تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
کمک‌های بشردوستانه

کشتی «آغوش باز» به غزه می‌رود

یک موسسه خیریه آمریکایی اعلام کرد که در حال بارگیری یک کشتی کمک‌های بشردوستانه برای غزه در قبرس است تا اولین محموله به مناطق جنگ زده از طریق کریدور دریایی که قرار است توسط کمیسیون اروپا در پایان هفته راه‌اندازی شود را ارسال کند.

کد خبر: ۱۶۲۴۳۱
۱۸:۲۳ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌رود

دیدارنیوز: کشتی «آغوش باز» با پرچم اسپانیا سه هفته پیش در بندر لارناکا در جنوب قبرس، نزدیکترین کشور عضو اتحادیه اروپا به نوار غزه پهلو گرفت.

موسسه خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» روز جمعه ۱۸ اسفند، در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم‌هایش در قبرس مستقر شدند تا کمک‌های بشردوستانه را در کشتی عازم شمال نوار غزه بارگیری کنند.

در همین راستا، سازمان «آغوش باز» در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «کشتی ما با حمل تنها مواد غذایی، آب و تدارکات حیاتی برای غیرنظامیان فلسطینی در حال آماده شدن برای حرکت به سوی نوار غزه است.»

به نقل از العربیه، هم‌زمان اتحادیه اروپا، شنبه ۱۹ اسفند، ابراز امیدواری کرد که یک کریدور دریایی برای ارسال کمک‌های امدادی بشردوستانه از قبرس به نوار غزه در هفته جاری راه‌اندازی کند.

گفتنی است که اتحادیه اروپا و آمریکا، روز جمعه از افتتاح یک کریدور دریایی بین قبرس و غزه برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خبر دادند.

اسرائیل نیز از احداث کریدور دریایی بشردوستانه از قبرس، واقع در حدود ۳۸۰ کیلومتری غزه استقبال کرد. لیور حیات، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل در شبکه اجتماعی «ایکس» گفت که این ابتکار «پس از انجام بازرسی‌های امنیتی مطابق با استاندارد‌های اسرائیل، امکان افزایش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را فراهم می‌کند.»

با این حال، ایالات متحده در حال اعمال فشار فزاینده بر متحد خود، اسرائیل است که از ۹ اکتبر گذشته نوار غزه را به طور کامل در محاصره قرار داده و اجازه تنها ورود مقادیر محدودی از کمک‌های بشردوستانه به این باریکه را داده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، ۲.۲ میلیون نفر که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت غزه را تشکیل می‌دهند، در معرض خطر قحطی و کمبود شدید غذا و آب آشامیدنی قرار دارند. این در حالی است که ۱.۷ میلیون نفر از آن‌ها به دلیل بمباران و عملیات جنگی از منازل خود آواره شدند.

اورسولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، پس از دیدار از بندر «لارناکا» در جنوب قبرس گفت: «ما به افتتاح این کریدور دریایی بسیار نزدیک هستیم و امیدواریم که این مساله روز یکشنبه اتفاق بیفتد.»

در بیانیه مشترک طرف‌های مشارکت‌کننده در این طرح آمده است: «وضعیت انسانی در غزه فاجعه‌بار است... به همین دلیل، کمیسیون اروپا، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، قبرس، امارات متحده عربی، بریتانیا و ایالات متحده روز شنبه طرح راه‌اندازی کریدور دریایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه بسیار مورد نیاز به نوار محاصره شده غزه را اعلام کردند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی