تیتر امروز

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۰)

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود

یک روز پس از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، با محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشارکت و پیش بینی شرایط در دوم به صورت اسکایپی گفت و گو کردیم که می خوانید و می بینید.
رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۹)

رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند

یک روز پس از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن آرا، به سراغ انتخابات آمریکا رفتیم، رحمن قهرمانپور، تحلیلگر مسایل سیاسی و بین المللی هر دو انتخابات تحلیل کرد که می‌بینید و می‌خوانید.
در نامه مدیرعامل ایران‌خودرو مشخص شد

افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو در سال جدید

«علیمردان عظیمی»، مدیرعامل ایران‌خودرو، در نامه خود به سازمان بورس و اوراق بهادار، افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو را به‌ صورت غیرمستقیم تایید کرده است.

کد خبر: ۱۶۱۸۱۲
۲۰:۴۵ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو در سال جدید

دیدارنیوز: «علیمردان عظیمی» در جریان نامه خود به سازمان بورس و اوراق بهادار، افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو را به‌صورت غیرمستقیم تأیید کرده است.

افزایش قیمت خودرو‌ها در سال جدید، موضوعی پذیرفته‌شده از سوی مصرف‌کنندگان است. افزایش نرخ مالیات، بیمه و سایر پرداخت‌های قانونی باعث افزایش نرخ خودرو‌های داخلی می‌شود. بااین‌حال، مشتریان انتظار ندارند که در ابتدای سال جدید، قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا به‌صورت چشمگیر افزایش یابد. بااین‌وجود، به‌نظر می‌رسد که مدیران خودروسازی‌های بزرگ کشور به چنین موضوعی امید بسته‌اند.

افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو در سال جدید

«علیمردان عظیمی»، مدیرعامل ایران‌خودرو، در جریان نامه خود به سازمان بورس و اوراق بهادار، این موضوع را به‌صورت غیرمستقیم تأیید کرده است. او در جریان این نامه، ضمن اشاره به افزایش قیمت محصولات ارتقایافته این شرکت در مهرماه سال جاری، ابراز امیدواری کرده که قیمت محصولات ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۳ نیز افزایش یابد. به گفته او، افزایش قیمت‌ها در کنار رشد تیراژ تولید، زیان این شرکت را طی سال آینده کاهش خواهد داد.

افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۳ محتمل است

در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و پس از اجرای دستورالعمل‌های جدید سازمان استاندارد، ایران‌خودرو و سایپا محصولات خود را با پسوند ارتقایافته یا استاندارد ۸۵ گانه به بازار عرضه کردند. به‌لطف اعمال استاندارد‌های جدید، شورای رقابت نیز مجوز افزایش قیمت را برای خودروسازان صادر کرد. اکنون نیز شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شده و امید خودروسازان برای افزایش قیمت دوچندان شده است.

سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، اکنون وظیفه تعیین قیمت خودرو‌های داخلی را بر عهده دارد. این سازمان مدتی پیش مجوز افزایش قیمت خودرو‌های مونتاژی را به‌دلیل افزایش نرخ ارز صادر کرد. پس از خودروسازان خصوصی، اکنون نوبت به دو خودروساز بزرگ رسیده است تا مجوز افزایش قیمت را دریافت کنند. بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند که با توجه به حساسیت عمومی درزمینه قیمت خودرو‌های ایران‌خودرو و سایپا، امکان دارد که افزایش نرخ‌ها به سال ۱۴۰۳ موکول شود. به‌نظر می‌رسد این پیش‌گویی به‌آرامی درحال رخ‌دادن است. درنتیجه طی نخستین روز‌های کاری سال ۱۴۰۳، شاهد افزایش بهای خودرو‌های داخلی خواهیم بود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی