تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
در خاورمیانه چه خبر است

مخالفت با تغییر نتانیاهو و ادامه کشتار در غزه

در سی‌وهشتمین روز جنگ ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها از دو طرف همچنان رو به افزایش است و بمباران غزه توسط ارتش نتانیاهو ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۸۴۳۳
۰۸:۲۵ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ با چتر نجات کمک کنید

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد سی‌وهشتمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۱:۰۲/ آمار کشته‌شدگان غزه به ۱۱۲۴۰ نفر رسید

به نقل از شبکه الجزیره، این عدد از دفتر رسانه‌ای دولت غزه می‌آید. وزارت بهداشت پس از قطع ارتباط با بیمارستان‌های اصلی شهر غزه به دلیل حملات اسرائیل، به روز رسانی تعداد کشته‌ها را در آخر هفته متوقف کرد.

ساعت: ۱۹:۴۶/ حمله موشکی به خبرنگاران حاضر در جنوب لبنان

حزب‌الله لبنان به حمله موشکی ارتش اسرائیل به گروهی از خبرنگاران حاضر در شهرک مرزی «یارون» در مرز لبنان و فلسطین اشغالی واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

به نقل از ایسنا، ارتش اسرائیل عصر امروز دوشنبه، خبرنگاران حاضر در شهرک مرزی یارون بین لبنان و فلسطین اشغالی را با شلیک دو موشک هدف حمله قرار داد.

ساعت: ۱۹:۰۵/ «تیراندازی شدید و انفجار مهیب در نزدیکی بیمارستان قدس انتقال بیماران را متوقف کرد»

هلال احمر سرزمین‌های فلسطینی روز دوشنبه از رخداد «تیراندازی شدید» و وقوع «انفجار‌های مهیب» در نزدیکی بیمارستان قدسِ شهر غزه خبر داد.

به نقل از یورونیوز، بر پایه اعلام این نهاد امدادی، وخامت اوضاع درگیری‌ها میان نیرو‌های اسرائیلی و حماس در نزدیکی این بیمارستان موجب شد تا عملیات انتقال بیماران که با استفاده از کاروان خودرو‌های هلال احمر و با همراهی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ کلید خورده بود، متوقف شود.

ساعت: ۱۷:۱۲/ مقامات اسرائیلی هشدار دادند که احتمال "جنگ تمام عیار" با لبنان در حال افزایش است

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات اسرائیلی که نامشان فاش نشده گزارش داده است که احتمال جنگ همه جانبه با حزب الله لبنان در روز‌های اخیر افزایش یافته است.

این نشریه نوشت، مقامات اسرائیلی مدعی شده‌اند که اگر درگیری تمام عیار آغاز شود، "سنگر گروه شبه نظامی را ویران خواهد کرد."

حملات بین حزب الله و نیرو‌های اسرائیلی در مرز در هفته گذشته با تعداد بیشتری کشته و زخمی و شلیک سلاح‌های قوی‌تر افزایش یافته است.

ساعت: ۱۶:۳۸/ با چتر نجات کمک کنید

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت: سازمان ملل و اتحادیه اروپا کمک‌های خود را با چتر نجات بر فراز غزه بریزند.

محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی، روز دوشنبه از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا خواست تا کمک‌های خود به نوار غزه و به ویژه در بخش شمالی آن را با استفاده از نیروی هوایی و چتر نجات بر فراز این منطقه بریزند، شیوه‌ای که پیشتر هم در موارد مشابه و در بخش‌های دیگری از دنیا هم مورد استفاده قرار گرفته است.

اشتیه که در جلسه کابینه تشکیلات خودگردان فلسطینی در شهر رام‌الله واقع در کرانه باختری سخن می‌گفت، افزود: «سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا باید افزون بر گذرگاه رفح، در پی گشودن کریدور‌های بشردوستانه دیگری برای ارسال کمک‌های بیشتر به غزه باشند.»

او درخواست اسرائیل را برای ایجاد کمپ‌های موقت آوارگان فلسطینی در جنوب نوار غزه، رد کرد.

ساعت: ۱۴:۱۵/ کشتی ترکیه‌ای حامل تجهیزات ۸ بیمارستان صحرایی به نزدیکی گذرگاه رفح رسید

به نقل از یورونیوز، یک مقام مصری روز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: «کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه ترکیه از جمله بیمارستان‌های صحرایی برای نوار غزه به بندر عریش در مصر واقع در نزدیکی گذرگاه رفح در مرز فلسطین رسید.»

به گفته مقام‌های حماس، این نخستین کشتی امدادی حامل بیمارستان‌های صحرایی برای غزه است که به مصر می‌رسد.

یکی از مقامات وزارت بهداشت ترکیه نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: «این کشتی حامل تجهیزات، ژنراتور و آمبولانس برای استقرار ۸ بیمارستان صحرایی است که با دریافت چراغ سبز مقام‌های مصری در مکان‌های تعیین شده بر پا خواهد شد.»

ساعت: ۱۳:۳۳/ روایت وزیر بهداشت فلسطین از اوضاع ناگوار بیمارستان «الشفا» غزه

وزیر بهداشت فلسطین با ارائه گزارشی از وضعیت هولناک بیمارستان الشفا، ارسال کمک‌ها به این بیمارستان و یا انتقال بیماران به مصر را تنها راه‌حل فعلی برای این وضعیت دانست.

به نقل از ایسنا، می‌الکیله، وزیر بهداشت فلسطین در بیانیه مطبوعاتی اظهار کرد: با تدوام حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نیرو‌های اشغالگر در بیمارستان‌های نوار غزه به ویژه بیمارستان الشفا مرتکب جنایاتی می‌شوند، این ارتش بیمارستان‌ها را تخلیه نمی‌کند بلکه زخمی‌ها و بیماران را برای مرگی قطعی به خیابان‌ها می‌اندازد و این تخلیه نیست بلکه اخراج با زور اسلحه است.

به نقل از خبرگزاری «معا»‌ی فلسطین، الکیله در ادامه گفت: فاجعه‌ای در بیمارستان‌ها در حال وقوع است و در حال حاضر بیماران بدون اینکه درمانی دریافت کنند، جان خود را از دست می‌دهند، از جمله کودکان و سالمندان دچار بیماری‌های کلیوی که در خانه‌هایشان بدون اینکه دیالیز برایشان انجام شود، می‌میرند.

ساعت: ۱۲:۴۱/ ادعای اسرائیل درباره انتقال سوخت به بیمارستان شفا

به نقل از یورونیوز، اسرائیل ویدئویی را منتشر کرد که سربازان را در حال انتقال سوخت به بیمارستان شفای غزه نشان می‌داد.

ارتش اسرائیل ویدئویی را منتشر کرده است که در آن ادعا شده شماری از نیروهایش در تلاش برای رساندن سوخت به بیمارستان شفای غزه هستند.

اسرائیل مدعی شده است که یک مرکز متعلق به حماس در زیر بیمارستان قرار دارد که هم کادر پزشکی بیمارستان و هم حماس این موضوع را رد کرده‌اند.

ارتش اسرائیل گفت که ۳۰۰ لیتر سوخت را در نزدیکی بیمارستان قرار داده است. این گروه مدعی شد که حماس مانع رسیدن این سوخت به کارکنان بیمارستان شده است.

با این حال وزارت بهداشت حماس با رد این موضوع گفت که این میزان سوخت تنها یک ساعت برق بیمارستان را تامین کرده است. یورونیوز نمی‌تواند صحت ویدئوی منتشر شده از سوی ارتش اسرائیل را تایید کند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حمله اسرائیل با فسفر سفید به جنوب لبنان +ویدیو

ساعت: ۱۱:۵۶/ حمله اسرائیل با فسفر سفید به جنوب لبنان

ارتش اسرائیل، یکشنبه ۲۱ آبان شهرک «میس الجبل» در جنوب لبنان را با بمب‌های فسفر سفید بمباران کرد.

ساعت: ۱۱:۰۲/ محاصره هزاران غیرنظامی در بیمارستان‌ها

به نقل از العربیه، جنگ اسرائیل و گروه‌های مسلح فلسطینی در غزه در حالی وارد سی و هشتمین روز خود می‌شود که تشدید تنش‌ها بدون نشانه‌ای از آتش‌بس برای کاهش درد و رنج ساکنان این شهر همچنان ادامه دارد.

روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست»، دوشنبه ۲۲ آبان از کشته‌شدن یک سرگرد و یک گروهبان از نیرو‌های این کشور طی نبرد‌های شمال نوار غزه خبر داد.

این روزنامه به نقل از ارتش اسرائیل گزارش داد، یک افسر با درجه سرگرد و دیگری با درجه گروهبان طی درگیری با نیرو‌های حماس در شمال نوار غزه کشته شدند.

ارتش اسرائیل گفته است که این دو نظامی از اعضای تشکیلات کماندویی اسرائیل هستند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛

پیش از آن، رسانه‌های فلسطینی از کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان طی بمباران خانه‌ای در محله التفاح در شرق شهر غزه و محله الدرج در مرکز این شهر و همچنین بمباران هوایی در نزدیکی مسجد شهدای اقصی در محله الصبره خبر داده‌‍‌اند.

ساعت: ۱۰:۰۵/ شمار سربازان اسرائیلی کشته شده در تهاجم زمینی غزه به ۴۴ نفر رسید

ارتش اسرائیل ادعا کرد دو سرباز دیگر در جریان نبرد در شمال نوار غزه کشته شدند و تعداد کشته‌شدگان تهاجم زمینی تل‌آویو علیه حماس به ۴۴ نفر رسید.

ساعت: ۰۹:۲۹/ گانتس می‌گوید با درخواست‌ها برای تغییر نتانیاهو در بحبوحه جنگ مخالف است

به نقل از یورونیوز، شبکه تلویزیونی اسرائیلی کان به نقل از منابع نزدیک به گانتس گزارش داده است که بنی گانتس، وزیر کابینه جنگ با درخواست‌های عمومی برای تغییر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مخالف است.

این منابع می‌گویند که گانتس درخواست‌ها برای برکناری نتانیاهو در بحبوحه جنگ را «چیزی کمتر از دیوانگی» نمی‌داند.

با این حال آن‌ها اضافه می‌کنند که گانتس قاطعانه معتقد است که زمان بررسی کامل مسئولیت‌های نتانیاهو که منجر به حمله حماس به اسرائیل شد فرا خواهد رسید.

ساعت: ۰۸:۵۹/ بیمارستان کمال عدوان نیز از کار افتاد

به نقل از تسنیم، مدیر بیمارستان کمال عدوان گفت: به دلیل خاموش شدن ژنراتور‌های بیمارستان تمامی بخش‌های بیمارستان از خدمت خارج شده است.

بیش از ۵ هزار آواره و بی‌سرپناه در داخل بیمارستان هستند، آن‌ها نمی‌توانند از بیمارستان خارج شده و راهی مناطق جنوبی شوند.

ساعت: ۰۸:۱۹/ درخواست فوری صلیب سرخ درباره غزه

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواستار حفاظت از غیرنظامیانِ در حال خروج از شمال نوار غزه و کسانی شد که در آنجا باقی مانده‌اند.

به نقل از ایسنا، این کمیته در بیانیه‌ای خواستار حفاظت فوری از غیرنظامیانی شد که در بحبوحه درگیری‌ها در غزه گیر افتاده‌اند، چه آن‌ها که در تلاش برای خروج و تخلیه هستند و چه آن‌ها که در شمال غزه می‌مانند.

در این بیانیه آمده است: درگیری‌ها در مناطق پرجمعیت شهری از جمله مناطق اطراف بیمارستان‌ها، جان آسیب‌پذیرترین گروه‌ها مانند کادر پزشکی، بیماران و مجروحان، نوزادان نارس، معلولان و سالمندان را به خطر می‌اندازد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی