تیتر امروز

خلخالی و ربانی شیرازی با نخست وزیری بختیار مخالف بودند اما آیت‌الله خمینی نه/ پشیمانم که به بازرگان گفتم استعفا بدهد/ نسخه اولیه استعفای بنی صدر را امیر انتظام نوشت
گفت‌وگوی دیدارنیوز در برنامه تنگنا با محمدحسین بنی اسدی،دبیرکل نهضت آزادی ایران

خلخالی و ربانی شیرازی با نخست وزیری بختیار مخالف بودند اما آیت‌الله خمینی نه/ پشیمانم که به بازرگان گفتم استعفا بدهد/ نسخه اولیه استعفای بنی صدر را امیر انتظام نوشت

محمدحسین بنی اسدی، دبیرکل نهضت آزادی مهمان یکی دیگر از برنامه‌های تنگنا بود. او تاکید می‌کند که آیت الله خمینی با نخست وزیری بنی‌صدر مشکلی نداشت، اما خلخالی و ربانی شیرازی مخالفت کردند.
کوروش احمدی: اگر قرار بر حضور ظریف در مذاکرات بود، فشار خون عده‌ای بالا می‌رفت! / به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد/ احتمال جنگ بالاست/ دیپلماسی پنهان یا درِ پشتی با ترامپ اصلا ممکن نیست
در گفتگوی دیدارنیوز با دیپلمات پیشین ایران در نیویورک مطرح شد

کوروش احمدی: اگر قرار بر حضور ظریف در مذاکرات بود، فشار خون عده‌ای بالا می‌رفت! / به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد/ احتمال جنگ بالاست/ دیپلماسی پنهان یا درِ پشتی با ترامپ اصلا ممکن نیست

باید ابتکار عمل رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی مذاکرات را در دست بگیریم. نکته‌ای که مقامات ما باید به آن توجه داشته باشند، این است که دیپلماسی پنهان با ترامپ، معنی نخواهد داشت.
مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ

این هشتاد و سومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

حفر ۳٫۸ کیلومتر تونل زیرزمینی؛ هدف «ایلان ماسک» چه بود؟

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس که این روزها خبر سفرش به خاورمیانه حواشی زیادی به دنبال داشت، یک پروژه به نام «تسلا در تونل» داشته که پس از هفت سال زمان و حفر ۳٫۸ کیلومتر تونل موفقیتی در آن دیده نمی‌شود.

کد خبر: ۱۵۹۲۰۷
۱۰:۳۹ - ۱۰ آذر ۱۴۰۲

حفر ۳٫۸ کیلومتر تونل زیرزمینی؛ «ایلان ماسک» به‌دنبال چیست؟

دیدارنیوز: پروژه «تسلا در تونل» ایلان ماسک اگرچه بسیار جذاب به‌نظر می‌رسید، اکنون پس از هفت سال موفقیت چشمگیری را نشان نمی‌دهد.

اگر پروژه‌ی سرمایه‌گذاری تونلی شرکت بورینگ ایلان ماسک را از یاد برده باشید کاملاً به شما حق می‌دهیم؛ زیرا به‌نظر می‌رسد حتی خودش هم این پروژه بلندپروازانه را فراموش کرده است.

ایلان ماسک هفت سال پیش در شرکت بورینگ، پروژه‌ای را آغاز کرد که گمان می‌کرد در نهایت به نابودی ترافیک می‌انجامد، اما اکنون می‌بینیم که تقریباً هیچ تغییر خاصی رخ نداده است.

منتقدان در همان آغاز کار شرکت بورینگ هشدار داده بودند که این ایده باید به‌عنوان سیستم حمل‌ونقل عمومی پیاده‌سازی شود، نه اینکه خودرو‌های تسلا در تونل رفت‌وآمد کنند؛ اما ایلان ماسک اساساً به حمل‌ونقل عمومی علاقه‌مند نیست.

ماسک در سال گذشته مجوز‌هایی را دریافت کرد که تونل‌های زیرزمینی را به مرکز شهر لاس‌وگاس هم گسترش دهد و این کار را هم انجام داد، اما وقتی در مراسم CES ۲۰۲۲ مردم با خودرو‌های تسلا از تونل‌های زیرزمینی عبور کردند تا به محل برگزاری مراسم برسند، از عملکرد سیستم حمل‌ونقل جدید چندان راضی نبودند. آن‌ها می‌گفتند درست است که مسیر عادی بسیار شلوغ‌تر است، اما تونل‌های شرکت بورینگ هم بدون ترافیک نیستند.

اکنون پس از هفت سال، این پروژه همچنان دستاورد خاصی ندارد. فورچون گزارش می‌دهد که شرکت بورینگ در این هفت سال، فقط ۳٫۸ کیلومتر تونل حفر کرده و طرح‌های بزرگش برای سایر ایالت‌های آمریکا یا متوقف شده یا به تعویق افتاده‌اند.

ایلان ماسک که مدیرعامل چندین شرکت است، نمی‌تواند وقت زیادی برای شرکت بورینگ بگذارد و کارکنان و مدیران اجرایی‌اش رفته‌رفته پراکنده شده‌اند یا شغل دیگری یافته‌اند. یکی از کارکنان سابق بورینگ هفته‌ی گذشته گفت: «ایده‌ی ایلان ماسک خوب بود، اما اجرایی نشد.»

یکی دیگر از دشواری‌های شرکت بورینگ، جذب مهندسان خلاق است. یکی از مدیران سابق بورینگ به فورچون می‌گوید: «مهندسانی که در بورینگ کار می‌کنند ریسک‌پذیری کمتری دارند و تفکراتشان محافظه‌کارانه است؛ زیرا جذب کردن مهندسان خلاق برای یک پروژه‌ی جاه‌طلبانه اصلاً کار آسانی نیست.» او در ادامه می‌گوید: «اگر قصد دارید با ایلان ماسک همکاری کنید، احتمالاً شرکت بورینگ آخرین انتخابتان خواهد بود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی