تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

در حاشیه "نماز شب" رئیس جمهور در هواپیما در مسیر نیویورک!

تصویر ابراهیم رئیسی در حین پرواز و در راه سفر به نیویورک بحث‌انگیز شد و در همین راستا نیز حجت‌الاسلام احمد حیدری یادداشت کوتاهی در این موضوع برای دیدار نوشته است.

کد خبر: ۱۵۶۰۱۶
۱۰:۴۰ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۲

در حاشیه

دیدارنیوز‌ ـ احمد حیدری*: از روزی که آقای رئیسی در انتخاباتی که همه رقبایش حتی رئیس سه دوره مجلس [آقای لاریجانی]و نایب رئیس مجلس [آقای پزشکیان]و معاون اول رئیس جمهور قبل [آقای جهانگیری]با تیغ برنده نظارت استصوابی حذف و از صحنه بیرون رانده شدند، و با شرکت کمتر از نصف واجدان حق رأی [۴۸ درصد] که ۱۳ درصد آنان هم رأی باطل به صندوق ریختند و با کسب ۱۸ ملیون رأی [کمی بیشتر از ۱۶ ملیون رأی او در ۱۳۹۶ و ریاست جمهوری دوازدهم که با فاصله حدود ۸ ملیون رأی، نفر دوم شد]، به عنوان رئیس جمهور اعلام شد تا به امروز، از جانب کانون‌هایی به شدّت تأیید شده و از جمله بر دین‌باوری او تأکید می‌گردد و اولین رئیس جمهوری است که تصاویر نماز خواندن او در کاخ کرملین و ... و در هواپیمایی که او را برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک می‌برد، در سطح گسترده پخش کرده و تبلیغ می‌کنند.

ما با باور به تقیّد ایشان، عرض می‌کنیم که انتخاب رئیس جمهور، نه به جهت تقیّد او به واجبات و مستحبات بوده که این تقیّد مربوط به رابطه او با خدایش است، بلکه ایشان را برای اداره صحیح دنیایشان برمی‌گزینند و اگر منتخب‌شان در اداره دنیایشان موفق نباشد، دینداری او دردی از دردهایشان دوا نخواهد کرد بلکه چه بسا دینداران را در نظر مردم، تحقیر خواهد نمود! این حقیقت، نه سخن ما، که سخن امام معصوم است.

امام رضا (ع) بعد از این که به عنوان "ولی‌عهد مأمون" معرفی شد، مجبور بود در دارالخلافه زندگی کند، لباس دربار را بپوشد و ... جمعی ظاهربین این امر را نپسندیده، عیب  دانسته و با تمجید از زاهدان ظاهری، بر امام خرده می‌گرفتند.

عباس بن هلال شامی که از موالیان و آزادشگان امام رضا (ع) و ارادتمندان به ایشان بود، به امام عرض کرد: طعام خشن خوردن و لباس خشن پوشیدن [زهد نمایی]و  اظهار عبادات و خشوع کردن، چقدر نزد مردم مهم است و آنان را به اعجاب وامی‌دارد! [بخصوص اگر از جانب حاکمان و قدرتمداران باشد]امام فرمود: آیا نمی‌دانی که یوسف، پیامبر و پیامبر زاده بود و [در زمان خزانه‌داری مصر]لباس حریر حاشیه‌دوزی شده با طلا می‌پوشید و در کاخ‌های فرعونیان ساکن بود و حکومت می‌کرد! مردم محتاج لباس [و عبادات زاهدانه و عابدانه]حاکم نیستند بلکه محتاج عدالت اویند. محتاجند که هنگام سخن گفتن، سخن راست بگوید، به وعده‌هایی که داده، وفا کند و در قضاوت‎هایش، بر مرز عدالت پای بفشارد. (کافی ۶/۴۵۴).

امید که حاکمان به این مردم‌فریبی‌ها روی خوش نشان ندهند و در عمل، رضای خدا و بندگان خدا را بجویند و به اداره صحیح دنیای مردم همت کنند.

* پژوهشگر حوزه علمیه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی