تیتر امروز

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
آسیب شناسی مناسک حسینی
دیدگاه محمد منصورنژاد، پژوهشگر دینی درباره مناسک حسینی

آسیب شناسی مناسک حسینی

محمد منصورنژاد، محقق و دین پژوه در یادداشتی تحلیلی، مناسک و عزاداری محرم را مورد آسیب‌شناسی قرار داده است.
سرهنگ رضا مرادی خبر داد

میزان سرقت‌ها در کرمانشاه کاهش یافت

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، گفت: میزان سرقت‌ها در ایام نوروز در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافت.

کد خبر: ۱۶۳۷۲۳
۱۸:۵۴ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳

سرقت‌ها در کرمانشاه کاهش یافت

دیدارنیوز: سرهنگ رضا مرادی، اظهار داشت: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ نخستین پل ارتباطی بین مردم و مجموعه انتظامی است که از سال ۷۹ کار خود را آغاز کرده و استان کرمانشاه اکنون یکی از بهترین مراکز در کشور را دارد.

وی با بیان اینکه تماس فوریت‌های پلیسی به دو بخش تماس‌های فوریتی و غیرفوریتی تقسیم می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته یک میلیون و ۱۹۵ هزار و ۸۰۰ تماس با سامانه ۱۱۰ گرفته و از این تعداد ۵۰۰۰ مورد بررسی اطلاعاتی شده است.

مرادی با اشاره به اینکه روزانه حداقل ۳۸۰۰ و حداکثر ۴۵۰۰ تماس در استان کرمانشاه با سامانه ۱۱۰ برقرار می‌شود گفت: همچنین سامانه پیامکی ۱۱۰۸۳ به این منظور راه‌اندازی شده و از مردم درخواست می‌شود با گزارش تخلفات پلیس را در برقراری امنیت همراهی کنند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر سرقت‌های خرد در رده استان‌های میانی قرار دارد عنوان کرد: تا خرداد ماه سال گذشته سرقت‌های خرد در استان روندی افزایشی داشت و نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳ تا ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌داد.

وی گفت: از خرداد ماه سال گذشته با راهبرد‌ها و تدابیر خاصی روند افزایش سرقت‌ها نه تنها متوقف شد بلکه تا پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود سه درصد کاهش یافت.

مرادی با بیان اینکه در فروردین ماه امسال با اجرای طرح‌های مناسب سرقت‌ها نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد و معادل ۳۸۳ مورد کاهش یافت افزود: با وجود کاهش سرقت، کشفیات سرقت ۱۲۱ مورد و معادل ۱۱ درصد افزایش یافت به طوری که از ۱۰۷۳ فقره کشفیات به ۱۱۹۴ مورد رسید.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی وقوع سرقت‌های خرد معتادان متجاهر است عنوان کرد: یکی از برنامه‌ها و راهبرد‌های اصلی فراجا در استان کرمانشاه جمع‌آوری معتادان متجاهر است، اما باید فضا برای نگهداری این معتادان و توانمند کردن آن‌ها از سوی دستگاه‌های مختلف فراهم شود.

مرادی با بیان اینکه نخستین اقدام تعامل و همکاری با مجموع قضایی استان است گفت: گاهی خلأ قانونی در حوزه مجازات و نامتناسب بودن و کم هزینه بودن جرم سبب تکرار جرم خواهد شد و نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی