تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
یادداشتی از علی دارابی

نوروز و حال خوش ایرانیان

علی دارابی، در یادداشتی با عنوان «نوروز و حال خوش ایرانیان»، به تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت اشاره کرده که این مطلب را در دیدارنیوز می‌خوانید.

کد خبر: ۱۶۳۳۷۸
۱۷:۲۴ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۳

نوروز و حال خوش ایرانیان

دیدارنیوز _ علی دارابی*: درباره عید باستانى نوروز که میراث نیاکان ماست و امروزه به دلیل ثبت جهانى متعلق به همه جهانیان است هر قدر بگوییم و بنویسیم کم است.

نوروز امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان تقارن "بهار قرآن و بهار طبیعت" بود. مردم مومن و دیندار حرمت این ماه را محترم شمردند. تحویل سال نو را مردم در اماکن و بقاع مذهبى و اماکن تاریخى گذراندند و در صدر همه حرم امام هشتم، امام رضا (ع) مثل همیشه مقصد مردم بود.

نوروز امسال موزه‌ها، پایگاه‌هاى میراث فرهنگى، بنا‌ها و محوطه‌هاى تاریخى مورد اقبال گسترده مردم قرار گرفت. حافظیه، تخت جمشید، سعدیه، عالى قاپو و نقش جهان، امیر چخماق و بافت تاریخى یزد، باغ شاهزاده ماهان و ارگ بم در کرمان. مازندران، گیلان، خوزستان، بوشهر، بندرعباس، اردبیل، تبریز و ارومیه و… از دیگر مکان هاى مهم براى بازدید مردم بود.

نوروز و حال خوش ایرانیان

٣٠ هزار نفر فقط در مراسم تحویل سال حافظیه حضور داشتند. نظم و رعایت مقررات توسط حاضران قابل تقدیر است. در تخت جمشید ١٠ هزار نفر در ساعت تحویل سال حاضر بوده اند. از ۲۴ اسفند ماه تا شامگاه ١٢ فروردین بیش از ۶ میلیون نفر بازدید از موزه‌ها و اماکن میراث فرهنگى بازدید کرده‌اند که در نوع خود کم نظیراست.

سه نکته کلیدى درباره سفرهاى نوروزى و حال خوش ایرانیان قابل توجه است؛ مردم بتدریج سفرهاى داخلى و بازدید از ایران عزیز را در کانون توجهات خود قرارداده‌اند. گرانى تورهاى خارجى و ترجیح مردم به سفر داخلى یکى از دلایل اقبال شهروندان به سفرهاى داخلى است. اگر چه برخى سفرهاى داخلى و هزینه پرواز و… هم در مواردى بالاست که نیاز به اقدامات حمایتى دارد.

ستاد خدمات سفر مرکب از ٢٧ وزارتخانه و سازمانهاى اجرایی و ... موفق شده‌اند شرایط بهترى از گذشته را براى سیر و سیاحت داخلى فراهم کنند. بازدید رییس جمهور و سفارشات لازم و حضور وزیران و اهتمام عزت الله ضرغامى و همکاران وزارت متبوع نقش مهمى در ارتقاء خدمات رسانى داشته است.

مردم دو قطبى هاى موهوم و ساختگى را عملا کنار زده‌اند و به عنوان ایرانى مسلمان به هویت و تاریخ و تمدن پر افتخار خود مى‌بالند و با رفتار خود این رویکرد را اثبات کرده‌اند. تقارن ماه رمضان و نوروز را عملا مردم خود مدیریت کردند و حرمت‌ها را مراعات کردند.

ایرانیان پیشتاز جشن و سرور در جهان بوده‌اند. بیش از ۶۵ جشن و سرور به نام فرهنگ و تمدن ایران ثبت شده است که هیچ ملتى و کشورى آن را ندارد. شادى و نشاط اجتماعى امروزه باید بیش از هر زمان در مرکز حکمرانى و مدیریت کشور قرار گیرد. دشمنان نمى‌خواهند ملت ایران شاد باشند.

*دانشیار دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر ایرانی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی