تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
یادداشتی از علی دارابی قائم مقام وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

غیر از خداى، برتر از آموزگار نیست

علی دارابی علی دارابی، قائم مقام وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در یادداشتی به مناسبت روز معلم نوشت: صیانت از میراث فرهنگى و تاریخى نیازمند نظام آموزشى، علمى، تحقیقاتى کار آمد است.

کد خبر: ۱۶۴۷۶۵
۱۷:۰۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

غیر از خداى، برتر از آموزگار نیست

 

دیدارنیوز: دوازدهم اردیبهشت هر سال در تقویم مناسبت هاى کشور روز معلم نامگذارى شده است. این روز را به همه معلمان، استادان و مربیان که نقش بزرگى بر تعلیم و تربیت جامعه دارند تبریک می‌گویم.

انتخاب این روز به مناسبت شهادت متفکر، ایدئولوگ و تئوریسین انقلاب اسلامى آیت الله استاد مرتضى مطهرى است.
 مطهرى مجتهد، فیلسوف، استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگرى برجسته در حوزه و دانشگاه بود. خدایش بیامرزد.
حوزه هاى علمیه، دانشگاه‌ها و نظام آموزشى و تعلیم و تربیت امروز ما سخت محتاج امثال مطهرى است. بهترین و سرآمدان فرهنگى، علمى و آموزشى کشور باید جذب حوزه تعلیم و تربیت شوند. اما با این میزان حقوق و دستمزد بس کم این خواسته منطقى است؟!

معیشت، امنیت شغلى، رفاه، امید به آینده و وجود فضاى باز براى بیان آزادانه افکار و عقاید از لوازم واجب براى آنکه سرآمدان علمى و نخبگان به سوى محیط هاى آموزشى و پرورشى جلب شوند مى باشد.

 کرسى هاى آزاد اندیشى، تضارب آراء، تنوع و تکثر فرهنگى همراه با جدال احسن در همین مکان هاست که ایجاد مى شود.

 جذب نخبگان و اینکه شاهد فرار مغز‌ها نباشیم راهش اهتمام همه مسولان و نظام برنامه ریزى آموزشى کشوراست. اگر این فضاى امید و دلگرم کننده بوجود آید عشق و انگیزه خدمت به کشور براى رشد و شکوفایی به گفتمان مسلط کشور تبدیل مى شود.

در کنار تکریم و احترام و قدرشناسى از خدمات معلمان، فرهنگیان، استادان، آ«ها انفتاح فضاى فرهنگى، اجتماعى و سیاسى را انتظار دارند. یادمان باشد در میان گروه هاى مرجع همواره این گروه در صدر بوده اند.

ما ایرانیان ملتى متمدن و داراى تاریخ کهن و میراث فرهنگى نفیس و ارزنده هستیم. ملتى که بیش از ٧٠٠٠ سال قدمت تاریخى و سابقه بیش از یک میلیون سکونت بشرى دارد داراى عمق استراتژیک و راهبردى به همین وسعت است.

این قدرت نرم و تاثیر گذار در مناسبات جهانى است. صیانت از میراث فرهنگى و تاریخى با این همه افتخارات نیازمند نظام آموزشى، علمى، تحقیقاتى کار آمد و حضور سرآمدان و نخبگان فرهنگى و علمى است.

میزان توجه به این سرمایه هاى اجتماعى بیانگر کشورى است که مى خواهد در جهان حرفى براى گفتن داشته باشد.

به قول حافظ شیرین سخن:

آموزگار، گر چه خداوندگار نیست / غیر از خداى، برتر از آموزگار نیست

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی