تیتر امروز

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود
افاضات اضافه

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود

عوام‌الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود بابت دستاوردهای شگفت‌انگیز اخیر به او تبریک گفته و به ماجرای یک روزنامه و صبر ایوب هم اشاره کرده است.
حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

این سی‌ و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

خودرویی با طراحی ۳۰ سال پیش؛ لادا جانشین پراید می‌شود؟

خودروی لادا گرانتا روسیه با طراحی ۲۰ تا ۳۰ سال پیش و امکانات رده پایین، که در کشورش حدود ۸ تا ۱۰ هزار دلار یا ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، جانشین پراید خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۹۹۰۱
۰۹:۱۵ - ۲۶ آذر ۱۴۰۲

یک خودروی روسی جانشین پراید می‌شود؟

دیدارنیوز: خودرو لادا گرانتا ارزان‌ترین مدل معرفی شده شرکت روسی لادا در ایران، با طراحی ۲۰ تا ۳۰ سال پیش و امکانات رده پایین، جانشین پراید می‌شود.

خودرو لادا گرانتا، ارزان‌ترین مدل معرفی شده شرکت روسی لادا در ایران است. این خودرو در کشورش حدود ۸ تا ۱۰ هزار دلار یا ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. تعرفه گمرکی ۹۱ درصدی روی آن اعمال خواهد شد و علاوه بر آن هم هزینه‌هایی مثل مالیات، سود بازرگانی و هزینه پلاک‌گذاری وجود دارد که قیمت این خودرو را در ایران به بالای ۱ میلیارد تومان می‌رساند!

یک خودروی روسی جانشین پراید می‌شود؟

طراحی داخلی و خارجی این خودرو شبیه به خودرو‌های ۲۰ تا ۳۰ سال پیش است. لادا Granta موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپه با قدرت ۱۰۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۸ نیوتن‌متر دارد و احتمال می‌رود که جعبه دنده‌اش ۵ سرعته و دستی باشد. پیشرانه این خودرو، شبیه به خودرو ال ۹۰ است.

همان‌طور که خودرو روسی لادا را بررسی کردیم، این ماشین امکانات خاصی ندارد؛ برای مثال فرمان آن شبیه به خودرو‌های ۲۰ سال پیش است و امکانات داخل آن هم چنگی به دل نمی‌زند.

همان‌طور که گفته شد، جانشین پراید با قیمت چند برابر آن، هیچ امکانات خاصی ندارد و با توجه به نحوه قیمت‌گذاری خودرو‌ها در ایران، نمی‌دانیم که این خودرو حتی در دسته خودرو‌های اقتصادی قرار می‌گیرد یا خیر.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی