تیتر امروز

مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵

این صد و سی و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز پنجشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مظلومیت امروز حضرت زهرا؛ چون دوست کم توجه است شکایت کجا بریم!؟
ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر

مظلومیت امروز حضرت زهرا؛ چون دوست کم توجه است شکایت کجا بریم!؟

ایمان و اردات قلبی نسبت به دخت پیامبر گرامی اسلام و همسر مکرمه امام علی و مادر امام حسن و حسین بی نهایت است و برابر دستور قرآن و امر رسول خدا در محبت به او و اهل بیتش اگر کمی بخل بورزیم خاسر...
علی فرزین: صدای دانشجویان استان‌های دیگر به تهران نمی‌رسد/ هیچ فرقی بین دولت روحانی، رئیسی و پزشکیان نیست/ پویا درودی: دانشجویان برای خروج از ایران فقط بلیت رفت می‌گیرند/ به آینده ایران امید دارم
دیدار به مناسبت روز دانشجو برگزار کرد

علی فرزین: صدای دانشجویان استان‌های دیگر به تهران نمی‌رسد/ هیچ فرقی بین دولت روحانی، رئیسی و پزشکیان نیست/ پویا درودی: دانشجویان برای خروج از ایران فقط بلیت رفت می‌گیرند/ به آینده ایران امید دارم

دیدارنیوز به مناسبت روز دانشجو، یک نشست هم اندیشی با حضور دو دانشجو برگزار کرد تا به این بهانه ناگفته‌ها گفته شود.
یک حقوقدان مطرح کرد

تبلیغ برای کوروش کمپانی؛ «تمام سلبریتی‌ها مسوولیت حقوقی دارند»

یک حقوقدان اعلام کرد که همه کسانی که برای کوروش کمپانی تبلیغات کرده‌اند، مسئولیت حقوقی دارند؛ یعنی می‌توان آن‌ها را به‌علت واردآوردن ضرر و زیان، تعقیب حقوقی کرد.

کد خبر: ۱۶۱۵۱۱
۱۰:۴۶ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

تبلیغ برای کوروش کمپانی؛ «تمام سلبریتی‌ها مسوولیت حقوقی دارند»

دیدارنیوز: رسانه‌ای‌شدن ماجرای فرار مدیرعامل کوروش کمپانی، علاوه بر برانگیختن خشم عمومی نسبت به عملکرد این شرکت، بیش از هرچیز انگشت اتهام را به‌سمت مبلغان شیوه کسب‌وکاری این ماجرا نشانه گرفت. مبلغانی که بیشترشان اینفلوئنسر‌های شبکه‌های اجتماعی و سلبریتی‌هایی بودند که در میان افکار عمومی محبوبیت نسبتا بالایی داشتند.

به نقل از خبرآنلاین، «امید سلیمی بنی»، حقوقدان، درباره مسئولیتی که بر عهده این افراد است، توضیح داد: «واقعیت این است که همه کسانی که تبلیغات کرده‌اند، در این ماجرا مسئولیت حقوقی دارند. مسئولیت حقوقی یعنی می‌شود به طرفیت آن‌ها هم دادخواست داد و یک راه آن است که می‌توان سلبریتی‌ها یا صداوسیما را به‌علت واردکردن ضرر و زیان و بابت مسئولیت مدنی، تعقیب حقوقی کرد.»

به گفته سلیمی بنی، قوانین مدونی برای تبلیغات در تمامی پلتفرم‌ها وجود دارد، بااین‌حال رسانه‌های جریان غیراصلی خبر، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های موبایلی به مقررات وضع‌شده برای تبلیغات اعتنایی نمی ‍‌کنند: «مثلاً برخی از این مقررات می‌گوید تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی کاملاً تابع قوانین و مقرراتی هستند که به‌صورت عمومی درباره تبلیغات وجود دارد. این قوانین و مقررات عمومی درباره تبلیغات در صداوسیما، فضای مجازی، روزنامه‌ها و سایر رسانه‌ها تصویب شده‌اند که آن‌ها هم بعضاً کمتر رعایت می‌شود.»

«وقتی پلتفرمی فیلتر می‌شود، از حیطه نظارت خارج است»

نکته دیگری که این حقوقدان به آن اشاره دارد، این است که وقتی یک شبکه اجتماعی فیلتر می‌شود، نظارت روی آن ممکن نخواهد بود. شاید بتوان این نکته را نیز یکی دیگر از مشکلات ایجادشده توسط فیلترینگ دانست. سلیمی بنی دراین‌باره توضیح داد: «وقتی شبکه اجتماعی فیلتر می‌شود، از حوزه نظارت قانونی خارج می‌شود و وقتی از حوزه نظارت قانون خارج شد، می‌توان گفت هر فعالیت تبلیغاتی در آن مجرمانه است. پس شما چند میلیون مجرم و متهم دارید که از این شبکه‌ها با تبلیغات خود به‌صورت حلال، اما غیرقانونی، ارتزاق می‌کنند و عملاً می‌گویید همه آن‌ها متهم و مجرم هستند؛ یعنی با این سیاست‌گذاری و فیلترینگ گسترده، قانون را بی‌اثر کرده‌اید.»

به گفته او، طبق قانون مسئولیت مدنی، درصورتی‌که تبلیغات یا اقدام هر رسانه یا سازمان مانند صداوسیما به کسی ضرر و زیان قابل اثبات وارد کند، می‌توان به طرفیت او دادخواست حقوقی داد.

ارسال نظرات
امروز شنبه ۲۲ آذر
امروز شنبه ۲۲ آذر
امروز شنبه ۲۲ آذر
امروز شنبه ۲۲ آذر