تیتر امروز

بی‌نمادترین و بی‌کلید واژه‌ترین مناظرات انتخاباتی!/ از کانادا انتظار می‌رفت، نه عربستان
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

بی‌نمادترین و بی‌کلید واژه‌ترین مناظرات انتخاباتی!/ از کانادا انتظار می‌رفت، نه عربستان

این ششمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
رای دادن؛ آری یا نه 
دیدارنیوز در برنامه "کنکاش" با حضور کارشناسان بررسی می‌کند

رای دادن؛ آری یا نه 

حامد شجاعی در سومین برنامه کنکاش، میزبان سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح طلب و حجت شریفی، تحلیلگر مسایل سیاسی بود که این گفت‌وگوی جالب را به همراه ویدیوی کامل آن در دیدارنیوز می‌خوانید.
بیات: تاجزاده در زندان هم به فکر اصلاحات درون ساختاری بود/ قدوسی: اصلاح‌طلبان آشفتگی گفتمانی دارند/ مهندس موسوی نمی‌تواند هم‌هنگام که از جمهوری اسلامی عبور می‌کند، نخست‌وزیر امام بماند
مناظره انتخاباتی دو حقوقدان

بیات: تاجزاده در زندان هم به فکر اصلاحات درون ساختاری بود/ قدوسی: اصلاح‌طلبان آشفتگی گفتمانی دارند/ مهندس موسوی نمی‌تواند هم‌هنگام که از جمهوری اسلامی عبور می‌کند، نخست‌وزیر امام بماند

در ادامه سلسله برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، این بار دو حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری از دو منظر متفاوت درباره انتخابات با هم مناظره کردند. این مناظره را حتما ببینید.

آخرین آمار از نام‌نویسی در نوبت دوم کنکور

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام کرد که بیش از ۲۷ هزار نفر در روز‌های ۶ و ۷ خرداد نسبت به «ثبت نام با تاخیر» در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اقدام کردند.

کد خبر: ۱۶۶۱۸۳
۱۱:۱۶ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳

آخرین آمار از نام‌نویسی در نوبت دوم کنکور

دیدارنیوز: مشاور رئیس سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام کرد: بیش از ۲۷ هزار نفر در روز‌های ۶ و ۷ خرداد نسبت به «ثبت نام با تاخیر» در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اقدام کردند.

علیرضا کریمیان افزود: در حالیکه تعداد داوطلبان شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در پایان نام‌نویسی روز‌های ۲۹ و ۳۰ فروردین در نهایت به بیش از ۹۵۶ هزار نفر رسیده بود در مهلت داده شده طی روز‌های ۲۶ و ۲۷ خرداد نیز ۲۷ هزار نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند و در مجموع تعداد ثبت‌نام کنندگان در این آزمون به بیش از ۹۸۳ هزار نفر رسید.

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، اول خرداد گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ به دلیل همزمانی با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم به تعویق افتاد و به جای روز‌های ۷ و ۸ تیر روز‌های ۲۱ و ۲۲ تیر برگزار می‌شود.

همچنین این سازمان اعلام کرد: با توجه به تعویق زمان برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری به ۲۱ و ۲۲ تیر ۱۴۰۳ و درخواست داوطلبانی که تا تاریخ تعیین شده موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده که جاماندگان روز‌های ۶ و ۷ خرداد جاری امکان نام‌نویسی در این آزمون را داشته باشد.

مهلت نام‌نویسی در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، از هفتم تا دوازدهم فروردین بود که در ادامه تا پنجشنبه (شانزدهم فررودین) تمدید شد. همچنین یکبار دیگر روز‌های ۲۹ و ۳۰ فروردین به جاماندگان نام‌نویسی در این آزمون مهلت داده شد تا نام‌نویسی کنند.

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی - واحدی/ ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی/ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد بوده و همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.

وی درباره داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، عنوان کرد: این دسته از داوطلبان اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند. دروس عمومی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همچون آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صرفاً از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی