تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
در خاورمیانه چه خبر است

تانک‌ها نزدیک بیمارستان، تظاهرات در جهان

در سی‌وششمین روز جنگ ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها از دو طرف همچنان رو به افزایش است و بمباران غزه توسط ارتش نتانیاهو ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۸۳۱۱
۰۸:۲۳ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ قطع برق جان دو نوزاد را گرفت

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد سی‌وششمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۰:۴۵/ پلیس لندن: ۳۰۰ هزار نفر در راهپیمایی حمایت از فلسطینیان شرکت کردند

به نقل از بی بی سی، پلیس لندن می‌گوید که حدود ۳۰۰ هزار نفر در راهپیمایی امروز حمایت از فلسطینیان شرکت کرده‌اند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی خواستار آتش بس در غزه شده‌اند. گفته شده که این بزرگ‌ترین راهپیمایی در حمایت از فلسطینیان است که در لندن از زمان شروع جنگ اسرائیل و حماس برگزار می‌شود.

پلیس لندن پیش‌تر از دستگیری ۸۲ نفر از مخالفان این راهپیمایی خبر داد. گفته شده که گروه‌های راست افراطی از جمله کسانی هستند که امروز دست به گردهمایی در مخالفت با معترضان طرفدار فلسطینیان زده اند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ قطع برق جان دو نوزاد را گرفت

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ قطع برق جان دو نوزاد را گرفت

ساعت: ۱۹:۰۸/ قطع برق بیمارستان‌ها؛ دو نوزاد در بزرگترین مرکز درمانی غزه جان باختند

به نقل از یورونیوز، یک سازمان غیردولتی اسرائیلی در گزارشی از مرگ دو نوزاد نارس در بیمارستان الشفا غزه که از آن به عنوان بزرگ‌ترین مرکز درمانی منطقه محاصره شده غزه یاد می‌شود، خبر داد.

به گزارش «سازمان پزشکان حقوق بشر اسرائیل»، خاموشی و قطع برق در این بیمارستان که منجر به توقف اجباری فعالیت بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان شد علت مرگ دو نوزاد نارس بوده است.

ساعت: ۱۶:۵۵/ اسرائیل برای اولین بار به عمق خاک لبنان حمله کرد

خبرگزاری رسمی لبنان روز شنبه گزارش داد که اسرائیل برای اولین بار از روز هفت اکتبر تاکنون به عمق خاک این کشور حمله کرد.

بنا به همین گزارش هدف حمله پهپادی اسرائیل خودرویی بود که در فاصله ۴۵ کیلومتری از مرز در حال حرکت بود. خبرگزاری رسمی لبنان اشاره‌ای به تلفات احتمالی این حمله نکرده است.

حملات پیشین اسرائیل به منطقه مرزی در جنوب لبنان محدود بود. منطقه مرزی بین لبنان و اسرائیل از روز هفت اکتبر تاکنون تقریبا هر روز صحنه درگیری مرزی بین حزب‌الله لبنان و نیرو‌های اسرائیلی بوده است.

ساعت: ۱۴:۰۲/ درگیری سنگین در اطراف بیمارستان الشفا غزه

به نقل از تسنیم، یک خبرنگار از داخل مجتمع پزشکی الشفا غزه از درگیری‌های بسیار سنگین در اطراف این مجتمع خبر داد.

این خبرنگار گفته است که صدای خودرو‌های نظامی ارتش متجاوز اسرائیل از داخل این مرکز بهداشتی شنیده می‌شود.

ساعت: ۱۳:۲۹/ حملات اسرائیل و بازداشت‌ها در کرانه باختری اشغالی ادامه دارد

ندا ابراهیم، گزارشگر شبکه الجزیره اعلام کرد که از ۷ اکتبر تاکنون، نیرو‌های اسرائیلی بیش از ۲۴۰۰ نفر فلسطینی‌ را بازداشت کرده‌اند.

او گفت: داستان‌هایی که از برخی از آن‌ها می‌شنوید وحشتناک هستند. برخی حتی از صحبت با رسانه‌ها بیش از حد می‌ترسند، زیرا وحشت دارند که اسرائیل علیه آن‌ها به خاطر گفتن آنچه در حال رخ دادن است، اقدام تلافی‌جویانه انجام دهد.

ساعت: ۱۲:۳۳/ درخواست برای مداخله بشردوستانه فوری 

محمد زقوت، مدیرکل بیمارستان‌های نوار غزه خواستار مداخله بشردوستانه فوری برای اعمال آتش‌بس در غزه، توقف حملات اسرائیل به مجتمع پزشکی «الشفا» و وارد کردن سوخت به این بیمارستان شد.

ساعت: ۱۱:۱۶/ بیمارستان شفا در محاصره

به نقل از بی بی سی، اواخر روز جمعه گزارش شد نیرو‌های اسرائیلی به بیمارستان‌های کلیدی غزه از جمله بیمارستان شفا نزدیک شده‌اند.

صبح امروز شنبه، نگرانی فزاینده‌ای برای کارکنان و بیماران در بزرگترین بیمارستان غزه (شفا) وجود دارد که توسط نیرو‌های اسرائیلی محاصره شده است.

درگیری‌های شدیدی در این منطقه جریان دارد و اسرائیل می‌گوید ده‌ها جنگجوی حماس را کشته است. سازمان خیریه بین‌المللی پزشکان بدون مرز می‌گوید حملات به بیمارستان شفا تشدید شده و ارتباطش با پزشکان شاغل در آنجا قطع شده است.

سه بیمارستان بزرگ دیگر غزه نیز اکنون در خط مقدم هستند. اسرائیل بار‌ها حماس را به استفاده از بیمارستان شفا برای مخفی کردن یک مرکز فرماندهی زیرزمینی متهم کرده است، اما کارکنان بیمارستان این موضوع را رد کرده‌اند.

ساعت: ۱۰:۲۲/ نظام درمانی در نوار غزه به زانو در آمده است

به نقل از یورونیوز، تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید نظام درمانی در نوار غزه «به زانو» در آمده است.

او که روز جمعه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد افزود که «نیمی از بیمارستان‌های باریکه غزه» دیگر اصلا نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت شرایط بیمارستان‌ها در نوار غزه را «غیرقابل توصیف» خواند.

وی گفت که از زمان آغاز جنگ تاکنون «بیش از ۲۵۰ حمله» به بخش درمانی شامل بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و بیماران در باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن روی داده است. او افزود که «۲۵ حمله» نیز به بخش درمان در اسرائیل ثبت شده است.

ساعت: ۰۹:۴۸/ عمل جراحی با نور چراغ قوه

به نقل از العربیه، با ادامه قطعی برق در بیمارستان‌های غزه، پزشکان بیمارستان «قدس» این شهر، با استفاده از نور چراغ قوه عمل جراحی یکی از مجروحان درگیری‌ها را انجام دادند.

ساعت: ۰۸:۵۸/ تجمع حامیان فلسطین در نیویورک

به نقل از شبکه الجزیره، حامیان فلسطین در شهر نیویورک برای آتش بس در غزه تجمع کردند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ آمار کشته‌شدگان اسرائیل کم شد

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ آمار کشته‌شدگان اسرائیل کم شد

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ آمار کشته‌شدگان اسرائیل کم شد

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ آمار کشته‌شدگان اسرائیل کم شد

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ آمار کشته‌شدگان اسرائیل کم شد

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ آمار کشته‌شدگان اسرائیل کم شد

ساعت: ۰۸:۰۲/ اسرائیل آمار کشته‌شدگان خود در حمله ۷ اکتبر حماس را از ۱۴۰۰ نفر به ۱۲۰۰ نفر کاهش داد

به نقل از یورونیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل روز جمعه مدعی شد که مقامات تل‌آویو این آمار را تغییر می‌دهند و بروز می‌کنند چرا که بسیاری از اجساد شناسایی نشده متعلق به افرادی است که در «حمله حماس شرکت داشته‌اند» و قربانیان اسرائیلی نیستند.

وزارت خارجه اسرائیل ادعا کرد «حماس با خونسردی تمام حدود ۱۲۰۰ نفر را به قتل رساند و ۲۴۰ نفر از جمله نوزادان، کودکان، زنان و افراد مسن را ربودند.»

ساعت: ۰۷:۵۵/ محاصره کامل غزه مغایر با قوانین بین‌الملل است

شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا در گفتگو با شبکه اسکای نیوز آمریکا گفت: «مهم بود که اسرائیل تصمیم‌اش برای سازماندهی وقفه‌های روزانه را اعلام کند، اما این به تنهایی کافی نیست. دیروز در پاریس، شاهد گردهم آمدن رهبران زیادی از سرتاسر جهان بودیم و تصمیم گرفتیم به حمایت بشردوستانه خود از مردم غزه بیافزاییم.»

او همچنین بار دیگر بر موضع اتحادیه اروپا در خصوص راه‌حل «دو کشور» اسرائیل و فلسطین تاکید کرد و گفت: «راه حل دو کشور بهترین تضمین برای ثبات بیشتر و امنیت بیشتر برای مردم اسرائیل، فلسطین و مردم منطقه خواهد بود.»

او همچنین در انتقاد از حمله حماس به اسرائیل ادعا کرد: «آنچه حماس مرتکب شده بدون تردید جنایت جنگی است، بسیار آشکار است که این حمله تروریستی هرگز قابل توجیه نیست. اما از طرف دیگر، ما هر کاری لازم باشد در ارتباط با اسرائیل انجام می‌دهیم تا آن‌ها را متقاعد کنیم به حقوق بین‌الملل بشردوستانه ا حترام بگذارند. این نکته نیز حائز اهمیت است که بدانیم محاصره کامل همیشه با قوانین بین‌الملل در تناقض است و به همین دلیل می‌خواهیم دولت اسرائیل را متقاعد کنیم تا به قوانین بشردوستانه احترام بگذارد، چرا که قوانین بشردوستانه نه تنها یک وظیفه اخلاقی، بلکه همواره یک وظیفه راهبردی است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی