تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مکتب ایرانی صلح در میانه‌ی دولت-ملتِ ناصلح!
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از همایش سالانه صلح

مکتب ایرانی صلح در میانه‌ی دولت-ملتِ ناصلح!

خبرنگار دیدارنیوز با حضور در دومین پیش نشست همایش سالانه صلح و ادبیات انجمن علمی مطالعات صلح ایران که با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، گزارشی تهیه کرده است که تقدیم می‌شود.
جنگ ویرانگر در خاورمیانه ادامه دارد

گوترش خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، بار دیگر خواستار «آتش‌بس فوری» در غزه و «آزادی بی قید و شرط» همه اسرا شد.

کد خبر: ۱۶۵۲۹۳
۱۲:۳۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

گوترش خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

دیدارنیوز: آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت خواستار «آتش‌بس فوری» در غزه شد.

این در حالی است که به‌رغم هشدار‌های بین‌المللی در مورد حمله همه‌جانبه به رفح، حملات اسرائیل به نوار غزه ادامه دارد و ارتش اسرائیل از ساکنان تعداد بیشتری از محله‌های شرق رفح خواست که این مناطق را تخلیه کنند.

به نقل از العربیه، دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر، فراخوان خود برای «آتش بس فوری» میان اسرائیل و حماس در نوار غزه را تکرار کرد و «آزادی بی قید و شرط» همه اسرا را خواستار شد.

گوترش در یک سخنرانی ضبط شده که در کنفرانس بین‌المللی کشور‌های کمک دهنده در کویت پخش شد، گفت: «من درخواست خود - درخواست جهانی - برای آتش‌بس فوری بشردوستانه، آزادی بی قید و شرط همه گروگان‌ها و افزایش فوری کمک‌های بشردوستانه را تکرار می‌کنم».

حضور بیش از ۳۰۰ هزار آواره

این در حالی است که ارتش اسرائیل شنبه اعلام کرد، «بیش از ۳۰۰ هزار آواره اکنون در منطقه بشردوستانه در المواصی» در شمال غربی رفح حضور دارند.

سازمان ملل متحد جمعه گزارش داد که شمارآوارگان رفح از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است و «روزانه» حدود ۳۰ هزار نفر از این شهر به دیگر مناطق ویران شده، فرار می‌کنند.

از سویی اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی «ایکس» از ساکنان «برخی محله‌ها در شرق رفح... خواست تا فوراً به منطقه بشردوستانه گسترده در المواصی بروند».

ادرعی با اشاره به اردوگاه‌های رفح و الشابوره و محله‌های الاداری، الجنینه و خربة العدس افزود که اعضای حماس در این محله‌ها «فعالیت» دارند.

ارتش اسرائیل چند روز پیش، قبل از ورود به شرق رفح، خواستار تخلیه محله‌های بیشتر شده بود.

سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی هشدار داده‌اند که منطقه المواصی در حال حاضر از ازدحام بیش از حد رنج می‌برد و نمی‌تواند پذیرای تعداد بیشتری از آوارگان باشد، زیرا فاقد زیرساخت‌ها است و دسترسی به آب آشامیدنی در این منطقه، آسان نیست.

از سوی دیگر، ارتش اسرائیل شنبه در بیانیه‌ای از «همه ساکنان و آوارگان حاضر» در برخی مناطق شمال نوار غزه مانند جبالیا و بیت لاهیا خواست تا به سمت غرب شهر غزه بروند.

بر اساس برآورد سازمان ملل، حدود ۱.۴ میلیون فلسطینی اکثرا به دلیل بمباران‌های اسرائیلی و ادامه جنگ به رفح رفته‌اند.

ارتش اسرائیل به‌رغم هشدار‌های بین‌المللی در خصوص حمله گسترده به رفح، از ابتدای هفته جاری شرق این شهر را هدف حملات قرار می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی