تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

بازی‌های هانگژو؛ روز بدون طلا +جدول مدال‌ها

در روز یازدهم بازی‌های آسیایی هانگژو در چین، نمایندگان ایران در رشته‌های سوارکاری، کشتی فرنگی، کبدی، سنگ‌نوردی، شیرجه، شطرنج، تیراندازی با کمان، بسکتبال، واترپلو و وزنه‌برداری به مصاف رقبای خود می‌روند.

کد خبر: ۱۵۶۶۸۳
۰۸:۴۰ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲

بازی‌های هانگژو؛ ناکامی دو فرنگی‌کار در کسب طلا

دیدارنیوز _ سرویس ورزشی: روز یازدهم بازی‌های هانگژو با برتری کشتی‌گیران و صعود کبدی زنان و سنگنوردی آغاز شد.

در ادامه خبرها و نتایج کاروان ایران در بازی‌های آسیایی را مشاهده می‌کنید.

جدول مدال‌ها در روز یازدهم بازی‌های هانگژو:

کاروان ایران در روز یازدهم موفق به کسب ۲ نقره و یک برنز شد. امین کاویانی‌نژاد و ناصر علیزاده در کشتی فرنگی به مدال نقره رسیدند و دانیال سهرابی نیز به مدال برنز بسنده کرد. تیم‌های کبدی مردان و زنان ایران هم با برتری مقابل حریفان خود به عنوان صدرنشین راهی دور نیمه‌نهایی شدند و مدال برنز خود را مسجل کردند.

در ادامه جدول مدال‌ها را مشاهده می‌کنید که ایران با ۶ طلا، ۱۶ نقره و ۱۷ برنز در مکان یازدهم ایستاده و نسبت به روز گذشته تغییر جایگاه نداشته است.

بازی‌های هانگژو؛ دو نقره و یک برنز برای فرنگی‌کاران

وزنه‌برداری:

حسین سلطانی ملی‌پوش دسته ۸۱ کیلوگرم ایران امروز به روی تخته رفت و با حریفانی از قزاقستان (۲ نفر)، ازبکستان، چین تایپه، تایلند (۲ نفر)، عمان و کره شمالی رقابت کرد. او کار خود در حرکت یک‌ضرب را با مهار وزنه ۱۴۷ کیلوگرمی آغاز کرد، اما در تلاش دوم موفق به مهار وزنه ۱۵۲ کیلوگرمی نشد. سلطانی در تلاش سوم مقابل وزنه ۱۵۴ کیلوگرمی موفق ظاهر شد و با همین رکورد ۱۵۴ کیلوگرم به مقام پنجم در یک‌ضرب رسید.

سلطانی در حرکت دو ضرب شروع خوبی داشت و وزنه ۱۸۱ کیلوگرمی را بالای سر برد، اما در تلاش دوم موفق به مهار وزنه ۱۹۱ کیلوگرمی نشد. ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در تلاش سوم وزنه ۱۹۵ کیلوگرمی را انتخاب کرد تا شاید شانس کسب مدال را داشته باشد، اما در مهار آن ناموفق بود و با رکورد ۱۸۱ کیلوگرم در دو ضرب به کار خود پایان داد.

سلطانی در مجموع نیز با ۳۳۵ کیلوگرم در رده پنجم ایستاد و از کسب مدال باز ماند. در این رقابت کره شمالی، ازبکستان و قزاقستان به مدال‌های طلا، نقره و برنز دست یافتند.

بسکتبال:

تیم ملی عربستان در مرحله رقابت برای جایگاه پنجم تا هشتمی بازی‌های آسیایی، با نتیجه ۷۹ بر ۷۴ برابر ژاپن به پیروزی رسید و حریف ایران برای تصاحب جایگاه پنجمی هانگژو شد.

شیرجه:

محمد مقدسی در آخرین روز مسابقات شیرجه، در مرحله مقدماتی سکوی انفرادی ۱۰ متر به مصاف رقبا رفت و به فینال رسید.

مقدسی پس از صعود به فینال با رقبای قدرتمندی از جمله چین، ژاپن و مالزی رقابت کرد و در نهایت با مجموع امتیاز ۲۸۰.۹۰ و رتبه دهم به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

در مسابقات سکوی ۱۰ متر، دو نماینده چین به همراه ژاپن به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

سنگنوردی:

در مسابقات سنگنوردی سرعت، تیم ملی سنگ‌نوردی مردان ایران متشکل از رضا، میلاد و مهدی علیپور در مرحله مقدماتی موفق شد قزاقستان را شکست دهد و با ایستادن در رتبه سوم پایین‌تر از اندونزی و چین راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود.

اندونزی، هنگ کنگ، چین، کره جنوبی، پاکستان، تایلند، سنگاپور، مغولستان، قزاقستان و ایران در این رقابت‌ها حضور داشتند. از آنجایی که تنها ۱۰ تیم در این ماده حاضر بودند، مرحله یک‌هشتم نهایی برگزار نشد.

رقابت‌های مراحل یک‌چهارم، نیمه‌نهایی و فینال از ساعت ۲۰ امشب به وقت محلی به صورت متوالی برگزار شد. ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف سنگاپور رفت، اما خطای استارت اولین سنگ‌نورد ایران سبب شد همان ابتدا تکلیف تیم برنده مشخص شود و دو ملی‌پوش دیگر کشورمان اجازه حرکت هم پیدا نکنند.

بدین ترتیب تیم ملی سنگ‌نوردی مردان ایران از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازماند و شانس کسب مدال را از دست داد.

واترپلو:

تیم ملی واترپلوی مردان ایران سومین دیدار خود در مرحله گروهی را با نتیجه ۱۵ بر ۷ به چین واگذار کرد. ایران در مرحله بعد به مصاف تیم سوم گروه B خواهد رفت.

بازی‌های هانگژو؛ ناکامی دو فرنگی‌کار در کسب طلا

بازی‌های هانگژو؛ ناکامی دو فرنگی‌کار در کسب طلا

شطرنج:

در پایان دور ششم مسابقات شطرنج، تیم ایران و ویتنام مقابل هم قرار گرفتند و ملی پوشان شطرنج کشورمان برابر حریف خود به تساوی ۲-۲ رسیدند.

سوپراستاد بزرگ پرهام مقصودلو اولین برنده دیدار امروز بود که بر لی نفر هجدهم جهان غلبه کرد. دومین شطرنج باز ما سوپر استاد بزرگ سیدمحمدامین طباطبایی برابر انگوین انگوک به تساوی رسید و سپس استاد بزرگ بردیا دانشور برابر تران مساوی کرد و در نهایت استاد بزرگ پویا ایدنی برابر لی توان شکست خورد. بدین ترتیب رقابت دو تیم ۲ - ۲ مساوی شد.

تیم ایران در این رقابت‌ها با ترکیب پرهام مقصودلو، سیدمحمدامین طباطبایی، بردیا دانشور، پویا ایدنی شرکت کرده است و پیش از این تیم‌های مدعی، چون چین، ازبکستان و هند را پشت سر گذاشته بود.

سرمربیگری تیم ملی ایران بر عهده مهرداد اردشی است. تیم ملی شطرنج ایران در پایان دور ششم با کسب نتیجه تساوی مقابل تیم ملی ویتنام توانست صدرنشینی خود در جدول را حفظ کند و امیدوارانه‌تر ۳ دور پایانی را در روز‌های آتی برای کسب مدال طلا برگزار کند.

بازی‌های هانگژو؛ ناکامی دو فرنگی‌کار در کسب طلا

بازی‌های هانگژو؛ ناکامی دو فرنگی‌کار در کسب طلا

کشتی فرنگی: علیزاده هم نقره‌ای شد

ناصر علیزاده در فینال وزن ۸۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی مقابل جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان با نتیجه ۷ بر ۴ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

بازی‌های هانگژو؛ ناکامی دو فرنگی‌کار در کسب طلا

کشتی فرنگی: نقره برای کاویانی‌نژاد

در وزن ۷۷ کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در دور اول با نتیجه ۹ بر ۳ کیم هیون وو از کره جنوبی را مغلوب کرد. او در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ دلشاد اومون گلدیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

بازی‌های هانگژو؛ کاویانی‌نژاد «طلا» را از دست داد +ویدیو

بازی‌های هانگژو؛ کاویانی‌نژاد «طلا» را از دست داد +ویدیو

بازی‌های هانگژو؛ کاویانی‌نژاد «طلا» را از دست داد +ویدیو

او در این مرحله با نتیجه ۱ بر ۱ از سد ریو لیو از چین گذشت و به دیدار فینال راه یافت. کاویانی نژاد در این دیدار مقابل آکژول محموداف قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک از قرقیزستان با نتیجه ۱ بر ۱ و با اخطار دوم مغلوب شد و به مدال نقره دست یافت.

بسکتبال: یک گام تا پنجمی در هانگژو

تیم ملی بسکتبال مردان ایران، امروز چهارشنبه برای کسب رده پنجم تا هشتم بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف کره جنوبی رفت و با نتیجه ۸۹ بر ۸۲ به پیروزی رسید و حالا باید در انتظار برنده دیدار عربستان و ژاپن باشد.

مطلب مرتبط:

بسکتبال ایران از سد کره گذشت؛ تقابل با عربستان یا ژاپن

بازی‌های هانگژو؛ برنزِ «سهرابی» و برتری بسکتبال

بازی‌های هانگژو؛ برنزِ «سهرابی» و برتری بسکتبال

بازی‌های هانگژو؛ برنزِ «سهرابی» و برتری بسکتبال

کشتی فرنگی: برنز برای سهرابی

دانیال سهرابی در رده‌بندی وزن ۶۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی مقابل لی لِی از چین با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید و مدال برنز را بر گردن آویخت.

بازی‌های هانگژو؛ برنزِ کشتی برای «سهرابی» +ویدیو

شطرنج:

در دور ششم مسابقات شطرنج، پرهام مقصودلو سوپر استاد بزرگ شطرنج ایران توانست لی نفر هجدهم رده بندی برترین شطرنج‌بازان جهان از ویتنام را شکست داده و تیم ملی در آستانه یک پیروزی ارزشمند دیگر قرار بگیرد.

بازی‌های هانگژو؛ ۲ سوارکار ایرانی در مرحله نهایی

سوارکاری:

روز نخست رقابت‌های سوارکاری به برگزاری مسابقات تیمی اختصاص داشت، بدین ترتیب که سوارکاران هر کشور به صورت جداگانه و طی دو راند رقابت خود در پرش با اسب را برگزار کردند.

۵۴ سوارکار از ۱۲ کشور برگزارکننده این بخش از مسابقات بودند. امید غریبی، مسعود مکاری نژاد و نغمه خانجانی سوارکاران ایران بودند که در این رقابت شرکت داشتند.

در پایان دو راند رقابت میان سوارکاران که در مرکز سوارکاری شهر تونگلو برگزار شد، بر اساس مجموع امتیازات سوارکاران در دو راند، رده بندی تیم‌ها مشخص شد و عربستان، قطر و امارات رده‌های اول تا سوم این بخش را به خود اختصاص دادند.

همچنین بر اساس امتیازات هر یک از سوارکاران، مسعود مکاری‌نژاد و نغمه خانجانی به مرحله نهایی انفرادی راه پیدا کردند.

این مرحله از مسابقات روز جمعه با حضور ٤٠ سوارکار برتر رقابت‌های امروز برگزار خواهد شد.

بازی‌های هانگژو؛ اندونزی برنزِ ایران را گرفت!

بازی‌های هانگژو؛ اندونزی برنزِ ایران را گرفت!

بازی‌های هانگژو؛ اندونزی برنزِ ایران را گرفت!

 

تیراندازی با کمان: میکس ایران برنز را از دست داد

لحظاتی پیش تیم میکس ریکرو تیراندازی با کمان کشورمان با ترکیب رضا شبانی و مبینا فلاح در دیدار رده‌بندی به مصاف اندونزی رفت و با شکست ۶ بر ۲ در این مسابقه، در کسب مدال برنز ناکام ماند.

بازی‌های هانگژو؛ ۲ سوارکار ایرانی در مرحله نهایی

بازی‌های هانگژو؛ ۲ سوارکار ایرانی در مرحله نهایی

بازی‌های هانگژو؛ اندونزی برنزِ ایران را گرفت!

تیراندازی با کمان: میکس ایران به فینال نرسید

تیم میکس کشورمان در نیمه‌نهایی به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد و به دیدار رده بندی راه یافت. تیم ایران برای کسب مدال برنز به مصاف تیم اندونزی می‌رود.

تیراندازی با کمان:

تیم میکس ریکرو تیراندازی با کمان کشورمان با ترکیب رضا شبانی و مبینا فلاح در یک چهارم نهایی به مصاف تیم چین رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ملی‌پوشان کشورمان تا ساعتی دیگر در نیمه نهایی این مسابقات به مصاف تیم ژاپن خواهند رفت.

 

سوارکاری:

حضور مسعود مکارم نژاد در راند دوم مسابقات پرش با اسب مسابقات سوارکاری

 

کبدی مردان:

تیم ملی کبدی مردان کشورمان دقایقی پیش با نتیجه قاطع و یک طرفه ۶۴ بر ۲۳ کره جنوبی را شکست داد و ضمن راهیابی به نیمه‌نهایی به عنوان تیم نخست گروه خود، مدال برنزش را قطعی کرد.

بازی‌های هانگژو؛ شیرجه مقدسی به فینال/ کبدی مردان از روی «کره» رد شد!

بازی‌های هانگژو؛ شیرجه مقدسی به فینال/ کبدی مردان از روی «کره» رد شد!

شیرجه:

محمد مقدسی، نماینده ایران در مسابقات شیرجه، در مرحله مقدماتی سکوی انفرادی تخته ۱۰ متر به مصاف رقبا رفت و با امتیاز ۲۵۰.۸۰  به فینال رسید. مقدسی دیروز در دومین مسابقه خود در مرحله مقدماتی تخته سه متر حرکات خود را آغاز کرد و در پایان با کسب مجموع ۲۶۲.۸۵ امتیاز در جایگاه چهاردهم ایستاد و از راه‌یابی به فینال بازماند.

دیدار وزیر ورزش با ملی‌پوشان در هانگژو:

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در دومین روز سفر خود در هانگژو، با حضور در دهکده ورزشکاران با ملی‌پوشان حاضر در دهکده دیدار کرد. او برای ورزشکارانی که همزمان با حضورش در دهکده بازی‌ها، در محل اقامت خود حضور داشتند آرزوی موفقیت کرد.

پیش از این دیدار، وزیر ورزش و جوانان در دفتر اداری کاروان ایران در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کرد و ضمن خدا قوت و خسته نباشید به اعضای حاضر در این دفتر با محمود خسروی‌وفا رییس کمیته ملی المپیک دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار‌ها سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، شمس‌الدین حسینی نماینده مجلس، علی رغبتی مشاور وزیر ورزش و جوانان و سفیر ایران در چین نیز حضور داشتند.

بازی‌های هانگژو؛ دیدار وزیر ورزش با ملی‌پوشان

بازی‌های هانگژو؛ دو فینال برای کشتی فرنگی/ برتری کبدی زنان و سنگنوردی

بازی‌های هانگژو؛ دو فینال برای کشتی فرنگی/ برتری کبدی زنان و سنگنوردی

بازدید وزیر ورزش از موزه ورزش چین:

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان پس از دیدار با همتای چینی خود به همراه سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی، از موزه ورزش چین و موفقیت‌های این کشور بازدید کردند.

در این بازدید مسئول موزه گزارشی از تصاویر و المان‌های نصب شده ارائه کرد. در این دیدار علی رغبتی مشاور وزیر ورزش و جوانان و سفیر ایران در پکن نیز حضور داشتند.

بازی‌های هانگژو؛ دو فینال برای کشتی فرنگی/ برتری کبدی زنان و سنگنوردی

بازی‌های هانگژو؛ دو فینال برای کشتی فرنگی/ برتری کبدی زنان و سنگنوردی

بازی‌های هانگژو؛ دو فینال برای کشتی فرنگی/ برتری کبدی زنان و سنگنوردی

کشتی فرنگی:

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۷بر۱ آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. او در دور بعد با نتیجه ۷بر۱ عظیم آناممدوف از ترکمنستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

علیزاده در این مرحله با نتیجه ۵ بر یک مقابل سونیا کومار از هند به برتری رسید و فینالیست شد.

بازی‌های هانگژو؛

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد در دور اول با نتیجه ۹بر۳ کیم هیون‌وو از کره جنوبی را مغلوب کرد. در دور بعد نیز با نتیجه ۵ بر ۳ دلشاد اومون گلدیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی نیمه‌نهایی شد. کاویانی‌نژاد در این دیدار با نتیجه یک بر یک مقابل لیو ریو از چین به برتری رسید و فینالیست شد. او عصر امروز برای کسب مدال طلا روی تشک خواهد رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم میثم دلخانی در دور نخست با نتیجه ۷بر۲ سوپارمانتور جیانیندر از هند را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب آدیوس سلطان گالی از قزاقستان شد. وی برای ادامه کار با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد مقابل نماینده ژاپن، از گردونه مسابقات حذف شد. در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند.

به نقل از المپیک ایران، دلخانی در حالی در نیمه‌نهایی شکست خورد که داوران اشتباهات زیادی در جریان مسابقه داشتند و بار‌ها مسابقه را از روند عادی‌اش خارج کردند. در ثانیه‌های پایانی دلخانی موفق به خاک کردن حریفش شد که بعد از توقف طولانی مدت مسابقه در نهایت این امتیاز پس گرفته شد تا دلخانی شانس حضور در نیمه‌نهایی را از دست بدهد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم دانیال سهرابی در دور اول با نتیجه ۵بر۲ یونگ جین رو از کره شمالی را مغلوب کرد. در دور بعد با نتیجه ۹بر صفر هانسو ریو از کره را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سهرابی در نیمه نهایی در حالی که در مقابل شرماخانبت از قزاقستان با نتیجه ۹بر۴ پیش بود ضربه فنی شد و شانس حضور در فینال را از دست داد. سهرابی برای کسب مدال برنز بعدازظهر به روی تشک خواهد رفت.

بازی‌های هانگژو؛

کبدی زنان:

تیم ملی کبدی زنان ایران در دومین بازی خود به مصاف بنگلادش رفت و با نتیجه ۵۴ بر ۱۶ حریف را شکست داد.

مهین فرهادی‌زاد نایب رییس کمیته ملی المپیک، تماشاگر ویژه این بازی بود.

بازی‌های هانگژو؛ دو فینال برای کشتی فرنگی/ برتری کبدی زنان و سنگنوردی

بازی‌های هانگژو؛

بازی‌های هانگژو؛

سنگنوردی:

تیم ملی سنگنوردی ایران با ترکیب رضا علیپور، میلاد علیپور و مهدی علیپور موفق شد به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات سرعت تیمی صعود کند.

تیم ایران ابتدا مقابل قزاقستان قرار گرفت. ۱۰ کشور اندونزی، هنگ کنگ، چین، کره جنوبی، پاکستان، تایلند، سنگاپور، مغولستان، قزاقستان و ایران در این رقابت‌ها حضور داشتند.

پنج بازی برگزار شد و در نهایت هشت تیمی که بهترین رکورد را ثبت کردند راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شدند. مسابقات مراحل یک‌هشتم، یک‌چهارم، نیمه‌نهایی و فینال از ساعت ۲۰ امشب برگزار شده و مدال‌آوران مشخص می‌شوند.

تیم ملی سنگنوردی ایران با ترکیب رضا علیپور، میلاد علیپور و مهدی علیپور موفق شد به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات سرعت تیمی صعود کند.

بازی‌های هانگژو؛

بازی‌های هانگژو؛

ادامه دارد..

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی