تیتر امروز

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

آماری عجیب از اتوبوس‌های فرسوده پایتخت

محمدمهدی میرزایی قمی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که در حال حاضر ۸۰ درصد اتوبوس‌های پایتخت فرسوده هستند!

کد خبر: ۱۵۶۹۸۸
۱۰:۳۷ - ۱۹ مهر ۱۴۰۲

آماری عجیب از اتوبوس‌های فرسوده پایتخت

دیدارنیوز: در پی اعلام شهرداری تهران مبنی بر ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی در ماه آینده به پایتخت، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تاکید بر اهمیت و ضرورت برقی‌سازی ناوگان اتوبوسرانی تهران گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد اتوبوس‌های تهران فرسوده هستند این در حالیست که یک دستگاه اتوبوس دیزلی فرسوده ده‌ها برابر یک دستگاه اتوبوس دیزلی نو ذرات معلق منتشر می‌کند.

سیدمحمدمهدی میرزایی قمی با استناد به آمار سیاهه انتشار سال ۹۶ شهر تهران، ۱۳ درصد از انتشار ذرات معلق و یک درصد از انتشار آلاینده‌های گازی این کلان‌شهر را ناشی از تردد اتوبوس‌ها دانست و افزود: با جایگزینی هر دستگاه اتوبوس دیزلی فرسوده با اتوبوس برقی، هر سال ۴۹۵ کیلوگرم از انتشار ذرات معلق و روی هم رفته، ۱۱۲۲ کیلوگرم از انتشار آلاینده‌های گازی در هوای تهران کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به برآورد‌های صورت گرفته، منافع اقتصادی این میزان کاهش در انتشار آلاینده‌ها در هوای تهران را بیش از ۱۰ میلیارد تومان در سال و در طول ۱۵ سال عمر مفید یک اتوبوس برقی، در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: با جایگزینی هر دستگاه اتوبوس دیزلی فرسوده با اتوبوس برقی، سالانه ۵۰ هزار لیتر صرفه‌جویی در مصرف گازوییل صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه بر اساس میانگین نرخ جهانی به ازای نیم دلار برای هر لیتر، صرفه‌جویی ۵۰ هزار لیتری هر دستگاه اتوبوس برقی، سالانه ۲۵ هزار دلار می‌شود، تصریح کرد: این میزان بر اساس نرخ روز دلار آزاد، معادل یک میلیارد و ۳۰۷ میلیون تومان می‌شود. با احتساب کاهش آلاینده‌ها و مصرف سوخت، یک دستگاه اتوبوس برقی در طول عمر ۱۵ ساله خود درمجموع حدود ۱۹۶ میلیارد تومان منافع اقتصادی در بر دارد.

میرزایی قمی در خاتمه با تأکید بر اینکه در صورت برقی‌سازی ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران در مجموع ۸۸ درصد از انتشار ذرات معلق و ۵۵ درصد از انتشار آلاینده‌های گازی ناوگان اتوبوسرانی کاسته خواهد شد، خاطرنشان کرد: در صورت جایگزینی ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، سالانه بیش از ۱۱ همت عایدی ناشی از کاهش آلاینده‌ها و مصرف سوخت خواهیم داشت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی