تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

پاسخ امیرعبداللهیان به نتانیاهو؛ تهدیدهایت ارزشی ندارد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در پاسخ به سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رژیم جعلی اسرائیل در جایگاهی نیست که کسی بر این حرف‌ها و تهدیداتش ارزشی قائل شود و امروز اسرائیلی‌ها در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارند.

کد خبر: ۱۵۶۲۰۱
۱۲:۵۱ - ۰۲ مهر ۱۴۰۲

پاسخ امیرعبداللهیان به نتانیاهو؛ تهدیدهایت ارزشی ندارد

دیدارنیوز: وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به صحبت‌های تهدیدآمیز نخست وزیر اسرائیل علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: امروز اسرائیلی‌ها در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارند و رژیم جعلی اسرائیل در جایگاهی نیست که کسی بر این حرف‌ها و تهدیداتشان ارزش قائل شود.

حسین امیر عبداللهیان که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده، در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: در جریان این سفر تا کنون ۴۳ برنامه داشته‌ایم که حدود ۳۴ مورد آن دیدار با همتایان و برخی دیگر از مقامات شرکت کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بوده است.

این دیپلمات عالی رتبه ایران با اشاره به دیدار شب گذشته‌اش با دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: در این دیدار در بخشی از گفتگو‌ها به موضوع ابتکار و پیشنهاد رئیس‌جمهور در خصوص ضرورت پایبندی و همبستگی‌ها در کانون گرم خانواده اشاره کردیم و در این ارتباط صحبت کردیم. رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بخشی از صحبت‌های خود را به موضوع خانواده اختصاص داد و ابتکاری تحت عنوان همبستگی جهانی در موضوع کانون گرم خانواده و پیوند خانوادگی با نگاه به فروپاشی بافت خانواده‌ها در جهان کنونی و اقداماتی که برای تضعیف خانواده انجام می‌شود مطرح کرد.

امیر عبدالهیان گفت: دبیرکل سازمان ملل از این ایده استقبال کرد و قرار شد ما ایده مطرح شده را در قالب یک طرح ارائه دهیم تا بتوانیم بستر‌های جهانی شدن آن را فراهم کنیم.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی همچنین با بیان اینکه در جریان دیدار با مقامات شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ارتباط با برخی از چالش‌های موجود جهانی و منطقه‌ای رایزنی و گفتگو کردیم، گفت: در این دیدار‌ها بخش مهمی از تمرکز ما در موضوعات دو جانبه و گسترش روابط اختصاص داشت.

امیرعبداللهیان همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با صحبت‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تهدید‌های مطرح شده از سوی وی اظهار کرد: برای من جالب بود که برخی از مقامات از کشور‌های مختلف که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کرده بودند از این رفتار نتانیاهو به عنوان یک جُک یاد می‌کردند و یکی از آقایان می‌گفت که نتانیاهو نقاشی‌های دوران کودکی‌اش را اینجا می‌آورد و آن‌ها را در برابر صندلی‌های خالی مجمع عمومی سازمان ملل متحد نمایش می‌دهد و با آب و تاب مسائل را بیان می‌کند.

وی گفت: در خصوص تهدید‌های مطرح شده در ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد که توان نتانیاهو و رژیم جعلی اسرائیل بیش از این نیست و اگر آن‌ها قادر بودند کاری انجام دهند از این ادبیات و روش استفاده نمی‌کردند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: آن‌ها امروز گرفتار بحران‌های چند لایه در داخل سرزمین‌های اشغالی هستند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: نخست وزیر یک رژیم جعلی و اشغالگر به جای اینکه چارچوب سازمان ملل را رعایت کند از این تریبون برای بیان تهدید استفاده می‌کند و زبان تهدید را بکار می‌برد و این نشان دهنده سوء استفاده اسرائیل از ابزار‌های بین‌المللی است.

او همچنین با بیان اینکه اسرائیلی‌ها خود دارنده صد‌ها کلاهک هسته‌ای هستند و با گستاخی تمام به برنامه‌های تهدیدآمیز خود در این حوزه ادامه می‌دهند تاکید کرد: رژیم جعلی اسرائیل در جایگاهی نیست که کسی بر این حرف‌ها و تهدیداتش ارزشی قائل شود و امروز اسرائیلی‌ها در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی