تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

ادعای مسکو درباره زلنسکی؛ دیگر رئیس‌جمهور نیستی!

روسیه، کشوری که در روز ۲۴ فرویه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) به خاک اوکراین حمله نظامی کرده و ویرانی گسترده‌ای برجای گذاشته، مدعی شد که ولودیمیر زلنسکی دیگر رئیس جمهوری اوکراین نیست.

کد خبر: ۱۶۵۸۳۲
۱۲:۲۱ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳

ادعای مسکو درباره زلنسکی؛ دیگر رئیس‌جمهور نیستی!

دیدارنیوز: با پایان رسمی دوران ریاست جمهوری ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در شامگاه دوشنبه ۳۱ اردیبهشت، مسکو تاکید کرد که زلنسکی دیگر، رئیس جمهوری اوکراین نیست.

به نقل از العربیه، به گفته ناظران، جوسازی سیاسی و اطلاعاتی روسیه علیه زلنسکی، همزمان با تشدید عملیات ارتش روسیه در محور‌های نبرد در راستای برهم زدن ثبات موضع داخلی اوکراین انجام می‌شود.

قرار بود انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در پایان ماه مارس گذشته برگزار شود، اما این انتخابات در سایه ادامه جنگ با روسیه، لغو شد.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه، گزارش مفصلی درباره وضعیت داخلی اوکراین منتشر کرد که در آن از «کاهش سطح محبوبیت زلنسکی به ۱۷ ٪ و ادامه روند نزولی آن» خبر داد.

در این گزارش آمده است: «بیش از ۷۰ درصد مردم، اعتماد خود را به نهاد‌های دولتی و رسانه‌های اوکراینی از دست داده و حدود ۹۰ درصد از شهروندان، مایل به خروج از کشور هستند و اوضاع جاری در ارتش نیز بهتر نیست».

بر اساس این گزارش، زلنسکی «ضعف مواضع خود در میان اوکراینی‌ها را احساس می‌کند و به همین دلیل، پاکسازی مقامات ارشد را آغاز کرد».

موضع مدودف

از سویی دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه دوشنبه اعلام کرد که زلنسکی به عنوان رئیس یک رژیم متخاصم، صرف نظر از موضوع مشروعیت او پس از لغو انتخابات، هدف نظامی مشروع برای روسیه به حساب می‌آید.

مدودف به خبرگزاری «تاس» گفت: «فقدان مشروعیت رئیس جمهوری دروغین اوکراین، در رابطه با روسیه، چیزی را عوض نمی‌کند. او در راس رژیمی متخاصم با روسیه قرار دارد و در حال جنگ علیه ماست. رهبران کشور‌هایی که در کار جنگ هستند، همواره هدف نظامی مشروع به حساب می‌آیند. او از دید ما یک جنایتکار جنگی است و از دست رفتن منصب رسمی او چیزی را عوض نمی‌کند».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی