تیتر امروز

مناظره مریم اشرفی گودرزی، اصولگرا با میترا جلوداری، اصلاح‌طلب
برنامه انتخاباتی دیدارنیوز

مناظره مریم اشرفی گودرزی، اصولگرا با میترا جلوداری، اصلاح‌طلب

در ادامه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، میزبان دو زن از دو جریان سیاسی بودیم، میترا جلوداری فعال اصلاح‌طلب و عضو مستعفی شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و مریم اشرفی گودرزی، عضو شورای مرکزی جبهه ایران...
رای دادن در انتخابات، حق شهروندی یا تکلیف شرعی؟
دیدارنیوز در برنامه "کنکاش" با حضور کارشناسان بررسی می‌کند

رای دادن در انتخابات، حق شهروندی یا تکلیف شرعی؟

حامد شجاعی در دومین برنامه کنکاش، میزبان مهدی عرب صادق، فعال سیاسی اصولگرا و مهدی معتمدی مهر، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران بود که این گفت‌وگوی جالب را به همراه ویدیوی کامل آن در دیدارنیوز...

سیل مرگبار در «بغلان» افغانستان

مقامات طالبان در بغلان اعلام کردند که در پی جاری شدن سیل در این ولایت بیش از ۶۰ نفر جان باخته و ده‌ها فرد دیگر ناپدید شده‌اند.

کد خبر: ۱۶۵۲۱۷
۰۹:۴۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

سیل مرگبار در «بغلان» افغانستان

دیدارنیوز: مقامات محلی طالبان در بغلان اعلام کردند در پی جاری شدن سیل در این ولایت بیش از ۶۰ نفر جان باخته و ده‌ها فرد دیگر ناپدید شدند.

«هدایت‌الله همدرد» رئیس رسیدگی به حوادث طبیعی ولایت بغلان اعلام کرد سیل‌های روز گذشته، ۲۱ اردیبهشت اعلام کرد آمار تلفات سیل در این ولایت به ۶۲ کشته افزایش یافته و ده‌ها فرد دیگر نیز ناپدید هستند.

وی با اظهار اینکه در شهرستان‌های بغلان مرکزی، برکه و نهرین حدود ۲۸ روستا به‌طور نسبی و کلی تخریب شده است، تأکید کرد: جستجو‌ها با همکاری ارتش و پلیس برای یافتن افراد مفقود شده ادامه دارد و آمار جانباختگان احتمالاً افزایش خواهد یافت.

«حکمت‌الله شمیم» سخنگوی والی پروان نیز دراین‌باره گفت یک تیم ۳۰ نفره از پزشکان و پرستاران از ولایت پروان به هدف کمک به آسیب‌دیده‌های سیل در بغلان اعزام شده است.

مسئولان همچنین می‌گویند جاری شدن سیل در ولایت بدخشان نیز جان یک کودک را گرفته و خسارات هنگفت مالی برجا گذاشته است. این سیل‌ها در شهرستان‌های کوهستان، کشم، تگاب و تشکان به وقوع پیوسته است.

از طرف دیگر، مسدود شدن راه مواصلاتی شهرستان تشکان بدخشان نیز باعث شده حدود ۲۰ هزار نفر در سیل گیر کنند.

هنوز آمار تجمیعی و دقیقی از تلفات وارد شده در اثر سیل‌های اخیر در افغانستان نهایی نشده و وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی نیز چیزی نگفته است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی