تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
یادداشتی از علی دارابی

۱۰ نکته درباره انتخابات ریاست جمهوری

علی دارابی، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی در یادداشتی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه، به ۱۰ نکته درباره این رقابت اشاره کرده است.

کد خبر: ۱۶۶۳۵۱
۱۰:۳۳ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۳

انتخابات

دیدارنیوز _ علی دارابی*: ده نکته اساسى درباره ریاست جمهورى که در شرایط کنونى کشور توجه و رعایت آن بس ضرورى است؛

۱- رحمت و رضوان خداى بزرگ بر شهید خدمت آیت الله رییسى - رییس جمهور محبوب، مردمى و همراهان شهیدشان. لطفا آیت الله رئیسی را دست نیافتنی نکنید.

۲- از همه کسانی‌که خود را واجد صلاحیت ریاست جمهورى مى دانند و در این شرایط ثبت نام مى کنند باید تشکر و قدردانى کرد.

۳- مشارکت گسترده مردم، رقابت سالم میان جریانات سیاسى و کاندیداها، صیانت از آراى مردم به مثابه سلامت بودن انتخابات و برخوردارى از امنیت لازم.

راهبردهاى انتخاباتى از دیدگاه مقام معظم رهبرى است. توجه همگان به این ۴ مولفه بسیارمهم است.

۴- انفتاح فضاى باز سیاسى و فرهنگى، مدارا و تاب آورى مدیریت کلان کشور اگر چه راهبردى همیشگى در حکمرانى باید باشد، اما در انتخابات باید بیش از همیشه در عمل دیده شود.

انتخابات

۵- وداع روحانیون ارجمند و محترم از منصب قدرت اجرایی همین ایام بهترین زمانش است. اگر چه بیان این سخن به معناى نادیده انگاشتن حقوق شهروندى روحانیون و حضور در انتخابات نباید تلقى شود. فقط یک توصیه خیر خواهانه براى صیانت از "روحانیون" است. الان در شرایطى هستیم که همه امور درست یا نادرست به دین و روحانیت و… گره خورده است.

۶- انتخابات پیش رو مى تواند تا حدودى موجب آشتى ملى، افزایش همدلى و همبستگى اجتماعى شود مشروط بر آنکه همه جریان هاى سیاسى و نیز گرایش هاى سیاسى مورد اقبال عموم مردم کاندیداى مورد نظر خود را در انتخابات داشته باشند.

۷- کاندیدا‌ها باید برنامه عملى براى حل مشکلات و چالش هاى کشور چون؛ رفع تحریم ها، سیاست خارجى و کاهش تهدیدات و افزایش دوستى‌ها و همکارى هاى بین المللى، مهار تورم و افزایش تولید. معضل بیکارى و رونق کسب و کار را در اولویت برنامه هاى خود قرار دهند.

۸- کاندیدا‌ها باید تیم کارى خود را معرفى کنند؛ معاون اول، رییس نهاد ریاست جمهورى، وزراى خارجه، اقتصاد، میراث فرهنگى، آموزش و پرورش، علوم، کشور و… را همزمان معرفى کنند تامردم بدانند به چه کابینه و تیم مدیریتى راى می‌دهند.

۹- رسانه هاى رسمى، نهاد‌ها و سازمان هاى مهم و موثر کشور وفق قانون با رعایت حفظ بى طرفى در انتخابات در شکل گیرى یک انتخابات پر شکوه نقش آفرینى کنند.

۱۰- شعارگرایی، تخریب این و آن، انگ و برچسب زدن، و… بکلى ممنوع باشد و اخلاق و احترام و ادب گفتمان انتخابات قرارگیرد.

یادمان باشد مشارکت بالاى مردم مهمتر از انتخاب فرد هست. آیا موفق خواهیم شد آشتى میان مردم و صندوق راى ایجاد کنیم؟

*قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی