تیتر امروز

دور دوم انتخابات؛ انتقاد فعال سیاسی از وزارت کشور؛ شما مردم را دعوت نکنید!/ زیدآبادی بعد از ۱۵ سال رای داد
انتخابات ریاست جمهوری ایران (بروز رسانی می‌شود)

دور دوم انتخابات؛ انتقاد فعال سیاسی از وزارت کشور؛ شما مردم را دعوت نکنید!/ زیدآبادی بعد از ۱۵ سال رای داد

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه ۱۵ تیرماه) در سراسر کشور آغاز شد و از میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی یک نفر به پاستور خواهد رفت.
حجت شریفی: ۶۰ درصدی‌ها گفتمان رسمی را قبول ندارند/ عدد ناراضیان از وضع موجود، بسیار بیشتر از ۶۰ درصد است
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو با تحلیلگر سیاسی

حجت شریفی: ۶۰ درصدی‌ها گفتمان رسمی را قبول ندارند/ عدد ناراضیان از وضع موجود، بسیار بیشتر از ۶۰ درصد است

کشیده شدن چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم سبب شد که دیدارنیوز سلسله گفت‌وگوهایی با کارشناسان حوزه‌های مختلف داشته باشد، مهمان این برنامه حجت شریفی تحلیلگر سیاسی است.
در خاورمیانه چه خبر است

حمله به آمبولانس‌ها و اعتراض در اروپا

جنگ خونین و پرتلفات گروه حماس و اسرائیل در حالی وارد بیست و نهمین روز خود شده که هزاران کشته و زخمی از دو طرف و صد‌ها هزار آواره در شهر غزه برجای گذاشته و تهاجم زمینی اسرائیل در غزه آغاز شده است.

کد خبر: ۱۵۷۹۸۹
۰۸:۱۵ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ اشدود موشک‌باران شد

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد بیست و نهمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۱:۵۸/ هزاران معترض در لندن

به نقل از اسکای نیوز، معترضان در یک تظاهرات در میدان ترافالگار تجمع کرده و خواستار آتش بس در جنگ اسرائیل و حماس شدند. برخی از تظاهرکنندگان از بالای فواره‌های معروف میدان بالا رفتند و برخی دیگر پرچم‌ها و بنر‌ها را تکان دادند.

در اوایل روز، ۳۵۰ نفر دست به تحصن زدند که سیرک آکسفورد را تعطیل کرد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ تظاهرات در لندن، برلین و پاریس برای آتش‌بس در غزه

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ تظاهرات در لندن، برلین و پاریس برای آتش‌بس در غزه

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ تظاهرات در لندن، برلین و پاریس برای آتش‌بس در غزه

ساعت: ۲۰:۳۳/ معترضان حامی فلسطین در راهپیمایی‌های اروپایی خواستار آتش بس شدند

به نقل از شبکه الجزیره، هزاران تظاهرکننده حامی فلسطین در لندن، برلین و پاریس راهپیمایی کردند و خواستار آتش بس در غزه شدند.

در لندن، تصاویر تلویزیونی جمعیت زیادی را نشان می‌دهد و معترضان پلاکارد‌های "آزادی برای فلسطین" را در دست داشتند و شعار "آتش بس اکنون" و "ما همه فلسطینی هستیم" سر دادند.

هزاران معترض در مرکز پاریس راهپیمایی کردند و با پلاکارد‌هایی با مضمون «توقف چرخه خشونت» و «هیچ کاری نکردن، چیزی نگفتن شریک جرم است»، خواستار آتش‌بس شدند.

تظاهرکنندگان در برلین پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند و خواستار آتش بس در غزه شدند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ تظاهرات در لندن، برلین و پاریس برای آتش‌بس در غزه

ساعت: ۱۹:۴۸/ هشدار گالانت به حزب الله

به نقل از شبکه العربیه، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل مدعی شد: یحیی السنوار (رئیس دفتر سیاسی حماس) مرتکب خطا شده و سرنوشت حماس را رقم زد و به نصرالله درباره تکرار چنین اشتباهی که سرنوشت لبنان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، هشدار می‌دهیم.

ساعت: ۱۸:۲۲/ اشدود موشک‌باران شد

تسنیم نوشت: «گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد شهر اشغالی اشدود را در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها با موشک هدف قرار داده است.

شاخه نظامی حماس همچنین اعلام کرد: دو خودروی زرهی ارتش اسرائیل را که به جنوب تل الهوا رخنه کرده بودند، با خمپاره یاسین ۱۰۵ منهدم کردیم.»

ساعت: ۱۷:۴۹/ تداوم حملات اسرائیل به غزه و تخریب تونل‌های حماس

ارتش اسرائیل، شنبه ۱۳ آبان با انتشار تصاویری از تداوم تهاجم زمینی نیروهایش در غزه و تخریب شماری از ورودی تونل‌های حماس خبر داد.

ساعت: ۱۶:۴۰/ حماس: تعداد کشته‌شدگان حملات اسرائیل به ۹ هزار و ۴۸۸ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت حماس روز شنبه اعلام کرد که از آغاز جنگ جاری با اسرائیل در هفت اکتبر تا کنون ۹ هزار و ۴۸۸ نفر از جمله ۳ هزار و ۹۰۰ کودک جان باخته‌اند.

در بیانیه وزارت بهداشت حماس آمده است ۲ هزار و ۵۰۹ نفر از قربانیان حملات اسرائیل به غزه را زنان تشکیل می‌دهند.

ساعت: ۱۴:۰۱/ مخالفان جنگ مانع حرکت کشتی حامل سلاح به اسرائیل

گروهی از تظاهرکنندگان مخالف جنگ غزه، جمعه ۱۲ آبان در یکی از اسکله‌های بندر اوکلند نیوزیلند تجمع کردند و مانع حرکت یک کشتی به سوی اسرائیل شدند.

به گفته تظاهرکنندگان، کشتی مذکور حامل اسلحه و مهمات برای اسرائیل است.

ساعت: ۱۳:۱۶/ حمله حماس به اسرائیل؛ ۳۹ فرانسوی کشته و ۹ نفر ناپدید شدند

به نقل از یورونیوز، پاریس روز شنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان فرانسوی حملات حماس به اسرائیل به ۳۹ کشته افزایش یافته و ۹ نفر نیز در این میان مفقود شده‌اند.

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرانسه از مرگ غم‌انگیز چند شهروند دیگر فرانسوی در حملات حماس به اسرائیل مطلع شده که شمار قربانیان فرانسوی این حملات بدین ترتیب به ۳۹ نفر افزایش می‌یابد.

در این بیانیه آمده است که ۹ شهروند فرانسوی که برخی از آن‌ها گروگان حماس هستند، همچنان پس از این حملات مفقودند.

ساعت: ۱۲:۳۳/ حمله دوباره به دانشگاه الازهر در غزه

ایسنا نوشت: «درپی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، الازهر مصر خواستار حمایت مسلمانان و اعراب از فلسطینی‌ها شد. این درحالی است که رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نیرو‌های اشغالگر ساختمان‌های جدید دانشگاه الازهر در المغرقه غزه را بمباران کردند.

این حمله جدید به این ساختمان در حالی است که چهارشنبه نیز جنگنده‌های اشغالگر الازهر و دانشگاه‌های اسلامی شهر غزه را بمباران کرده بودند. خبرنگار ما گفت: حملات خشونت آمیز اشغالگران ساختمان‌های دانشگاه اسلامی را به طور کامل تخریب کرد و به دلیل آتش سوزی و پراکندگی سنگ و آوار در جاده‌های اطراف، هیچ‌کس نتوانست وارد آن‌ها شود.»

ساعت: ۱۲:۰۲/ ۷۳۰ خارجی آماده خروج از غزه

اداره گذرگاه‌های غزه، شنبه ۱۳ آبان اعلام کرد که ۷۳۰ تبعه دارای گذرنامه‌های خارجی امروز از طریق گذرگاه رفح به خارج از غزه منتقل می‌شوند.

ساعت: ۱۱:۲۰/ حمله به مدرسه‌ای در شمال باریکه غزه ۲۰ کشته به جا گذاشت

به نقل از یورونیوز، وزارت بهداشت دولت حماس شمار کشته‌شدگان حمله اسرائیل به یک مدرسه در شمال نوار غزه را ۲۰ نفر اعلام کرد.

بمباران این مدرسه که به پناه و محل اسکان موقت آوارگان فلسطینی در شمال باریکه غزه تبدیل شده بود به گفته مقامات حماس همچنین ده‌ها مجروح به جای گذاشته است.

این مدرسه با شلیک مستقیم گلوله‌های خمپاره هدف قرار گرفته و مجروحان حمله به گفته مسئولان حماس به بیمارستان شفا منتقل شده‌اند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حمایت آرژانتینی‌ها از غزه

ساعت: ۱۰:۳۰/ تظاهرات آرژانتینی‌ها در حمایت از مردم غزه

به نقل از شبکه الجزیره، تظاهرات بزرگی در همبستگی با فلسطینیان روز جمعه در شهر‌های سراسر جهان برگزار شد. یکی از آن‌ها در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین بود، جایی که صد‌ها نفر در مقابل کنگره تجمع کردند تا حمایت خود را از مردم غزه نشان دهند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن بنر‌ها و سردادن شعار‌هایی خواستار آتش بس بشردوستانه در منطقه محاصره شده شدند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حمله اسرائیل به آمبولانس‌ها «هولناک» بود

ساعت: ۱۰:۱۸/ حمله اسرائیل به آمبولانس‌ها «هولناک» بود

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد حمله روز گذشته (جمعه) اسرائیل به آمبولانس‌ها در اطراف بیمارستان الشفاء در غزه را «هولناک» توصیف کرد.

به نقل از العربیه، گوترش، شنبه ۱۳ آبان در اطلاعیه‌ای تصریح کرد: «حمله به آمبولانس‌ها باعث وحشت من شد. تصویر اجساد متلاشی‌شده در خیابان اطراف بیمارستان وحشتناک است.»

او افزود: «پس از حدود یک ماه همچنان غیرنظامیان در غزه از جمله کودکان و زنان در محاصره بوده و از دریافت هر گونه کمک منع و مجبور به ترک منازلشان شدند. این شرایط باید متوقف شود.»

گوترش بیان کرد که اوضاع انسانی در غزه وحشتناک است و غذا، آب و دارویی که به آنجا می‌رسد برای رفع نیاز ساکنان غزه کافی نیست.

دبیرکل سازمان ملل یادآوری کرد که سوخت لازم برای استفاده در بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های تصفیه و پمپاژ آب در حال اتمام است.

ساعت: ۰۹:۱۳/ «هیچ مکانی امن در غزه وجود ندارد»

به نقل از بی بی سی، یک مقام بلندپایه سازمان ملل متحد گفته است که این سازمان به طور فزاینده‌ای نمی‌تواند برای محافظت از مردم غزه که تلاش می‌کنند از جنگ پناه بگیرند، کاری انجام دهد.

توماس وایت، از آژانس سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی می‌گوید: بیایید خیلی واضح بگوییم، در حال حاضر هیچ مکانی امن در غزه وجود ندارد.

ساعت: ۰۸:۴۵/ سازمان ملل: به ۱.۲ میلیارد دلار برای کمک به غزه و کرانه باختری نیاز است

به نقل از ایسنا، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گفت: به ۱.۲ میلیارد دلار برای پاسخ به نیاز‌های ۲.۷ میلیون نفر در غزه و کرانه باختری نیاز است.

بحران در غزه و مناطق اشغالی در فلسطین در حال وخیم شدن است.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت غزه، از زمان آغاز حملات اسرائیلی‌ها به غزه تاکنون ۹ هزار و ۶۱ نفر کشته و ۳۲ هزار نفر مجروح شده‌اند.

ساعت: ۰۸:۰۲/ از حمله به آمبولانس‌ها در نزدیکی بیمارستان غزه شوکه شده‌ایم

رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد از گزارش‌ها مبنی بر حمله به آمبولانس‌ها در نزدیکی بیمارستان شفا کاملا شوکه شده است.

به نقل از یورونیوز، تدروس آدهانوم گبریسوس، تاکید کرد که «بیماران، کارکنان حوزه سلامت، امکانات این بخش و آمبولانس‌ها باید همیشه محافظت شوند. همیشه.» او بار دیگر خواستار آتش بس شد.

ساعت: ۰۷:۵۱/ اسرائیل هدف قرار دادن یک آمبولانس در نزدیکی بیمارستان غزه را تایید کرد

ارتش اسرائیل روز جمعه تایید کرد که یک آمبولانس را در ورودی بزرگترین بیمارستان غزه هدف قرار داده است و مدعی شد که نیرو‌های حماس از این آمبولانس استفاده می‌کردند.

یکی از سخنگویان ارتش اسرائیل گفت که شماری از نیرو‌های حماس در این حمله کشته شدند و «اطلاعات دقیق‌تر» را با متحدان در میان گذاشته‌اند.

وی مدعی شد: «ما اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد روش عملیات حماس انتقال عوامل تروریستی و سلاح از طریق آمبولانس‌هاست.»

ارتش اسرائیل افزود: «تاکید می‌کنیم که اینجا [غزه]یک منطقه جنگی است. از غیرنظامیان در این منطقه به طور مکرر خواسته شده است که برای امنیت خود به سمت جنوب بروند.»

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ از حمله به آمبولانس‌ها شوکه شده‌ایم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی