تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
دبیرکل سازمان ملل هشدار داد

نوار غزه؛ گورستانی برای «کودکان»

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که غزه در جنگ میان حماس و اسرائیل تبدیل به «گورستان کودکان» شده و باید برای پیشبرد راه‌حل دو کشوری اقدام شود.

کد خبر: ۱۵۸۱۸۰
۰۸:۵۰ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲

نوار غزه؛ گورستانی برای «کودکان»

دیدارنیوز: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن هشدار درباره این‌که نوار غزه به «گورستان کودکان» تبدیل شده است، تاکید کرد که حفاظت از غیرنظامیان در جنگ جاری میان اسرائیل و جنبش «حماس» می‌باید به عنوان «مهم‌ترین اولویت» تعیین می‌شد.

به نقل از العربیه، گوترش خطاب به خبرنگاران افزود که «بمباران مستمر و عملیات زمینی که هم‌اکنون نیرو‌های اسرائیلی انجام می‌دهند غیرنظامیان، بیمارستان‌ها، اردوگاه‌های پناهجویان، مساجد، کلیسا‌ها و تاسیسات سازمان ملل متحد که شامل پناهگاه‌هایی می‌شوند را هدف می‌گیرد و هیچ فردی در امان نیست».

دبیرکل سازمان ملل با بیان این که ارتش اسرائیل در ادامه بمباران و یورش زمینی خود به نوار غزه مرتکب نقض‌هایی آشکار علیه قانون بین‌المللی انسانی می‌شود، بر ضرورت برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه تاکید کرد.

گوترش نیز کمک‌های بشردوستانه وارد شده به غزه را برای تامین نیاز‌های ساکنان ناکافی دانست و بر ضرورت وارد کردن هر چه بیشتر غذا و دارو از گذرگاه مرزی رفح تاکید کرد.

۱.۲ میلیارد دلار

دبیرکل سازمان ملل توضیح داد که گذرگاه رفح از طریق مصر قابلیت پذیرش کامیون‌های با حجم مطلوب را ندارد.

او همچنین اشاره کرد که سازمان ملل متحد به ۱.۲ میلیارد دلار کمک برای تامین نیاز‌های ۲.۷ میلیون نفر فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری نیاز دارد.

او همچنین نگرانی‌های خود را نسبت به خطر گسترش دامنه جنگ به دیگر مناطق نظیر عراق، سوریه و سایر مناطق در کرانه باختری ابراز کرد.

این مقام عالی بین‌المللی همچنین بر ضرورت آزادی گروگان‌های در بند گروه حماس در نوار غزه تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل خواستار برقراری فوری آتش‌بس انسان‌دوستانه در نوار غزه شده و تاکید کرد که جنگ جاری برنده‌ای ندارد و باید برای پیشبرد راه‌حل دو کشوری اقدام شود.

بیش از ۱۰ هزار کشته

اسرائیل در پاسخ تلافی‌جویانه به حمله غافلگیرانه هفتم اکتبر گذشته حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی به شهر‌ها و پایگاه‌های نظامی خود در مناطق پیرامونی موسوم به غلاف غزه، به حملات و یورش زمینی خود علیه نوار غزه همچنان ادامه می‌دهد.

حمله حماس به اسرائیل ۱۴۰۰ کشته و نزدیک به ۲۴۰ گروگان در پی داشته و حملات و بمباران مستمر و یورش زمینی اسرائیل به نوار غزه نیز بیش از ۱۰ هزار کشته برجای گذاشته که اغلب آن‌ها از میان زنان و کودکان بودند.

ادامه خشونت‌های اسرائیل و بمباران مناطق مسکونی و زیرساخت‌های شهری و حیاتی از قبیل بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی در نوار غزه همچنین تاکنون به زخمی شدن بیش از ۲۰ هزار نفر و مفقود شدن هزاران نفر در زیر آوار‌ها منجر شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی