تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
آلمان دست به کار شد

حماس و اسرائیل در جنگ، اروپایی‌ها به فکر مدیریت غزه

در حالی که جنگ خونین و پرتلفات میان حماس و اسرائیل در خاورمیانه ادامه دارد، اروپایی‌ها به فکر مدیریت شهر غزه پس از این درگیری‌های ویرانگر هستند.

کد خبر: ۱۵۷۹۱۷
۰۹:۱۷ - ۱۰ آبان ۱۴۰۲

حماس و اسرائیل در جنگ، اروپایی‌ها به دنبال مدیریت غزه

دیدارنیوز: علیرغم ادامه نبرد‌های شدید و حملات مستمر اسرائیل به نوار غزه، برخی از کشور‌های اروپایی شروع به بررسی گزینه‌های پس از جنگ کرده‌اند.

به نقل از العربیه، طبق یک سند فاش شده، چندین کشور اروپایی در مورد گزینه بین المللی کردن اداره نوار غزه بعد از جنگ بحث کردند و پیشنهاد تشکیل یک ائتلاف بین المللی برای مدیریت این باریکه با همکاری سازمان ملل را ارائه دادند.

در این سند که توسط آلمان تهیه و در بین تعدادی از کشور‌های اروپایی توزیع شد، پیشنهاد مسئولیت تامین امنیت غزه پس از جنگ توسط یک ائتلاف بین‌المللی مطرح شده که طی آن این ائتلاف سیستم تونل‌های حماس و دیگر گروه‌های مسلح را برچیده تا مسیر قاچاق سلاح به غزه بسته شود.

علاوه بر این، این سند نسبت به عواقب بمباران بی‌رویه هشدار داد و «عملیات جراحی دقیق» در غزه را پیشنهاد کرده است.

این سند با ایراز تردید درباره توانایی اسرائیل برای از بین بردن حماس با ابزار نظامی، پیشنهاد بدیل برای خشک کردن منابع حمایت مالی و سیاسی حماس را ارائه کرده است.

کشور‌های اروپایی همچنین هشدار داده‌اند که ثبات غزه در میان مدت، تنها با فعال کردن مجدد روند صلح که مستلزم مشارکت طرف‌های اصلی مانند ایالات متحده، اتحادیه اروپا و کشور‌های عربی است، تضمین می‌شود.

هفته گذشته، گفتگو‌های رهبران اروپایی در جریان نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل، میزان اختلافات بین این کشوره بر سر پرونده غزه را نشان داد.

بحث رهبران اتحادیه اروپا برای رسیدن به یک موضع واحد درباره گشایش «کریدور‌های بشردوستانه» پس از ساعت‌ها به نتیجه‌ای نرسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی