تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
در خاورمیانه چه خبر است

تجاوز اسرائیل متوقف شود

در نود و ششمین روز از جنگ خونین میان گروه حماس و اسرائیل، بمباران غزه و تهاجم زمینی ارتش اسرائیل در این بخش محاصره شده از سرزمین‌های فلسطینی همچنان ادامه دارد و آمریکا دوباره با آتش‌بس در غزه مخالفت کرده است.

کد خبر: ۱۶۰۹۶۴
۰۸:۱۷ - ۲۰ دی ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ مخالفت دوباره واشنگتن با آتش‌بس

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد نود و ششمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۱۹:۳۳/ تجاوز اسرائیل متوقف شود

کشور‌های عضو کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) در بیانیه‌ای ضمن حمایت از عضویت کامل دولت فلسطین در سازمان ملل متحد، خواستار توقف فوری تجاوز اسرائیل و رفع سریع محاصره غزه جهت ورود دارو، مواد غذایی، اقلام ضروری و سوخت برای شهروندان فلسطینی شدند.

ساعت: ۱۶:۵۰/ افزایش قربانیان جنگ

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار کشته‌شدگان حملات اسرائیل به نوار غزه به ۲۳ هزار و ۳۵۷ نفر خبر داد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ افزایش قربانیان جنگ

ساعت: ۱۲:۰۵/ بلینکن خواستار در امان ماندن غیرنظامیان از حملات به غزه شد

آنتونی بلینکن در پنجمین سفر رسمی خود به اسرائیل پس از آغاز جنگ غزه از بنیامین نتانیاهو خواست تا غیرنظامیان فلسطینی از گزند حملات در امان بمانند.

به نقل از یورونیوز، وزیر خارجه آمریکا بدون آنکه مقامات اسرائیلی را به برقراری آتش‌بس ترغیب کند، خواستار کاهش چشمگیر تلفات غیرنظامیان و حفظ ظرفیت و توانایی آن‌ها برای اداره موثر امور خود در غزه شد.

بلینکن همچنین در دیدار با بنیامین نتانیاهو که بخشی از برنامه سفر روز سه‌شنبه وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل را تشکیل می‌داد از تل‌آویو خواست تا با فلسطینی‌های میانه‌رو و کشور‌های همسایه برای تحقق طرح‌های مرتبط با اداره غزه پس از جنگ همکاری کند.

وی در عین حال تاکید کرد که کشور‌های همسایه مایل به کمک برای بازسازی و اداره این بخش از سرزمین‌های فلسطینی هستند، اما تنها در صورتی که امکان «تشکیل یک کشور فلسطینی» وجود داشته باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا در همین راستا تصریح کرد که اسرائیل باید «تصمیم‌ها و انتخاب‌های سخت» اتخاذ کند تا راه برای یکپارچگی منطقه‌ای هموار شود.

سامی ابوزهری از مقامات حماس در واکنش به دیدار بلینکن گفت که هیچ تغییر اساسی در موضع ایالات متحده ایجاد نشده است. وی تاکید کرد: هیچ فرقی میان اسرائیل و آمریکایی‌ها وجود ندارد.

ساعت: ۱۱:۳۹/ حمله اسرائیل به جنین

نیرو‌های ارتش اسرائیل، بامداد چهارشنبه ۲۰ دی به شهر جنین در شمال کرانه باختری حمله کرده و ضمن درگیری با مسلحان فلسطینی شماری از ساکنان منطقه را بازداشت کردند.

ساعت: ۰۹:۵۷/ مالدیو، نامیبیا و پاکستان از پرونده آفریقای جنوبی حمایت می‌کنند

به نقل از الجزیره، مالدیو، نامیبیا و پاکستان به فهرست کشور‌هایی پیوستند که از پرونده نسل کشی که توسط آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری علیه اسرائیل تشکیل شده است، حمایت می‌کنند.

این سه کشور هر یک در سخنرانی‌های خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه حمایت خود را از این پرونده ابراز کردند.

کشور‌های دیگری که قبلا از این پرونده حمایت کرده‌اند عبارتند از بولیوی، اردن، مالزی و ترکیه.

ساعت: ۰۷:۵۹/ مخالفت دوباره آمریکا با آتش‌بس در غزه

به نقل از تسنیم، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که دولت آمریکا در برهه کنونی با آتش‌بس در نوار غزه موافق نیست.

کربی با ادعای اینکه آتش‌بس اکنون به نفع حماس خواهد بود، مدعی شد که اسرائیل عمدی در هدف قرار دادن خبرنگاران در غزه ندارد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ مخالفت دوباره واشنگتن با آتش‌بس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی