تیتر امروز

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد
در دهمین برنامه دیدار اندیشه گفت‌وگو با یک استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد

دیدار اندیشه در دهمین برنامه خود میزبان محمد حسن موحدی ساوجی، استاد دانشگاه و حوزه بود، او معتقد است: از کافران نیز نمی‌توان حق حیات، حق آزادی اندیشه، حق تعیین سرنوشت، حق مالکیت و تحصیل را سلب...
المپیک پاریس؛ حذف شمشیرباز ایران/ پرش دیدنی الفتی/ تمرین هانیه رستمیان +ویدیو
این گزارش بروز رسانی می‌شود

المپیک پاریس؛ حذف شمشیرباز ایران/ پرش دیدنی الفتی/ تمرین هانیه رستمیان +ویدیو

بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ از امروز (شنبه) رسما آغاز شده و نمایندگان پرامید ایران در چند رشته از جمله قایقرانی، شمشیربازی، ژیمناستیک و تنیس روی میز به میدان خواهند رفت و در تیراندازی هم هانیه...
جنگ ویرانگر در غزه

موضع آمریکا درباره حمله اسرائیل به رفح؛ «عملیات گسترده ندیدیم»

باوجود بمباران شهر رفح در جنوب نوار غزه توسط ارتش متجاوز اسرائیل، وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که ایالات متحده تاکنون شاهد عملیات گسترده‌ای نبوده است.

کد خبر: ۱۶۵۴۳۴
۰۹:۳۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

آمریکا: تاکنون شاهد عملیات گسترده‌ای در رفح نبودیم

دیدارنیوز: در حالی که بمباران اسرائیل بر شهر رفح در جنوب نوار غزه همچنان ادامه دارد، وزارت خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت با تاکید بر اینکه واشینگتن نمی‌خواهد عملیات بزرگی در رفح انجام شود، بیان کرد که ایالات متحده تاکنون شاهد چنین عملیات گسترده‌ای نبوده است.

به نقل از العربیه، وزارت خارجه ایالات متحده همچنین اشاره کرد که واشینگتن بر این باور است که می‌توان تلاش‌های بیشتری برای خروج شهروندان آمریکایی از غزه انجام داد.

این وزارتخانه ادامه داد: «متوجه شدیم که در روز ۱۲ ماه مه تنها ۵۰ کامیون وارد غزه شدند که این بسیار کمتر از مقدار مورد نیاز است».

افزون بر این، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشینگتن از گزارش‌هایی مبنی بر هدف قرار گرفتن یک خودروی سازمان ملل در غزه و کشته شدن یک امدادگر و زخمی شدن یک نفر دیگر بسیار نگران است.

کشته شدن کارمند بین‌المللی

سازمان ملل متحد، ساعات اولیه سه‌شنبه تایید کرد که مقامات اسرائیلی را از حرکت خودروی حامل کارمندان این نهاد بین‌المللی که روز دوشنبه در رفح در جنوب نوار غزه در معرض تیراندازی قرار گرفته و این حادثه به کشته شدن یک تبعه هندی کارمند این سازمان منجر شده است مطلع کرده بود.

سازمان ملل متحد روز دوشنبه، از کشته شدن یکی از پرسنل امنیتی خود در حمله به خودرویی در غزه خبر داد و رولاندو گومز، سخنگوی سازمان ملل متحد طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که کارمند کشته شده تبعه کشور هند است.

به گفته گومز، کارمند دومی از همان بخش در زمان حمله در خودرو بود و مجروح شد و خاطرنشان کرد که آن‌ها در حال حرکت به سمت بیمارستان اروپایی در رفح بودند که خودروی آن‌ها مورد اصابت قرار گرفت.

اسرائیل در پی تقویت نیرو‌های خود در حومه شهر رفح، پس از تسلط بر بخش فلسطینی گذرگاه مرزی این شهر با مصر و وادار کردن هزاران نفر از ساکنان رفح به تخلیه محله‌های شرقی شهر، پیشروی به سمت مرکز رفح را آغاز کرد.

به گفته شاهدان عینی، تانک‌های اسرائیلی از صبح سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت وارد محله‌های الجنینه، السلام و برزیل شدند.

حمله پهپاد‌ها به آوارگان

خبرنگار «العربیه» نیز تاکید کرد که حرکت تانک‌های اسرائیلی از گذرگاه رفح به مرکز شهر همزمان با عملیات حمله و تخریب جاده با استفاده از بولدوزر در محله زیتون و ادامه هدف قرار دادن آوارگان، آغاز شده است.

به گفته العربیه، پهپاد‌های اسرائیلی به سوی آوارگان اردوگاه جبالیا، آتش گشودند و نیم میلیون آواره از منتهی الیه غرب به سمت ساحل غزه حرکت کردند.

۴۵۰ هزار آواره

همزمان، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» اعلام کرد که از زمان صدور اولین دستور تخلیه از سوی اسرائیل در ششم مه، نزدیک به ۴۵۰ هزار نفر به اجبار از رفح آواره شده‌اند.

آژانس «آنروا» در توئیتی در شبکه «ایکس» نوشت که با فرار مستمر خانواده‌ها برای یافتن مکانی امن، خیابان‌های رفح خالی از هرگونه حرکت شده و مردم از خستگی مفرط، گرسنگی و نگرانی مداوم رنج می‌برند».

آنروا ضمن تاکید بر این که هیچ مکان امنی برای مردم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: «آتش‌بس تنها امید است».

روز شنبه گذشته نیرو‌های اسرائیلی از ساکنان اردوگاه‌های «رفح»، «شابوره» و محله‌های اداری «الجنینه» و «خربة العدس» خواستند تا این اماکن را تخلیه و به سمت «منطقه بشردوستانه» المواصی، حرکت کنند.

این در حالی است که سازمان ملل بار‌ها تاکید کرده که این منطقه، ظرفیت پذیرش شمار بیشتری از آوارگان را ندارد.

محافل بین‌المللی و مشخصا آمریکا نیز نسبت به حمله به این شهر مملو از آوارگان فلسطینی هشدار می‌دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی