تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
دشمن به اهدافش نرسید

رئیسی: به مجلس قوی احتیاج داریم

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در نشست هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون‌های مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان ضامن تداوم جمهوریت و اسلامیت و تحقق آرمان‌های بلند اسلامی و منویات امام عظیم‌الشان است؛ همچنین به مجلس قوی احتیاج داریم که نظارت اثربخش داشته باشد؛ مجلس قوی ضامن شکل‌گیری دولت قوی است و جایگاه اثربخشی در ساختار نظام دارد.

کد خبر: ۱۵۸۹۲۰
۰۹:۵۷ - ۰۲ آذر ۱۴۰۲

رئیسی

دیدارنیوز: رئیس‌جمهور گفت: آتش‌بس امروز نشان داد ایستادگی مردم جواب داد و دشمن به اهدافش نرسید، چرا که می‌خواستند غزه را تصرف و حماس را نابود کنند، اما آنچه برای این رژیم ماند، یک نفرت عمومی در سراسر جهان علیه این رژیم بود.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و نائب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز (پنجشنبه) در نشست هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون‌های مجلس خبرگان، با ارج نهادن به تلاش و ایستادگی مردم مظلوم و مقتدر فلسطین که نشان دادند مردمی با اتکا با خدا و عزت نفس هستند، گفت: صفحه زرینی از مقاومت جلوی چشم جهانیان ایجاد شد و این ۴۰ روز، روز مفتضح شدن دشمن بود.

وی افزود: امروز که روز آتش‌بس است ایستادگی مردم جواب داد و دشمن به اهدافش نرسید، چرا که می‌خواستند غزه را تصرف و حماس را نابود کنند، اما آنچه برای این رژیم ماند، یک نفرت عمومی در سراسر جهان علیه این رژیم بود.

مطلب مرتبط:

ادعای مقام اسرائیلی؛ آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس به تاخیر افتاد

رئیسی با بیان اینکه هیچ‌یک از کشور‌های غربی دیگر نمی‌توانند اسم حقوق بشر و طرفداری از حقوق زن و کودک را بر زبان بیاورند و این مسئله به یک طنز تاریخی تبدیل شده و نشان داد غربی‌ها از نژاد پرستی و تبعیض نژادی اسرائیل حمایت می‌کنند، اظهار داشت: نظم فعلی در جهان کاملا ناعادلانه و ظالمانه است و نمی‌تواند ظالم را سر جای خودش بنشاند و ناکارآمدی شورای امنیت و سازمان ملل آشکار شد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: باید امروز به مردم فلسطین، مقاومت و خانواده شهدا این پیروزی را تبریک گفت که یک گروه که نیروی هوایی، دریایی و نیروی زمینی شامل توپ و تانک ندارد، تنها با اتکا به ایمان و سلاح‌هایی که خودشان ساختند توانستند رژیم صهیونیستی را سرجای خود بنشانند و نشان داد ساز و برگ نظامی نمی‌تواند در برابر ایمان پولادین مقاومت کند؛ رژیم صهیونیستی از سر استیصال و ناتوانی سراغ زنان و کودکان رفته و اگر مستاصل نبودند این کار را نمی‌کردند.

وی با اشاره به زمان آتش‌بس و لزوم کمک‌رسانی به مردم غزه، تصریح کرد: من معتقدم سازمان‌های بین‌المللی کارآیی خود را از دست دادند و سازمان‌های نوظهور و همچنین ملت‌ها باید اقدامی برای حمایت از فلسطین انجام دهند.

رئیس جمهور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به دو انتخابات مهم در پیش‌رو، اظهار داشت: مجلس خبرگان ضامن تداوم جمهوریت و اسلامیت و تحقق آرمان‌های بلند اسلامی و منویات امام عظیم‌الشان است؛ همچنین به مجلس قوی احتیاج داریم که نظارت اثربخش داشته باشد؛ مجلس قوی ضامن شکل‌گیری دولت قوی است و جایگاه اثربخشی در ساختار نظام دارد.

رئیسی با بیان اینکه تمام نهاد‌های نظام مبتنی بر آرا مردمی است در حالیکه برخی کشور‌ها ادای رای دادن درمی‌آورند، گفت: در کشور ما حضور مردم تعیین کننده و کاملا دموکراتیک است و مردمسالاری دینی یک حقیقت است.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تعبیر استاد شهید مطهری که راه خدا از میان خلق می‌گذرد، اظهار داشت: مردم جایگاه تعیین کننده دارند؛ تلاش برای رضایت مردم در همه بخش‌ها مهم است و رضایت مردم موجب مشارکت عمومی و نشاط عمومی و در نهایت موجب سرمایه اجتماعی می‌شود؛ تمام تلاش‌ها باید برای تقویت امید و ایمان در مردم باشد و وظیفه ما بعنوان خدمتگزار آن است که تلاش کنیم با مردم، از مردم و در کنار مردم بودن را با تمام وجود داشته باشیم.

وی با تصریح براینکه روحانیت هنوز هم مطمئن‌ترین گروه مرجع در بین مردم است و این سرمایه بزرگی است که مردم به روحانیت اعتماد دارند، گفت: شما با امید بخشی به مردم در محافل مختلف و نماز جمعه‌ها و ما در عرصه اجرایی باید برای افزایش مشارکت و سرمایه اجتماعی تلاش کنیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی