تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

ناصری: لازم است شورای عالی اصلاحات به دغدغه‌های کشور توجه کند

اختلافات در درون جناح‌های اصلاح‌طلبان و اصولگرا وجود دارد و هیچ شخصی این موضوع را انکار نمی‌کند. شورای عالی سیاستگذاری با توجه به ائتلاف و جبهه‌فراگیری که دارد توانست تمام سلیقه‌ها را در درون خود جای دهد. همین موضوع باعث استقبال اصولگرایان از الگوی اصلاح‌طلبان شد که در نتیجه جمنا را تشکیل دادند.

کد خبر: ۱۵۸۸۲
۲۰:۳۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی برای روزنامه آرمان امروز نوشت:

احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بر این باورند که پارلمان اصلاحات باید شکل گیرد. طی یک سال گذشته پس از انتخابات ریاست جمهوری تلاش‌هایی صورت گرفت تا شورای عالی سیاستگذاری را به عنوان نهادی که توانسته در انتخابات 92 و 94 به تصمیم‌گیری خوبی رسیده و در سال 96 باعث اتفاق بسیار بزرگتری مانند پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات شد را تضعیف کند، چرا این پیروزی‌ها موجب ناراحتی جریانی شد که طبیعتا در بخشی از نهادهای خاص حضور فعال دارند، به همین جهت برخی از اعضای شورای عالی سیاستگذاری و همچنین دبیران کل اعضای شورای اصلاحات را سریعا احضار کرده و مطرح می‌کردند این کار غیرقانونی است و فرد حضور یافته هم اینگونه استدلال می‌کرد که این شورا مشابه با جمنا است و تمام اعضای آن هم احزاب رسمی مجوزدار از سوی وزارت کشور هستند و شخصیت‌های حقیقی هم به اعتبار موقعیت خودشان مورد استقبال قرار گرفته‌اند اما آنها مطرح می‌کردند که شورای عالی‌سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نباید تشکیل شود.

این شورا از زمانی که تشکیل شده و فعالیتش را آغاز کرده است برخی از رسانه‌های وابسته به جریان مخالف در تلاش هستند تا ذهنیتی تحت عنوان اختلاف نظر در میان اعضای شورای عالی سیاستگذاری پیش بیاورند. اندازه اختلافات در حدی نیست که از دودستگی میان اعضای شورای عالی گذشت. البته دو تا سه حزب بسیار محدود و کم دامنه عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کماکان بر سر حرفشان هستند که باید این موضوع حل و پارلمان اصلاحات شکل گیرد اما اکثریت نظرشان خلاف این موضوع است و باید روند گذشته را طی کرد.

این موضوع باعث شکل‌گیری اختلافات محدودی شده اما توسط مخالفان شورا در حال دامن زدن به آن هستند. آقای حسین مرعشی مانند دو دوره گذشته که یکی از عناصر فعال و بسیار پرتلاش جبهه اصلاحات در ایام انتخابات بود به شورای‌سیاستگذاری بازخواهد گشت و فعالیت خود را دنبال خواهد کرد. برخی به این شورا انتقا دارند که این شورا تنها زمان انتخابات فعال است و در مسائل دیگری کشور هیچ فعالیتی ندارد. این موضوع یک اشکال وارد به عملکرد شوراست. رئیس دولت اصلاحات در تمام دوره‌ها حتی تاکنون مصر بر این موضوع است که شورای عالی سیاستگذاری وظیفه خود را تنها به بستن لیست انتخابات محدود نکند و باید طی سال اوضاع سیاسی کشور را رصد کنند. همچنین تمام اصلاح‌طلبان این انتظار را از شورای عالی دارند تا نسبت به مسائل موجود در کشور واکنش نشان داده و با موضع‌گیری درست بیانیه صادر کنند. بنابراین این انتقاد به ریاست و هیات رئیسه شورای عالی وارد است.

اختلافات در درون جناح‌های اصلاح‌طلبان و اصولگرا وجود دارد و هیچ شخصی این موضوع را انکار نمی‌کند. شورای عالی سیاستگذاری با توجه به ائتلاف و جبهه‌فراگیری که دارد توانست تمام سلیقه‌ها را در درون خود جای دهد. همین موضوع باعث استقبال اصولگرایان از الگوی اصلاح‌طلبان شد که در نتیجه جمنا را تشکیل دادند. هیأت رئیسه و شخص شورای‌عالی‌سیاستگذاری و البته مهمتراز اینها دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب باید بدانند که در شرایط فعلی علاوه بر اینکه ائتلاف و اتحاد در درون جبهه اصلاحات باید شکل بگیرد، شرایط کشور آنقدر خطیر، بحرانی و پردغدغه است که در صورت لزوم به عنوان یک راهبرد همسویی، هماهنگی و ائتلاف با اصولگرایان عاقل و معتدل را در دستور کار خود داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی