تیتر امروز

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایندگی شود
گفت و گوی ویژه دیدارنیوز در برنامه کنکاش با یک پژوهشگر:

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایندگی شود

برنامه "کنکاش" در یکی از ویژه برنامه‌های خود با حبیب الله پیمان، پژوهشگر و نویسنده گفت و گوی متفاوتی را انجام داده که می‌بینید و می‌خوانید.
هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی دلایل حمایت خود از پزشکیان را بیان کردند
جمهور ۱۴؛ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۶) / حضور دو روحانی حامی مسعود پزشکیان در استودیو

هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی دلایل حمایت خود از پزشکیان را بیان کردند

ستاد روحانیون حامی مسعود پزشکیان تشکیل شد. دیدارنیوز میزبان دو روحانی از این کمپین بود، حجج اسلام هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی تفاوت نامزد مورد حمایت خود در مقایسه با رقیب را بیان کردند.
چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید
در میزگرد انتخاباتی مشترک دیدارنیوز و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها:

چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید

محمود صادقی (دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها)، ناصر مهدوی (استاد فلسفه)، تقی آزاد ارمکی (جامعه شناس) و مریم نصر اصفهانی (عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی) در میزگردی انتخاباتی مردم را...
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کد خبر: ۱۶۴۰۹۸
۱۲:۳۱ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

 

جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳

امروز کاظم سخنرانی کرد. فهمیدم خوشبختانه حالش خوب است و ماجرای جعل امضایش باعث نشده صحت و سلامتش آسیبی ببیند. گفت از اینکه باعث شده به عوام هجمه بشود عذرخواهی می‌کند. ما که عوامیم واقعا نیاز به این عذرخواهی‌ها نداریم. اصلا ما عوام شده‌ایم تا به ما هجمه شود که خواص بتوانند به ما خدمت کنند. بابت این چیز‌ها که نباید از ما عذرخواهی کنند و غصه بخورند. کاظم در ادامه هم گفت که آدم برادر خودش را له نمی‌کند. اگر برادرش اشکالی هم داشت او را له نمی‌کند. این هم درست است. آدم فقط باید خواهرش را له کند. مخصوصا وقتی که حجابش آنطوری نیست که خواص دوست دارند. شب لحظاتی از مصاحبه جو، رییس خواص‌الدوله آمریکا را دیدم. یک نفر از او پرسید پیامتان به ایران چیست؟ جو گفت: نکن! نشانه ضعفش است. می‌کنیم!

شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

صبح فیلم‌هایی از پایان مسابقه فوتبال دیشب تیم‌های استقلال و آلومینیوم در اراک دیدم. صحنه‌های ناراحت‌کننده و تکان‌دهنده‌ای بود. متاسفانه دو تا از نسوان خودشان را به داخل زمین مسابقه رساندند و علیرغم اینکه نظمیه‌ها قصد داشتند برخورد محکمی انجام بدهند چند تا از بازیکنان استقلال مانع شدند. انسیه، معاون دکتر ابراهیم در امور نسوان هم واکنش نشان داد و گفت که به خواص‌الدوله امور ورزش نامه نوشته و اعتراض کرده که چرا قوانین رعایت نمی‌شود. راست هم می‌گوید. اگر قوانین رعایت شده بود نسوان به خودشان اجازه نمی‌دادند در ساعاتی که باید به فکر تدبیر امور منزل و برنامه‌ریزی جهت ارائه خدمات به آقایی باشند وارد محیطی بشوند که یک سری مرد گنده پشمالو با شورت در حال دویدن دنبال یک توپ هستند. خوشبختانه همان قبل از ظهر خبر احضار دو بازیکن تیم استقلال به کمیته‌های ذیربط برای ادای پاره‌ای از توضیحات را شنیدم. ان‌شاءالله که برخورد سریع، فوری و انقلابی با این دو نفر برای بقیه درس عبرت شود. از همان قبل از ظهر خبر‌هایی درباره حضور مقتدرانه نظمیه‌ها در سطح شهر‌ها برای برخورد مناسب و محکم با نسوانی که با میل و اراده خودشان آن طوری که خواص می‌خواهند لباس نمی‌پوشند شنیده شد. اتفاق درست و خوبی‌ست. سالهاست به زبان خوش از نسوان خواسته شده به حرف‌های خواص گوش کنند و با موهایشان سبب تحریک ایشان و نظمیه‌ها نشوند. اما عده‌ای انگار اصرار دارند مدام تحریک کنند. در این شرایط چاره‌ای جز برخورد نیست. مساله مو و لباس نسوان که مثل جعل امضای خواص برای انتقال ملک و زمین به نام ایشان نیست که بتوان با برخورد مومنانه حلش کرد. قاطعیت می‌خواهد. لازم باشد باید فعل ضرب یضرب را در جامعه صرف کرد تا نسوان حساب کار دستشان بیاید.

یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

از دیشب اتفاق‌هایی افتاده که دستور داده‌اند درباره‌اش خفه شویم و چیزی جز تعریف و تایید نگوییم وگرنه اسممان را در گرداب می‌نویسند. چشم. خفه می‌شویم. اصلا به ما چه که در کار‌های خواص دخالت کنیم. ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

ظاهرا خواص‌المله تصویب کرده‌اند که پنجشنبه‌ها هم تعطیل باشد. خیلی خبر خوبی‌ست. وقتی روز‌های تعطیل بیشتر می‌شود خواص کمتر کار می‌کنند و خاطرات من هم کوتاهتر می‌شوند و کمتر خسته می‌شوم. عده‌ای مشغول جوسازی هستند که باید شنبه‌ها تعطیل می‌شد که لااقل یک روز بیشتر با جهان ارتباط داشته باشیم. حرف بیخود می‌زنند. ما با دنیا چه کار داریم؟ اصلا برای چه باید با دنیا ارتباط داشته باشیم؟ در رابطه با بقیه اخبار امروز هم که طبیعتا باید خفه شویم و البته از نظمیه‌ها تشکر کنیم که با نسوان طوری برخورد نمی‌کنند که کسی فکر کند مرتکب زمین‌خواری یا اینطور کار‌های بی‌اهمیت شده‌اند. بقیه مسائل روز هم قطعا ربطی به ما رعایا ندارد.

سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

گزارش برگزاری نشست تخصصی معرفی جدول فقهی تسخیر (روش نوین مطالعه شی پایه جهان) در مقایسه با الگوی جدول تناوبی عناصر (روش مطالعه عنصر پایه جهان) را خواندم. بزرگواران مشغول کار بودند. به هر حال به زودی همه نسوان با کمک برخورد‌های درست نظمیه‌ها متوجه می‌شوند که باید خودشان با میل و اراده آنطور که خواص می‌خواهند لباس بپوشند و مشکلات طب هم با استفاده از سنبل‌الطیب و روغن بنفشه و عنبرنسارا قابل حل است. وقت آن رسیده که بزرگواران برای فلسفه و علوم پوزیتویستی (مثل شیمی) فکری کنند علی برکت الله! یکی از عوام خبر داد که خواص‌الدوله‌ها هزینه ارسال پیامک را افزایش داده‌اند. گفت که این دومین بار است که در عصر ابراهیم این اتفاق می‌افتد در حالیکه در دوران حسن هزینه پیامک تغییری نداشت. گفتم اتفاقا باید حسن را به خاطر این مساله محاکمه کنند. چون مشخص است که به خاطر سوءاستفاده شخصی قیمت پیامک را ثابت نگه داشته بود تا هر سال در هنگام نوروز ادای روسای خواص‌الدوله‌ای را دربیاورد که مثلا حواسشان به عوام هست و برایشان پیامک تبریک می‌فرستد. خوشبختانه دکتر ابراهیم ادایش را هم درنمی‌آورد. لزومی هم ندارد. خوشبختانه همچنان بقیه اتفاقات و اخبار روز به ما رعایا ربطی ندارد.

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

تصاویری از رژه روز ارتش در مشهد و قزوین دیدم. خوشبختانه نظمیه‌ها حضور پرشوری داشتند و توانمندی نسوان نظمیه و ماشین‌های آب‌پاششان را نشان دادند. حرفی نمی‌ماند. گویا حسین، گلر تیم استقلال را به خاطر اینکه اجازه نداد نظمیه‌ها با آن هوادار اناثی که وارد زمین مسابقه شده بود برخورد انقلابی کنند ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شده است. کم است. بهتر بود یک فصل هم کتکش می‌زدند تا حواسش باشد از اناث نامحرم با استفاده از دست و بازویش دفاع نکند. احتمالا حسین یک چیزی راجع به برخورد مومنانه به گوشش خورده بوده، اما نفهمیده این برخورد‌ها مربوط به طبقه خواص است و نه عوامی که رعایایی بیش نیستند.

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

شهر در امن و امان است. مشکل حجاب به عنوان تنها مشکل کشور در حال حل شدن است. بقیه مسائل به رعایا ربطی ندارد. رعیت بهتر است از ظهر پنجشنبه به بعد به فکر تمشیت امور شب جمعه باشد تا جمعیت رعایا افزایش یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی