تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
در خاورمیانه چه خبر است

اقدام سوئیس علیه حماس

در صد و سی و هشتمین روز از جنگ خونین میان گروه حماس و اسرائیل، ارتش بی‌رحم نتانیاهو به جنوب لبنان حملاتی انجام داده و همچنان در حال کشتار در غزه است.

کد خبر: ۱۶۱۶۶۳
۰۸:۴۱ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد صد و سی‌ و هشتمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید:

ساعت: ۲۰:۲۵/ اقدام سوئیس علیه حماس

سوئیس فعالیت حماس و عناصر مرتبط با آن را در خاک خود ممنوع می‌کند.

به نقل از یورونیوز، دولت سوئیس به دلیل حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل که منجر به کشته شدن نزدیک به ۱۲۰۰ نفر شد و جرقه جنگ غزه را زد، روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد این تشیکلات فلسطینی و عناصر مرتبط با آن را مشمول ممنوعیت خود کند.

مقامات در «بِرن» اعلام کردند که پس از حملات هفتم اکتبر که منجر به کشته شدن دو شهروند سوئیسی و نیز گروگان‌گیری نزدیک به ۲۵۰ نفر شد، تمهیداتی را در نظر گرفته اند.

در پاسخ به عملیات موسوم به طوفان الاقصی، اسرائیل حمله نظامی خود به غزه را آغاز کرد که به گفته مقامات بهداشتی محلی تا کنون باعث کشته شدن نزدیک به ۲۹ هزار فلسطینی شده و چه بسا هزاران نفر دیگر نیز هنوز زیر ویرانه‌ها مدفون شده‌اند.

دولت سوئیس اعلام کرد که بر اساس قانون جدید، گروه فلسطینی حماس و «سازمان‌های پوششی یا سازمان‌های خلف آن» و همچنین سازمان‌ها یا گروه‌هایی که از طرف یا به نام آن فعالیت می‌کنند، ممنوع خواهند شد.

ساعت: ۱۸:۰۲/ پیام امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران نوشت: «تکرار وتوی پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه توسط دولت آمریکا را باید «فاجعه دیپلماسی قرن» نامید.

این وتوی مکرر به روشنی مسئولیت بین‌المللی تداوم نسل‌کشی رژیم جعلی اسراییل در غزه و جنایات جنگی در کرانه باختری فلسطین را متوجه کاخ سفید می‌کند. جهان باید آمریکا را پاسخگو کند.»

ساعت: ۱۳:۳۳/ وضعیت بد کودکان غزه

سخنگوی منطقه‌ای یونیسف می‌گوید که از هر ۶ کودک در شمال نوار غزه یک کودک دچار سوءتغذیه است.

به نقل از تسنیم، سخنگوی منطقه‌ای یونیسف گفت: از هر ۶ کودک در شمال نوار غزه یک کودک از سوءتغذیه رنج می‌برد.

ساعت: ۰۹:۴۸/ حمله به رفح، آن را به گورستان تبدیل می‌کند

روسای گروه‌های بشردوستانه هشدار دادند حمله زمینی اسرائیل به رفح، این شهر جنوبی غزه را به گورستان تبدیل می‌کند و خطر قحطی را گسترش می‌دهد.

ساعت: ۰۸:۵۱/ انتقاد شدید چین از وتوی آمریکا

بعد از آنکه آمریکا در روز سه‌شنبه یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش‌بس فوری در غزه می‌شد را وتو کرد، دولت چین به شدت از آمریکا انتقاد کرده است.

به نقل از بی بی سی، پکن می‌گوید که این حرکت «پیامی غلط» ارسال می‌کند و عملا «چراغ سبزی برای ادامه کشتار است.» کاخ سفید گفت که قطعنامه پیشنهادی الجزایر گفتگو‌ها برای پایان جنگ را «به خطر» می‌اندازد.

آمریکا قطعنامه دیگری را برای یک آتش‌بس موقت پیشنهاد کرده و بار دیگر به اسرائیل هشدار داده است به شهر رفح در جنوب غزه حمله نکند.

ساعت: ۰۸:۲۵/ تأکید جنبش عدم تعهد بر آتش‌بس فوری در غزه

به نقل از فارس، سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل به نمایندگی از جنبش عدم تعهد ضمن محکوم کردن ادامه عملیات نظامی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه، خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه و حمایت از مردم فلسطین شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی