تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
حمله نظامی روسیه ادامه دارد

پاسخ ناتو درباره اعزام نیرو به اوکراین

در میان خبرهایی درباره کمبود نیرو در اوکراین برای مقابله با تجاوز نظامی روسیه، ناتو می‌گوید قصد دارد به حمایت از کی‌یف ادامه دهد، اما برنامه‌ای برای اعزام نیرو به این کشور جنگ‌زده ندارد.

کد خبر: ۱۶۵۲۷۳
۱۰:۰۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

ناتو

دیدارنیوز: میرسیا جوان، معاون دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» اعلام کرد که این سازمان نظامی قصد دارد به حمایت از کی‌یف ادامه دهد، اما برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین ندارد.

به نقل از العربیه، معاون دبیرکل ناتو روز شنبه ۲۲ اردیبهشت گفت: «رئیس جمهوری فرانسه در مورد نیاز فوری به ادامه حمایت از اوکراین صحبت می‌کند. در سطح ناتو نیز تصمیمات به اتفاق آرا اتخاذ می‌شود، و در حال حاضر هیچگونه برنامه یا قصد سیاسی برای استقرار نیرو‌های ناتو در اوکراین نداریم.»

خبرگزاری رومانیایی «آگرپرس» به نقل از معاون دبیرکل ناتو گزارش داد: «در این سازمان نظامی همچنان علاقمندیم با تمام توان از اوکراین حمایت کنیم، در عین حال، اما مایل نیستیم این جنگ به درگیری بزرگتری میان ناتو و روسیه تبدیل شود.»

معاون دبیرکل ناتو خاطرنشان کرد: «تصمیمات اخیر برای آموزش (خلبانان اوکراینی) و ایمن‌سازی جنگنده‌های «اف-۱۶» با وضعیت کنونی جنگ مرتبط است، لذا موضوع عبور از خطوط قرمز نیست، بلکه بیشتر به مساله پویایی این جنگ مربوط می‌شود.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در پایان آوریل گذشته، از متحدان غربی خود خواست تا ارسال تسلیحات به کی‌یف را برای خنثی کردن حمله جدیدی که روسیه علیه اوکراین تدارک می‌بیند، تسریع کنند.

زلنسکی در کنار ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: «با هم باید حمله روسیه را خنثی کنیم» و افزود: «سرعت تدارکات به معنای واقعی کلمه به معنای ثبات خط مقدم است.»

استولتنبرگ به نوبه خود در جریان سفرش به کی‌یف تصریح کرد که به‌رغم عقب‌نشینی‌های اخیر ارتش اوکراین در جبهه، هنوز «برای پیروز شدن اوکراین» بر روسیه دیر نشده است.

دبیرکل ناتو با تاکید بر اینکه «کمک‌های تسلیحاتی بیشتری در راه است»، گفت که انتظار می‌رود «به زودی» اطلاعیه‌های جدیدی در این راستا منتشر شود.

کی‌یف و شرکای غربی آن در رقابت با زمان برای ارسال کمک‌های نظامی جدید حیاتی به جبهه‌های نبرد اوکراین هستند تا از این طریق پیشروی کُند و پرهزینه روسیه در مناطق شرقی این کشور را کند و همچنین حملات پهپادی و موشکی مسکو را خنثی کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی