تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

حمله مسلحانه در افغانستان؛ ۳ اسپانیایی کشته شدند

وزارت خارجه اسپانیا کشته‌شدن سه شهروند خود و زخمی‌شدن یک تن دیگر در یک حمله مسلحانه ولایت (استان) بامیان در مرکز افغانستان را تایید کرد.

کد خبر: ۱۶۵۶۲۳
۱۸:۰۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

حمله مسلحانه در افغانستان؛ ۳ اسپانیایی کشته شدند

دیدارنیوز: پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، روز جمعه ۲۸ اردیبهشت، ضمن تایید این خبر در «ایکس» نوشت قربانیان «گردشگر» بودند.

او افزود خبر کشته شدن گردشگران اسپانیایی او را غافل‌گیر کرد و از نزدیک وضعیت را دنبال می‌کند. نخست‌وزیر اسپانیا اضافه کرد: «واحدکنسولی اضطراری در تلاش است تا تمام کمک‌های لازم را ارایه دهد، من می‌خواهم تمام همدردی خود را به خانواده و دوستان آن‌ها برسانم.»

به نقل از العربیه، رسانه‌های افغانستان، روز جمعه از حمله علیه یک موتر (خودرو) حامل گردشگران خارجی در ولایت بامیان خبر دادند.

به گزارش منابع خبری افغانستان، به نقل از شاهدان عینی، افراد مسلح ناشناس به یک موتر حامل گردشگران خارجی در بازار بامیان حمله کردند که در نتیجه آن، هشت تن از جمله چهار گردشگر خارجی کشته شدند.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله طالبان، اما تعداد کشته‌شدگان را چهار تن اعلام کرد و گفت: «در این حمله چهار تن به شمول سه شهروند خارجی و یک افغان جان باختند.»

به گفته وی، چهار تن دیگر از جمله سه شهروند افغانستان زخمی شده‌اند.

«خبرگزاری فرانسه» به نقل از منابع خود نوشت، سه نفر از زخمی‌های این حمله شهروندان ناروی (نروژ)، استرالیا و لیتوانیا بوده‌اند.

حمله علیه گردشگران خارجی تحت حاکمیت طالبان در ولایت بامیان با واکنش‌های گسترده روبرو شد؛ اتحادیه اروپا و ایالات متحده آن را محکوم کرد.

تام وست، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان گفت خشونت راه‌حل نیست و کرن دیکر، کاردار سفارت واشینگتن برای کابل نیز این حمله را «بزدلانه» خواند و محکوم کرد.

رافایلا ایودیس، کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان همچنین حمله به گردشگران خارجی در بامیان را «ناجوانمردانه» خواند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز این حمله را «اقدام تروریستی» عنوان کرد.

ولایت بامیان در مرکز افغانستان در دوران حکومت پیشین از جمله امن‌ترین ولایت‌های این کشور به شمار می‌رفت و سالانه از گردشگران زیادی میزبانی می‌کرد.

پیکره مجمسه‌های بودا (شهمامه و صلصال) در مرکز بامیان و اولین پارک ملی أفغانستان، «بندامیر»، و ده‌ها مکان باستانی دیگر در این ولایت سبب جذب گردشگران خارجی به بامیان شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی