تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

دفاع آمریکا و بریتانیا از حمله به حوثی‌ها؛ روسیه محکوم کرد

پس از حملات نظامی آمریکا و انگلیس به اهداف شبه‌نظامیان حوثی در یمن و دفاع از این حملات، روسیه که حدود دو سال پیش به اوکراین تجاوز نظامی کرد، این اقدام را مخالف با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل دانست.

کد خبر: ۱۶۱۰۶۴
۱۲:۵۲ - ۲۳ دی ۱۴۰۲

دفاع آمریکا و بریتانیا از حمله به حوثی‌ها؛ روسیه محکوم کرد

دیدارنیوز: در حالی که ایالات متحده و بریتانیا از حملات نظامی خود علیه شبه‌نظامیان حوثی در یمن دفاع کردند، روسیه ضمن محکوم کردن این حملات، آن را مخالف با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل درباره حق دفاع از خود، تلقی کرد.

با این حال، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در شورای امنیت تاکید کرد، هدف حملات ایالات متحده و بریتانیا علیه اهداف شبه‌نظامیان حوثی، کاهش توانایی‌های این گروه در حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ و خلیج عدن بوده است.

به نقل از العربیه، گرینفیلد در شورای امنیت افزود: «این حملات لازم، متناسب و مطابق با قوانین بین الملل بوده که ایالات متحده در حق دفاع از خود استفاده انجام داده است.»

نماینده آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده تلاش کرد بدون استفاده از نیرو‌های نظامی با تهدید حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ مقابله کند، اما موفق نشد. این حملات در پی حملات پهپادی و موشکی پیچیده شبه‌نظامیان حوثی به یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ صورت گرفت.»

گرینفیلد گفت: «قصد گسترش جنگ در منطقه را نداریم، بلکه هدف خنثی کردن چاشنی تنش و بازگشت امنیت در دریای سرخ است.»

هم‌زمان، باربارا ودور نماینده بریتانیا در شورای امنیت با تاکید به اینکه لندن خود را ملزم به دفاع از تجارت جهانی می‌داند، گفت: «روز گذشته برخی از تدابیر لازم، محدود و متناسب برای دفاع از خود را با همکاری ایالات متحده اتخاذ کردیم.»

او افزود: «لازم است حملات حوثی‌ها علیه کشتی‌ها در دریای سرخ متوقف شود و از آن‌ها می‌خواهیم که تنش را کاهش دهند.»

از سوی دیگر، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در شورای امنیت، حملات آمریکا و بریتانیا را محکوم کرد و گفت: «این حمله به قوانین بین الملل احترام نگذاشته و طبق منشور سازمان ملل، هیچ ارتباطی به حق دفاع از خود ندارد.»

نبنزیا افزود: «دو کشور آمریکا و بریتانیا حملات سنگینی در خاک یمن انجام دادند. من از حمله به یک گروه در یمن صحبت نمی‌کنم، بلکه حمله به مردم کل کشور است. در این حمله از هواپیما، کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها استفاده شد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی