تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
در خاورمیانه چه خبر است

تعلیق مذاکرات و اعتصاب برای توقف تجاوزات اسرائیل

در صد و سی‌ و چهارمین روز از جنگ خونین میان گروه حماس و اسرائیل، حملات اسرائیل به «رفح» جان ده‌ها تن را گرفته و کشتار بی‌رحمانه در این منطقه همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۱۶۱۴۴۷
۰۸:۳۰ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست آفریقای جنوبی را رد کرد

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد صد و سی‌ و چهارمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۰:۲۱/ تعلیق مذاکرات درباره جنگ

یکی از رهبران جنبش حماس از تصمیم این جنبش درباره تعلیق مذاکرات درمورد آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا خبر داد.

به نقل از ایسنا، یکی از رهبران این جنبش اعلام کرد حماس قصد دارد مذاکرات درباره برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان این جنبش و رژیم صهیونیستی را تا زمانی که کمک‌ها به شمال نوار غزه وارد شود، متوقف کند.

وی گفت با وجود گرسنگی ملت فلسطین، مذاکرات ممکن نیست.

این در حالی است که در میان اخبار ضد و نقیض درباره روند مذاکرات، مسؤولان آمریکایی اعلام کرده‌اند مذاکرات قاهره درباره معامله تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس شاهد هیچ‌گونه پیشرفتی نبود، اما این مذاکرات ادامه خواهد داشت.

ساعت: ۱۹:۴۷/ اعتصاب غذای نروژی‌ها برای توقف تجاوزات اسرائیل

به نقل از تسنیم، جمعی از فعالان نروژی در همبستگی با مردم غزه و فشار برای متوقف کردن تجاوزات اسرائیل دست به اعتصاب غذا زدند و چادر‌های اعتصاب خود را در هوای بسیار سرد اسلو بر پا کردند.

ساعت: ۱۹:۳۰/ طولانی‌ترین بی‌عدالتی در جهان 

وانگ یی، وزیر خارجه چین در کنفرانس امنیتی مونیخ افزایش و تسریع تلاش‌ها بمنظور تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی را خواستار شد.

او گفت: نسل‌های مردم فلسطین تا امروز بی‌خانمان و ناتوان در بازگشت به خانه‌هایشان هستند. این طولانی‌ترین بی‌عدالتی در جهان ما است.

ساعت: ۱۸:۰۹/ دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست آفریقای جنوبی درباره اقدام فوری برای رفح را رد کرد

به نقل از یورونیوز، دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) درخواست آفریقای جنوبی برای اعمال تدابیر فوری به منظور حفاظت از رفح در نوار غزه را رد کرد.

این دادگاه، اما در عین حال تأکید کرد اسرائیل باید اقداماتی را که در اواخر ماه گذشته در مرحله مقدماتی پرونده مهم درباره اتهام نسل‌کشی از او خواسته شده، رعایت کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در بیانیه‌ای گفت که «وضعیت خطرناک» در رفح «مستلزم اجرای فوری و مؤثر اقدامات موقت» است که دستور آن در ۲۶ ژانویه به اسرائیل داده شده است.

در این بیانیه آمده است که هیچ دستور جدیدی لازم نیست، زیرا اقدامات موجود «در سراسر نوار غزه، از جمله در رفح، قابل اجراست».

این نهاد بین‌المللی وابسته به سازمان ملل متحد افزود که اسرائیل باید «به طور کامل به تعهدات خود تحت کنوانسیون نسل‌کشی» پایبند مانده و به حکم ۲۶ ژانویه این دیوان که به اسرائیل دستور می‌دهد تمام تلاش خود را برای جلوگیری از کشتار، ویرانی و هرگونه نسل‌کشی در غزه انجام دهد، عمل کند.

ساعت: ۱۷:۰۵/ وضعیت نابسامان مجروحان فلسطینی در مجتمع پزشکی ناصر

فعالان رسانه‌ای فلسطین، شنبه ۲۸ بهمن تصاویری منتشر کردند که وضعیت نابسامان آوارگان و مجروحان فلسطینی در مجتمع پزشکی محاصره شده «ناصر» در خان‌یونس در جنوب نوار غزه را نشان می‌دهد.

ساعت: ۱۱:۵۰/ فعال شدن آژیر‌های هشدار در عسقلان اشغالی

به نقل از تسنیم، رسانه‌های رژیم اسرائیل از فعال شدن آژیر‌های هشدار در شهرک عسقلان اشغالی واقع در مجاور شمال نوار غزه خبر دادند.

ساعت: ۱۰:۳۲/ ارتش یمن: یک نفتکش انگلیسی را در دریای سرخ هدف قرار دادیم

یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن امروز شنبه اعلام کرد که نیرو‌های مسلح یمن یک نفتکش انگلیسی را با شمار زیادی موشک هدف قرار دادند.

وی افزود: ما بر ادامه جلوگیری از کشتیرانی اسرائیل در دریای سرخ تا زمان توقف تجاوزگری این رژیم علیه نوار غزه تاکید می‌کنیم.

ساعت: ۰۸:۲۱/ ساخت دیوار توسط مصر در نزدیکی مرز نوار غزه

تصاویر ماهواره‌ای از مرز مصر با نوار غزه نشان می‌دهد که این کشور در حال ساخت دیواری در نزدیکی این باریکه است.

به نقل از یورونیوز، ساخت این دیوار در نزدیکی مرز نوار غزه از سوی مصر در حالی صورت می‌گیرد که نگرانی‌ها از حمله احتمالی اسرائیل به شهر رفح در جنوب باریکه غزه افزایش یافته است. قاهره به اسرائیل هشدار داده است تا از جابجایی اجباری ساکنان نوار غزه به داخل خاک مصر بپرهیزد.

با این حال تصاویر ماهواره‌ای حاکی است که مصر با ساخت دیوار در شبه جزیره سینا در نزدیکی نوار غزه برای چنین سناریویی آماده می‌شود.

مقام‌های مصر به طور علنی ساخت چنین دیواری را اعلام نکرده‌اند. آن‌ها همچنین هشدار داده‌اند که حمله اسرائیل به رفح و جابجایی فلسطینیان ساکن غزه به داخل خاک مصر می‌تواند توافق صلح بین دو کشور را به خطر بیاندازد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ساخت دیوار در نزدیکی مرز نوار غزه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی