تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
جنگ غزه ادامه دارد

چالش دولت بایدن؛ نیروهای اسرائیل در اطراف رفح ظاهر شدند

پس از حضور نیروهای اسرائیل در اطراف شهر رفح، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفته این تصمیم تل‌آویو و حمله زمینی به شهر رفح به چالشی مستقیم برای دولت جو بایدن تبدیل شده است.

کد خبر: ۱۶۵۳۸۸
۱۱:۴۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

حضور نیروهای اسرائیل در اطراف رفح

دیدارنیوز: دو مقام آمریکایی، روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت فاش کردند، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا معتقد است که اسرائیل نیرو‌های کافی را در اطراف رفح بسیج کرده است تا در روز‌های آینده حمله‌ای همه‌جانبه به این شهر انجام دهد.

به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» مقامات ارشد آمریکایی هنوز مطمئن نیستند که آیا تل‌آویو تصمیم نهایی را برای انجام یک حمله همه جانبه به شهر مملو از آوارگان فلسطینی گرفته است یا خیر.

به گفته «سی‌ان‌ان» تصمیم اسرائیل برای حمله به شهر رفح به چالشی مستقیم برای دولت بایدن تبدیل شده است.

به نقل از العربیه، یکی از مقامات آمریکایی روز دوشنبه هشدار داد که اسرائیل آماده‌سازی کافی از جمله ایجاد زیرساخت‌های مربوط به غذا، بهداشت عمومی و سرپناه را قبل از تخلیه احتمالی بیش از یک میلیون آواره فلسطینی که در حال حاضر در غزه به سر می‌برند، به پایان نرسانده است.

عبور از خط قرمز ایالات متحده

اگر اسرائیل به عملیات زمینی گسترده در رفح ادامه دهد، به معنای آن است که تل‌آویو هشدار‌های مکرر چند ماه پیش آمریکا مبنی بر انصراف از این حمله همه جانبه را نقض خواهد کرد.

همچنین از «خط قرمزی» را که بایدن قبلاً هجوم به رفح ترسیم کرده بود، خواهد گذشت.

جو بایدن هفته گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی تأکید کرد که حمله گسترده اسرائیل به رفح غیرقابل قبول است و عبور از خطوط قرمز ایالات متحده به شمار می‌رود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در مصاحبه خود با «سی‌ان‌ان» تاکید کرد که در صورت اقدام تل‌آویو، کشورش ارسال تسلیحات بیشتر به اسرائیل را متوقف خواهد کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، دوشنبه این هشدار را تکرار کرد که هرگونه عملیات نظامی بزرگ در رفح یک اشتباه خواهد بود.

این در حالی که تل‌آویو اعلام کرد که عملیات کنونی رفح عملیات نظامی خاص و آن عملیات جامع و گسترده نیست.

روز شنبه گذشته نیرو‌های اسرائیلی از ساکنان اردوگاه‌های «رفح»، «شابوره» و محله‌های اداری «الجنینه» و «خربة العدس» در بلوک‌های ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۷، ۲۵، ۲۶، ۲۷ و ۳۱ خواست تا این اماکن را تخلیه کنند.

در حالی که منابع آگاه گزارش دادند که حکومت نتانیاهو تصمیم گرفته عملیات نظامی خود را در رفح به صورت محدود گسترش دهد و از خط قرمزی که قبلا توسط ایالات متحده ترسیم شده بود، فراتر نرود.

موضوع حمله به غزه پس از رویدا‌های ۷ اکتبر که اسرائیل برای «شکست دادن حماس» بر ادامه آن اصرار می‌ورزد، روابط دولت نتانیاهو با دولت بایدن را به شکلی بی‌سابقه متشنج کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی