تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
رئیس کمیسیون صنعت اتاق می‌گوید اکثر کشور‌های اسلامی، جمعه و شنبه یا شنبه و یکشنبه را تعطیل کرده‌اند

تعطیلی شنبه و افزایش ارتباط با کشورهای مسلمان

کلاهی صمدی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، با دفاع از تعطیلی روز شنبه، می‌گوید: تعطیلی پنجشنبه در ایران باعث می‌شود ارتباط ما نه تنها با کشور‌های غیرمسلمان بلکه با کشور‌های مسلمان و منطقه نیز از چهار روز به سه روز کاهش یابد.

کد خبر: ۱۶۵۶۶۱
۱۲:۰۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

تعطیلی شنبه و افزایش ارتباط با کشورهای مسلمان

دیدارنیوز: علیرضا کلاهی صمدی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، گفت: مدت‌هاست که نابسامانی در زمینه تعطیلات پایان هفته برای کسب‌وکار‌ها مشکل‌ساز شده بود و تصمیم‌گیری برای سازمان‌دهی این تعطیلات اقدام بسیار درستی است.

کلاهی صمدی ادامه داد: در حال حاضر برخی از کسب‌وکارها، پنجشنبه را تعطیل و برخی نیمه تعطیل هستند. همچنین برخی شعب سازمان‌های خارجی و یا دفاتر شرکت‌های بین‌المللی نیز جمعه و شنبه را تعطیل هستند. این عدم هماهنگی نیازمند ایجاد یک وحدت رویه با محوریت هماهنگی بیشتر با نظام بین‌المللی است.

او درباره برخی مخالفت‌ها با مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه، بیان کرد: اینکه در تصمیمات و اقداماتمان به ایجاد هماهنگی بیشتر میان سازمان و نهاد‌های داخل ایران و خارج از آن، بی‌توجه باشیم، اشتباه محض است.

کلاهی صمدی گفت: اکثر کشور‌های اسلامی، جمعه و شنبه یا شنبه و یکشنبه را تعطیل کرده‌اند. اینکه پنجشنبه و جمعه را تعطیل کنیم، موجب خواهد شد ارتباط ما نه تنها با کشور‌های غیرمسلمان بلکه با بسیاری از کشور‌های منطقه و مسلمان محدودتر شده و تعداد روز‌های فعال ما برای ارتباط با آن‌ها از چهار روز به سه روز کاهش یابد.

او مخالفت با تعطیلی شنبه به دلیل تعطیلی این روز در دین یهودیت، را بهانه‌تراشی دانست و افزود: این استدلال درستی نیست. بسیاری از مناسک دینی ما از جمله حرمت خوردن گوشت خوک با آن‌ها مشترک است. آیا باید در این موارد هم تجدیدنظر کرد؟

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی