تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
جو بایدن اعلام کرد

برتری‌طلبی نژادی سفیدپوستان در آمریکا جایی ندارد

پس از تیراندازی نژادپرستانه مرگبار در فلوریدا، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت که نفرت‌پراکنی و برتری‌طلبی نژادی سفیدپوستان جایی در ایالات متحده ندارد.

کد خبر: ۱۵۴۹۱۷
۱۰:۴۴ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲

برتری‌طلبی نژادی سفیدپوستان در آمریکا جایی ندارد

دیدارنیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، یکشنبه با اشاره به تیراندازی مرگبار در جکسون‌ویل فلوریدا که طی آن سه سیاهپوست کشته شدند، گفت نفرت‌پراکنی و برتری‌طلبی نژادی سفیدپوستان جایی در ایالات متحده ندارد.

به گزارش «یو. اس.‌ای تودی»، بعد از ظهر شنبه، سه نفر در جریان حادثه تیراندازی در یک فروشگاه در جکسون‌ویل فلوریدا کشته شدند. مقامات بعدا اعلام کردند که تیرانداز یک مرد سفیدپوست حدودا ۲۰ ساله بود که قربانیان سیاهپوست را هدف قرار داد.

بایدن روز یکشنبه در بیانیه‌ای در این باره گفت: «در حالی که به جستجو برای پاسخ ادامه می‌دهیم، باید قاطع و آشکار بگوییم که برتری‌طلبی سفیدپوستان جایی در آمریکا ندارد.»

مجریان قانون و مقامات دانشگاه ادوارد واترز، اولین کالج تاریخی سیاهپوستان در فلوریدا، تأیید کردند که مجرم قبل از رانندگی به سمت فروشگاه، به سوی این دانشگاه رانندگی کرده بود.

بایدن نیز خاطرنشان کرد که حادثه در شصتمین سالگرد تظاهرات واشینگتن، که یکی از مهمترین تظاهرات حقوق مدنی سیاهپوستان در قرن بیستم بود، رخ داد.

به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا: «ما از زندگی در کشوری که در آن خانواده‌های سیاهپوستی که به فروشگاه می‌روند، یا دانش‌آموزان سیاهپوستی که به مدرسه می‌روند، مدام نگران هدف قرار گرفتن به دلیل رنگ پوستشان هستند، امتناع کنیم. سکوت همدستی با جنایت است، و ما ساکت نمی‌نشینیم.»

مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، نیز یکشنبه در بیانیه‌ای جداگانه تأیید کرد که وزارت دادگستری در حال بررسی این حمله به عنوان «جنایت با منشاء نفرت» و «اقدام با انگیزه نژادپرستانه خشونت‌آمیز» است.

به گفته وی: «هیچ فردی در این کشور نباید تحت سایه ترس از خشونت ناشی از نفرت زندگی کند، و هیچ خانواده‌ای نباید برای از دست دادن عزیزانش در اثر تعصب و نفرت داغدار شود.»

به نقل از العربیه، پس از آنکه پلیس یکشنبه موفق شد عامل تیراندازی را شناسایی کند، او در اثر خودکشی جان باخت. مجرم یک تفنگ اتوماتیک و یک هفت‌تیر که روی آن علامت صلیب شکسته نقش بسته بود با خود داشت. در اثر حمله خشونت‌بار وی، دو مرد و یک زن سیاهپوست کشته شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی