تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
بررسی استدلال‌های اخلاقی موافقان و مخالفان

کتاب «غذاهای اصلاح‌شده ژنتیکی» منتشر شد

کتاب «غذا‌های اصلاح شده ژنتیکی» اثر مریم السادات رضوی در ۱۷۶ صفحه تهیه و به همت موسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

کد خبر: ۱۶۴۴۰۹
۰۹:۰۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

کتاب «غذاهای اصلاح‌شده ژنتیکی» منتشر شد

دیدارنیوز: کتاب «غذا‌های اصلاح شده ژنتیکی (بررسی استدلال‌های اخلاقی موافقان و مخالفان)» به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به نقل از رسانه مؤسسه بوستان کتاب، کتاب «غذا‌های اصلاح شده ژنتیکی (بررسی استدلال‌های اخلاقی موافقان و مخالفان)» اثر مریم السادات رضوی در ۱۷۶ صفحه در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

اخلاقی بودن یا نبودن تغییر ژنتیکی در غذا از موضوعات مطرح در اخلاق کاربردی است. غذا از نیاز‌های اولیه و حیاتی انسان است، اما امروزه با تغییرات زیست محیطی و اقلیمی، کمبود منابع اولیه، افزایش جمعیت و نیز پیشرفت‌های چشمگیر علمی و مهم‌تر از همه، محوریت سرمایه‌داری و اصالت سود، دستخوش تغییراتی مانند دست‌کاری ژنتیکی شده است که از منظر صاحب نظران اخلاق کاربردی در خور تحمل است.

نویسنده در اثر پیش رو استدلال‌های موافقان و مخالفان استفاده از فناوری اصلاح ژنتیکی در غذا را صورت‌بندی کرده و نگرش اخلاق اسلامی را درباره اصلاح ژنتیکی مواد غذایی توضیح داده است.

این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «مباحث مقدماتی» به بیان مفهوم‌شناسی و تاریخچه این مبحث اختصاص دارد.

نویسنده در فصل دوم با عنوان «بررسی و نقد استدلال‌های موافقان» اصل سود رساندن و استدلال‌های موافقان شامل حل مشکل گرسنگی جهانی، بالا رفتن کیفیت مواد غذایی، استدلال سودرسانی به کشاورزان و استدلال تسخیر را به رشته تحریر درآورده است.

«بررسی و نقد دلایل مخالفان» عنوان سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر است که در آن دلایل الهیاتی از جمله بازی در نقش خدا، عبور از مرز‌های گونه، نقض ارزش ذاتی گیاهان و حیوانات و تغییر در مخلوقات الهی تشریح شده و زیان بار بودن تولید غذا‌های اصلاح شده ژنتیکی شامل زیان‌های تولید غذا‌های اصلاح شده ژنتیکی برای سلامت انسان‌ها، محیط زیست و امنیت ملی کشور‌ها مورد تأکید قرار گرفته است.

علاقمندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www. bustaneketab. ir مراجعه کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی