تیتر امروز

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.

صنعت پورن چگونه باعث نابودی ذهن و جسم جوانان می‌شود

پورنوگرافی یا همون فیلم ها و عکس های مستهجن رک و بی پرده واقعا یه تهدید بزرگ و جدی برای سلامت روانی جامعه ما به خصوص جوانان هستش.

کد خبر: ۱۶۳۵۵۶
۰۹:۵۲ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۳

تاثیر پورن بر ذهن

دیدارنیوز: پورنوگرافی یا همون فیلم ها و عکس های مستهجن رک و بی پرده واقعا یه تهدید بزرگ و جدی برای سلامت روانی جامعه ما به خصوص جوانان هستش. این چیزا فقط یه تصویر کاملا غیرواقعی، سطحی و مخرب از روابط جنسی و زنان رو به مردم و بخصوص مردان و پسران نشون میده. تو این فیلما، رابطه جنسی فقط به عمل فیزیکی تقلیل پیدا می کنه و هیچ عشق، احترام و صمیمیتی وجود نداره. زنان هم فقط به عنوان ابژه ای برای ارضای امیال جنسی مردان نشون داده میشن نه انسان هایی با احساسات و ارزش های برابر.

تاثیر پورن بر ذهن جوانان

متاسفانه امروزه بچه ها از همون اوایل نوجوونی و حتی قبل تر با این محتوای مضر و آلوده کننده رو به رو میشن. این باعث میشه که از همون اول نتونن یه درک صحیح و سالم از روابط عاشقانه واقعی داشته باشن. ذهنشون آلوده میشه و همش انتظار دارن که رابطه شون و زنان مثل همون چیزی باشه که تو پورنا دیدن؛ رابطه ای کاملا بی روح و ابژه گونه که زن فقط یه وسیله ارضای جنسی حساب میشه. این شکل غلط و زیان آور باعث میشه از همون جوونی روابطشون سالم نباشه و احترام متقابل رو نتونن درک کنن.

چطور پورن زندگی جوانان رو خراب می کنه؟

تاثیر پورن بر جوانان

خیلی از جوانها و پسرای امروزی عملا اعتیاد به پورن دارن. میشینن تو اتاقشون و ساعت ها وقتشون رو تلف می کنن و همش پورن تماشا می کنن. این میشه یه عادت روزمره براشون که کم کم دارن از زندگی واقعی و روابط سالم دور میشن. نمی تونن رابطه عمیق و صمیمانه ای داشته باشن چون ذهنشون پر شده از توقعات و تصورات غیرواقعی. فقط به دنبال ارضای جنسی صرف هستن و هیچ درکی از عشق و وابستگی واقعی ندارن.

تاثیرات مخرب بر جامعه

اگه این روند افسارگسیخته ادامه پیدا کنه، متاسفانه آینده جامعه و نسل جوان ما جدی به خطر میفته. پورن داره شیوه غلطی رو به مردم خصوصا پسرها و مردها یاد میده و اون هم بی احترامی به زنان و دیدن اونا فقط به عنوان یه وسیله ارضای جنسیه. این باعث از بین رفتن احترام متقابل و برابری در روابط زن و مرد میشه. روابط سالم و پایدار براساس عشق، درک متقابل و تعهد جایی براشون نمیمونه. در عوض یه جامعه سرد، خشن و متزلزل شکل میگیره که تو اون زنان جایگاه نازلی دارن و هیچ کس به ارزش های انسانی اهمیت نمیده. آیا این چیزیه که ما می خوایم؟

چطور می تونیم جلوی این آسیب رو بگیریم؟

  1. آموزش و آگاهی بخشی- از همین الان والدین و مدارس باید به بچه ها و جوونا درباره خطرات جدی و ویرانگر پورن آموزش بدن. باید به اونا اصول رابطه سالم رو یاد بدیم و خطرات اعتیاد به این مواد مضر رو گوشزد کنیم.
  2. کنترل و محدودیت اینترنت- متاسفانه امروزه هر نوع محتوای آلوده و زیان آوری با کلیک یه دکمه قابل دسترسیه. این قابلیت دسترسی آسون باید محدود و کنترل بشه تا پورن اینقدر ساده در اختیار همه قرار نگیره خصوصا کودکان و نوجوانان.
  3. آگاهی بخشی و تاکید بر مسئولیت های فردی و اجتماعی- در آخر باید در میان همه آحاد جامعه این آگاهی رو ایجاد کنیم که آزادی یعنی مسئولیت هم. ما وظیفه داریم در قبال خودمون، خانواده هامون و جامعه مون مسئولیت پذیر باشیم و از سلامت روانی و اخلاقی جوانان و جامعه محافظت کنیم.

تاثیرات ویرانگر پورن بر سلامت جسمی و روانی

مقدمه در کنار مشکلات روانی و اجتماعی که در مقاله قبل به آن پرداختیم، پورن تاثیرات مخرب جدی بر سلامت جسمی و عملکرد بدن نیز دارد. متاسفانه بسیاری از مردم از این عوارض ناگوار بی اطلاع هستند. 

تاثیر پورن بر میزان و نحوه خودارضایی

یکی از بزرگترین مشکلات، تاثیر مخرب پورن بر عادت خودارضایی افراد است. تماشای مداوم این محتوای مستهجن باعث می شود افراد به شدت در این عادت افراط کنند. عده ای حتی چندین بار در روز به خودارضایی می پردازند که این امر کاملا غیرطبیعی و مضر است.

علاوه بر افزایش میزان خودارضایی، ماهیت و شیوه آن نیز دستخوش تغییرات نامطلوبی می شود. خودارضایی در حالت طبیعی باید یک فرآیند کوتاه و راحت باشد. اما تحت تاثیر پورن، این فرآیند به امری پرزحمت و گاه دردناک تبدیل می شود. افراد معتاد به پورن گاهی ساعت ها وقت صرف می کنند یا باید از محرک های شدید نامتعارف استفاده کنند تا به ارگاسم برسند.

این وضعیت هم از نظر جسمی و هم روانی کاملا نابهنجار و مضر است. از نظر جسمی باعث پف کردن و ورم آلت، احساس سوزش و درد، خونریزی و عفونت می شود. از بعد روانی نیز افراد را عصبی و کلافه می کند و باعث می شود که انجام این کار برایشان دردناک و نارضایت بخش باشد.

تاثیر پورن بر میل جنسی و توانایی

نعوظ معتادان به پورن اغلب یکی از دو مشکل را تجربه می کنند: یا میل جنسی افراطی پیدا می کنند یا به کلی میل خود را از دست می دهند.

  1. گروه اول افرادی هستند که به دلیل تحریک مداوم از پورن، دائم احساس تحریک و میل جنسی می کنند. این میل جنسی مفرط اما اغلب غیر طبیعی و نامتعارف است چون تحت تاثیر تصاویر پورن پردازش شده است.
  2. در مقابل گروه دوم افرادی هستند که به دلیل افراط در خودارضایی و تماشای بیش از حد پورن، کاملا میل و توانایی جنسی خود را از دست داده اند. این افراد دچار "اختلال نعوظ" می شوند و دیگر قادر به برقراری رابطه جنسی طبیعی نیستند. این یک اختلال جسمی بسیار جدی است که در موارد شدید مستلزم مراجعه به پزشک و دریافت داروهای تحریک کننده می شود. اگر شما به اعتیاد به خودارضایی دچار شدید میتوانید از سایت رهایی کمک بگیرید.

مشکلات کلیوی و مجاری ادراری

افرادی که به میزان زیاد به خودارضایی می پردازند در معرض خطر عفونت مجاری ادراری، سنگ کلیه و دیگر مشکلات کلیوی قرار دارند. علت آن فشار وارده به این اعضا در حین خودارضایی است. همچنین باقی ماندن مایع منی در مجاری ادراری خطر عفونت را افزایش می دهد.

دردهای عضلانی و کمردرد

تاثیرات پورن روی بدن فقط به دستگاه تناسلی محدود نمی شود. افرادی که زیاد خودارضایی می کنند معمولا دچار دردهای عضلانی، کمردرد و دردهای ناحیه لگن نیز می شوند.

مشکلات پوستی

علاوه بر همه موارد بالا، پورن گاهی اوقات باعث مشکلات پوستی پیچیده نیز می شود. این امر خصوصا در میان آنهایی که الگوهای رفتاری مضر مثل خوداررضایی با اشیاء تیز یا صدمه زدن عمدی به آلت تناسلی را پیاده می کنند شایع تر است.

چگونگی رهایی از چنگال پورن

روش ترک پورن

با توجه به خطرات فراوانی که پورن برای سلامت جسمی و روانی افراد دارد، راه حل نجات از چنگال این معضل برای افراد معتاد بسیار اهمیت دارد.

اولین قدم آگاهی از میزان اعتیاد و پذیرش وجود مشکل است. بسیاری از افراد وجود این اعتیاد را در خود انکار می کنند.

پس از اینکه فرد اعتیاد خود را پذیرفت، اراده جدی برای قطع کامل مصرف محتوای مستهجن لازم است. در مراحل بعدی می توان از راهکارهایی مثل حمایت خانواده، مشاوره، فعالیت های عملی و ورزش استفاده کرد.

در موارد بسیار شدید و بحرانی حتی ممکن است درمان های روانشناسی، روانپزشکی و دارویی مدنظر قرار گیرد.

مهمترین نکته برای افراد معتاد این است که هرچه زودتر اقدامات لازم را برای ترک این اعتیاد مضر و ویرانگر انجام دهند، پیامدهای آن برای سلامتی آنها کمتر خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی