تیتر امروز

جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران

این بیست و یکمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان
گفت و گوی دیدار در جامعه پلاس با وزیر صنایع دولت میرحسین موسوی

هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان "دولت سایه" نداریم

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به سراغ یک چهره قدیمی سیاسی اصلاح طلب رفت و در گفتگو با مصطفی هاشمی طبا، وزیر دولت میرحسین موسوی و معاون رئیس جمهور دولت آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی انتخابات...
جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟
امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد

جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

امروز (دوشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که ابتدا صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بررسی می‌شود و به ترتیب نوبت به سایر...
افاضات اضافه

این شاعران، شعر هم می‌گویند؟

به فاصله حدود یک ماه که پایگاه خبری و تحلیلی دیدارنیوز در دسترس نبود، عوام ‌الملک از سکوهای دیگر با عوام و خواص ارتنباطش را حفظ کرد و حالا هم دوباره ستون افاضات از اینجا تقدیم مخاطبان می‌شود.

کد خبر: ۱۶۱۴۳۸
۱۵:۴۵ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۲

این شاعران، شعر هم می‌گویند؟

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲

رییس سازمان طیاره‌های کشور اعلام کرد که چون طیاره‌های خودمان کم است به دنبال استفاده از طیاره‌های شرکت‌های خارجی در خطوط داخلی هستند. تقصیر حسن است. اگر آن وقتی که دنبال برجام رفته بود گلابی برجام را می‌گرفت، الان مشکل کمبود طیاره در کشور نداشتیم. همان وقت‌ها دکتر ابراهیم بارها به حسن تذکر داد اما متاسفانه توجهی نشد. رسیدی از معاون اجرایی محمدباقر دیدم که در آن یک نفر تایید کرده بود که ۳۰۰۰ قطعه تراول ۱۰۰هزار تومانی تحویل گرفته تا به اشخاص حقیقی و حقوقی اهدا کند. چقدر خوب است که محمدباقر فرهنگ زیبای هدیه دادن را بین خواص و عوام ترویج می‌کند. اصلا کار فرهنگی یعنی همین.

 

شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲

خبردار شدم که قرار است در خراسان جنوبی یک نفر با دکتر ابراهیم برای ورود به جمع خاص‌ترین خواص رقابت کند. مهم است. تبلیغات غربی‌ها را خنثی می‌کند. چون می‌خواستند وانمود کنند دکتر ابراهیم بدون رقابت وارد جمع خاص‌ترین خواص شده است. اما حالا با رقابت وارد این جمع خواهد شد. غربی‌ها چون خودشان دموکراسی ندارند به ما حسادت می‌کنند و مدام دست به تبلیغات منفی می‌زنند. تصاویری از دیوارهای یک شرکت که تحت پوشش به اصطلاح ایجاد فروشگاه مجازی اقدام به توهین به مقدسات کرده بود به دستم رسید. خوشبختانه عوامی که همیشه در صحنه هستند روی دیوار وعده داده بودند که سراغ تک‌تک کارمندان این به اصطلاح فروشگاه که در واقع لانه جاسوسی چندم است خواهند رفت. این همیشه در صحنه بودن عوام باعث دلگرمی و امیدواری است. البته شب فهمیدم که این گروه از عوام آدرس صحنه را اشتباه رفته و یادگاری‌هایشان را روی دیوار اشتباهی نوشته بودند. چرا که آدرس این به اصطلاح شرکت مذکور مدتها پیش عوض شده است. خود همین نشان‌دهنده جاسوس بودن این شرکت و تک‌تک کارمندانش است و باید برخورد بشود و خواهد شد به حول و قوه الهی.

 

یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲

صبح تصاویری از سخنرانی مهم و تاثیر‌گذار حسین، خواص‌الدوله امور خارجه به زبان عربی دیدم. این تسلط حسین به انواع زبان‌های غیرفارسی واقعا مهم است و باعث شده نفس جهان در زمان سخنرانی‌های حسین در مجامع بین‌المللی در سینه حبس شود. در طول روز تصاویری از راهپیمایی‌ عوام در شهرهای مختلف به دستم رسید. مثل هر سال پرجمعیت‌تر از سال قبل برگزار شد. حضور باشکوه نسوان وطن با هر پوشش و آرایشی که دلشان می‌خواست در راهپیمایی جلب توجه می‌کرد. نشان می‌دهد وقتی پای این نوع مراسم در میان باشد همه می‌توانند بیایند و می‌آیند. انتخابات هم همینطور است. البته خوشبختانه در بقیه زمان‌ها و مکان‌ها فقط نسوان تراز باید بتوانند بیایند و همین است که هست. طبیعتا کسی هم اعتراضی ندارد. اگر هم داشته باشد مهم نیست. ناسلامتی مملکت تراز دارد برای خودش. هر روز که روز راهپیمایی و انتخابات نیست که نسوان بتوانند با تیپ و ظاهر مخصوص این مناسبت‌ها در بقیه ایام سال هم در خیابان‌ها و اماکن عمومی تردد کنند.

فیلمی هم از حضور محمدباقر در راهپیمایی مشهد دیدم. یکی از عوام برای محمدباقر ایجاد مزاحمت کرد و درباره ۳۰۰۰ قطعه تراول و سفر مظلومانه اهل بیتش به ترکیه برای خرید سیسمونی که دست آخر هم شکست سوال‌های بی‌ربطی پرسید. البته محمدباقر مثل همه خواص خوشبختانه موفق شد پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای بدهد و از این گردنه هم به سلامتی عبور کند. آخر شب فیلم سخنرانی معاون محمدمهدی، خواص‌الدوله امور ارشادات فرهنگی در اختتامیه جشنواره فیلم را دیدم. خوشبختانه از حالا برای عوام حال و هوای عید را ایجاد کرد و دعای تحویل سال نو را با تسلط و به صوت زیبا قرائت کرد. نشان داد به جز حسین بقیه خواص عصر ابراهیم هم به زبان عربی مسلط هستند.

 

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

صبح زود در مسیر دفتر، نظمیه‌ها در خیابان طی یک عملیات پیچیده از یک ون سفید پایین آمدند و سه نفر از نسوانی را که فکر می‌کردند راهپیمایی دیروز ادامه دارد با شکل مناسبی گرفتند و تا خود ون کشاندند و بردند تا ارشادات لازم را روی ایشان انجام دهند. تا جایی که دیدم هم ون و هم لباس نظمیه‌ها از آن مدل‌هایی بود که استثنائا دوربین نداشت و اگر هم داشت خاموش بود. اتفاقا بعد از رسیدن به دفتر چند تصویر و فیلم زیبا و جدید از حضور نسوان در راهپیمایی دیروز دیدم که نشان می‌داد نسوان خیلی هم بانشاط با هر پوششی که دوست داشتند نداشته باشند حتی در حال انجام حرکات موزون در خیابان آزادی تهران بودند. خیلی خوب بود. ولی نسوان باید بدانند راهپیمایی دیروز بود و دیگر از این چیزها نداریم تا راهپیمایی یا انتخابات بعدی.

آقای سردار، فرمانده امور فضانوردی گفت عوام غرب باید بدانند خواصشان پول کشور و مالیات‌هایی که از عوام می‌گیرند را کجا خرج می‌کنند. حرف خیلی مهمی‌ست. غربی‌ها اجازه نمی‌دهند عوامشان حقایق را بفهمند. حتی به ایشان یک گزارش ساده از نحوه خرج کردن پول‌های کشور هم نمی‌دهند و همین باعث شده روز به روز همه چیزشان دارد از دست می‌رود و هیچ پیشرفتی هم ندارند. بخشی هم از سخنرانی دیروز دکتر ابراهیم را دیدم. خواستار قطع همه روابط تجاری و معادلات با رژیم صهیونیستی شد. پیشنهاد درستی‌ست. معادلات را باید حتما قطع کرد. خود به خود باعث قطع معاملات هم می‌شود.

توییت تبریک سال نوی چینی دکتر ابراهیم خطاب به رییس خواص‌الدوله چین را خواندم. به زبان چینی نوشته شده بود‌. قطعا حسین، خواص‌الدوله امور خارجه به خاطر تسلطش به همه زبان‌های دنیا، قبل از انتشار متن را دیده و تایید کرده است. مهم این است که فیلترشکن دکتر ابراهیم‌ کار کرده و توانسته توییتش را منتشر کند اما تا وقتی مشغول نوشتن خاطرات روزانه بودم جوابی از رییس خواص‌الدوله چین ندیدم. شاید به خاطر اختلاف ساعت باشد. شاید هم فیلترشکنش هنوز وصل نشده. یک احتمال هم وجود دارد که دکتر ابراهیم در نوشتن متن از عبارات و اصطلاحات متون کهن ادبیات چین استفاده کرده باشد و رییس خواص‌الدوله چین منتظر است اساتید ادبیات دانشگاه‌های چین جمع شوند و متن را برایش قابل‌ فهم کنند.

 

سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

اخباری درباره شکایت اسحاق پسر محمدباقر از خواص‌الدوله‌های کانادا منتشر شد. متاثر شدم. معلوم است تقریبا از همان سالی که محمدباقر به همه گفت که این طفل مقدار ناچیزی موجودی در حساب بانکی و یک‌ پاترول فرسوده دارد سعی داشته در جست و جوی یک لقمه نان به کشور کانادا برود تا ثابت کند فرزندان خواص ما نیازی به استفاده از رانت و اینجور چیزها ندارند اما خواص‌الدوله‌های کانادا به شکل‌های مختلف مانع این ماجرا شده‌اند و بیش از پنج سال از عمر گران‌بهای اسحاق عزیز محمدباقر را در انتظار تلف کرده‌اند. گویا خوشبختانه علیرغم اینکه خواص‌الرعایای غربی‌ها هیچ استقلالی ندارند و عملکردشان سیاسی‌ست نتوانستند در برابر استدلال‌های قانع‌کننده اسحاق مقاومت کنند و به نفعش رای داده‌اند. نگران محمدباقر هستم. بعد از ماجرای شکستن سیسمونی صبیه‌اش در ترکیه حالا چطور باید با دوری اسحاق و عروس و نوه‌هایش کنار بیاید. تحمل این بارهای سنگین از عهده ما عوام عادی خارج است اما خواص ما می‌توانند و همین است که آنها، خواص شده‌اند و ما، عوام‌ مانده‌ایم. ظاهرا یک سری از سایت‌های مربوط به خواص‌المله‌ها مورد حمله سایبری قرار گرفته و یک سری اسناد منتشر شده است. نگاهی به بعضی از اسناد انداختم. چیز جدید و خاصی ندارد. اطلاعاتی از حقوق و درآمدهای خواص‌المله‌ها در آن است که خودمان می‌دانستیم. چیزهایی هم درباره توجیه کردن خواص‌المله‌ها و کارکنانشان در یک سری اتفاقات و مسائل پارسال بود که نشان می‌دهد خوشبختانه همه چیز تحت کنترل بوده و همین است که غربی‌ها به ما حسودی می‌کنند. این تیر غربی‌ها هم به سنگ خورد. فکر می‌کردند با این هک کردن‌ها تاثیری در ارتباط و اعتماد خواص و عوام می‌گذارند.

 

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

در خبرها خواندم که کسی که تحت‌تاثیر دادخواهی اسحاق پسر محمدباقر در کانادا قرار گرفته رقیب رییس فعلی خواص‌الدوله کاناداست و ممکن است در آینده خودش رییس خواص‌الدوله کانادا شود. نشان می‌دهد فرزندان خواص حتی اگر برخلاف میل خودشان مجبور شوند در یک کشور خیلی دور زندگی کنند باز هم به فکر کشور خودشان هستند و سعی می‌کنند با برقراری ارتباط با خواص تاثیرگذار غربی به تدریج و در آینده آن‌ها را متوجه اشتباهاتشان کنند. واقعا باید به خاطر این پایداری‌ها از خواص و خانواده‌ها و فرزندانشان تشکر کنیم که حتی یک لحظه هم از فکر خدمت به عوام در نمی‌آیند‌. تقویم را نگاه کردم. پیش خودم فکر کردم اگر کسی مثلا در سال ۸۹ در روزی مثل امروز داخل خانه‌اش حبس شده باشد سیزده سال گذشته است. خود من که عوام الملکم سیزده سال پیش خیلی جوان بودم.

 

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲

پریشب قبل از خواب خبر انفجار در لوله‌های انتقال گاز را شنیدم. دیروز گاز بعضی شهرها و استان‌ها قطع شده بود. ولی امروز خواندم که جواد، خواص‌الدوله نفتی گفته است که از قبل از وقوع این انفجارها، خبر داشته و آماده بوده‌اند. خیالم راحت شد. اگر خبر نداشتند و آماده نبودند ممکن بود کل کشور منفجر شود‌. چه خوب است که شب‌ها که ما می‌خوابیم جواد و بقیه خواص بیدارند. حالا اگر به جای عصر ابراهیم در دوره حسن بودیم لابد حسن تازه صبح جمعه باخبر می‌شد که لوله‌های گاز منفجر شده‌اند و آمادگی نداشت. آقای سردار گفته که در نیروهای تحت امرشان ۱۶۰۰ شاعر شناسایی کرده‌اند که با حافظ و سعدی و مولانا فاصله‌ای ندارند. خبر خوبی‌ست. فقط نمی‌دانم این شاعران، شعر هم می‌گویند یا نه؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی