تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «کنعانی‌مقدم» واقعه شهادت رییس‌جمهوری و هیات همراه را بررسی می‌کند:

ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است

یکی از سیاستمداران در گفت‌وگو با دیدار معتقد است که رییسی با جمع کردن منتقدان و موافقان زیر یک سقف تلاش می‌کرد فراجناحی باشد.

کد خبر: ۱۶۵۷۴۸
۱۳:۴۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

 

ابراهیم رییسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است

دیدارنیوز-گروه سیاسی: حادثه تاسف‌باری که برای رییس جمهوری و هیات همراه رخ داد جامعه سیاسی ایران را هم تحت تاثیر قرار داد و باعث شد طیف‌های منتقدان و موافقان سیاست‌های دولت سیزدهم، همگی در این مورد متاثر شوند. در این مورد با یکی از سیاستمداران که با نقدهای خود تلاش داشت موانع دولت را شناسایی کند گفت‌وگویی انجام داده‌ایم. کنعانی‌مقدم که پیش از شروع دوره ریاست جمهوری رابطه نزدیکی با شهیدان «ابراهیم رئیسی» و «حسین امیرعبداللهیان» داشت در مورد سوابق و خصوصیات اخلاقی آنها مصاحبه‌‎ای با خبرنگار ما انجام داد.

چالشی برای اداره کشور نداریم

«حسین کنعانی‌مقدم»، سیاستمدار و تحلیل‌گر مسایل سیاسی در پاسخ به این سوال که رییس جمهوری و وزیر امورخارجه پیشین ایران چه خصوصیاتی داشتند، به خبرنگار «دیدارنیوز» می‌گوید: «حادثه به‌وجود آمده را به ملت ایران، رهبر معظم انقلاب و خانواده شهیدان راه خدمت و کسانی که دغدغه انقلاب را دارند تسلیت عرض می‌کنم. در حال حاضر شاهد شروع عزاداری در سطح جامعه هستیم. باتوجه به پیام روز گذشته رهبر انقلاب که فرمودند مردم نگران چیزی نباشند و هیچ مشکلی در روند اداره کشور رخ نخواهد داد، باید اضافه کنم که پیش از این هم در مورد حادثه ناگواری که برای شهیدان رجایی و باهنر و هیات دولت رخ داد تجربه کافی وجود دارد. اصل ۱۳۱ قانون اساسی همه پیش‌بینی‌ها را در مورد چنین حوادثی در نظر گرفته است و براساس همین مورد نباید نگران روند اداره کشور بود.»

این سیاستمدار در همین مورد و با اشاره به سوابق شهید رئیسی، ادامه می‌دهد: «همچنان که مشاهده می‌کنیم بسیاری از کشور‌های جهان با ملت ایران احساس همدردی کردند. بی‌شک این واقعه در داخل کشور و در بین طیف‌های مختلف سیاسی و اجتماعی وحدت ایجاد خواهد کرد. در جلسه‌ای که به‌همراه بسیاری از منتقدان سیاسی در خدمت ایشان بودیم برخی از دوستان انتقاد‌های تندی را مطرح کردند و فضا حتی با پرخاشگردی به پایان رسید، ولی او در کمال خونسردی دوستان را به آرامش دعوت می‌کرد و تلاش داشت تا باتوجه به مسوولیتی که دارد فراجناحی عمل کند. در طول سال‌های انقلاب او تنها رییس جمهوری بود که هم مخالفان و هم موافقان را در کنار هم جمع کرد و دغدغه‌های آن‌ها را شنید.»

او در ادامه با اشاره به خصوصیات شهید «حسین امیرعبداللهیان» در طول فعالیتش در وزارت امورخارجه اضافه می‌کند: «نه تنها به دلیل رفاقتی که با شهید امیرعبداللهیان داشتم بلکه در واقعیت هم باید بگوییم که او یکی از قوی‌ترین وزیران کابینه محسوب می‌شد. در جلسات وزارت امورخارجه مداوم از بنده دعوت می‌کردند و در این جلسات از نزدیک شاهد تلاش‌های ایشان بودم. به یاد دارم که در یکی از دیدار‌ها هنگامی که خسته نباشید گفتم در جواب گفت که با تمام خستگی باید به وظایف خود عمل کنم. باتوجه به تلاش‌های ایشان در راه غزه و دفاع از حقوق ملت فلسطین او را باید «شهید قدس» بنامیم.» 

ابراهیم رییسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبدالهیان «شهید قدس» است

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی