تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
سخنگوی سازمان غذا و دارو مطرح کرد

تبلیغ دارو و محصولات آرایشی ممنوع!

سجاد اسماعیلی، سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: تبلیغاتی که منجر به ترغیب استفاده از کالا‌های سلامت‌محور اعم از دارو‌های شیمیایی، بیولوژیک، مکمل‌ها، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی بشود به طور کامل ممنوع است.

کد خبر: ۱۶۲۳۲۰
۱۲:۴۲ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

تبلیغ دارو و محصولات آرایشی در فضای مجازی ممنوع!

دیدارنیوز: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تبلیغاتی که منجر به ترغیب استفاده از کالا‌های سلامت‌محور اعم از دارو‌های شیمیایی، بیولوژیک، مکمل‌ها، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی بشود به طور کامل ممنوع است.

سید سجاد اسماعیلی با بیان این که تبلیغات کالا‌های سلامت محور ممنوع است، اظهار کرد: تبلیغاتی که منجر به ترغیب استفاده از کالا‌های سلامت‌محور اعم از دارو‌های شیمیایی، بیولوژیک، مکمل‌ها، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی بشود به طور کامل ممنوع است.

وی افزود: هیچ‌یک از افراد از جمله کادر درمان و غیر کادر درمان به استناد قانون، مجاز به تبلیغ دارو و مکمل در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیستند و تنها می‌توانند در جنبه آموزش‌های عمومی مربوط به این کالا‌ها همچون عوارض مصرف داروها، تداخلات دارویی و ... اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها توسط هرشخصی که در فضای مجازی انجام شود به صورت کامل از لحاظ قانونی منع شده است.

اسماعیلی گفت: در حوزه سلامت، تفاوتی با سایر حوزه‌ها وجود دارد و در حوزه سلامت، عدم تقارن اطلاعات بین افراد مصرف‌کننده و تجویزکننده دارو وجود دارد و بنابراین مهم‌ترین نقشی که دولت دارد این است که به این موضوعات ورود و از حق مصرف‌کننده دفاع کند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: کارشناسان سازمان غذا و دارو و معاونت‌های غذا و داروی استان‌ها گزارش‌های واصله درباره تبلیغات دارو در فضای مجازی را به صورت دائمی رصد می‌کنند و سایت‌ها و صفحات مجازی تبلیغ‌کننده این کالا‌ها را بررسی می‌کنند و تخلفات افراد در فضای مجازی از نظر تبلیغات دارو‌ها را بلافاصله به مراجع قضایی معرفی می‌کنند تا برخورد لازم با آن صورت بگیرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی