تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
تنش و درگیری در خاورمیانه

بحران سلامت در غزه

۴۶ روز پس از جنگ ویرانگر حماس و اسرائیل در شهر غزه، سازمان بهداشت جهانی می‌گوید این وضعیت قطعا مقدمات همه‌گیری‌های گسترده را فراهم می‌کند.

کد خبر: ۱۵۸۸۰۳
۰۹:۲۲ - ۳۰ آبان ۱۴۰۲

بحران سلامت در غزه

دیدارنیوز: سازمان بهداشت جهانی می‌گوید در حالی که مردم غزه در میانه باران‌های سیل‌آسا از مناطق درگیری فرار می‌کنند و در مراکز پرتراکم آواراگان پناه می‌گیرند خطر شیوع بیماری همه‌گیر در سطحی که است که می‌تواند معادل آسیب‌های فعلی جنگ در غزه باشد.

به نقل از بی بی سی، مایکل رایان رئیس بخش فوریت‌های سازمان بهداشت جهانی می‌گوید این وضعیت قطعا مقدمات همه‌گیری‌های گسترده را فراهم می‌کند.

به گفته این مقام بین‌المللی خطر پیش روی بهداشت عمومی در غزه در حال رسیدن به سطحی است که در حال حاضر در بحران جراحات مردم در بیمارستان‌ها شاهد آن هستیم.

وی افزود کودکان به طور خاص در معرض خطرند. کاهش یکباره دما به زودی مشکل ذات‌الریه را پیش رو خواهد آورد. استرسی که این کودکان درگیر آن هستند و وضعیتی فرسایشی آن‌ها شرایط را برای یک بیماری همه‌گیر مهیا می‌کند.

به گفته رایان دستور اسرائیل به فلسطینی‌هایی که از شمال به جنوب آمده‌اند برای حرکت به سوی غرب، تراکم در مراکز آوارگان را بیشتر و شرایط را بدتر خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی