تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
افاضات اضافه

شکرخواری هم حد دارد!

تکرار مداوم یک شعار مناسب می‌تواند باعث به وجود آمدن یک فرهنگ اجتماعی شود و در همین راستا، عوام‌الملک نیز به درخواست رئیس خواص‌الدوله در پی تحول‌خواهی است.عاقبت‌مان به خیر!

کد خبر: ۱۵۴۷۶۵
۱۴:۰۴ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۲

شکرخواری هم حد دارد!

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک

جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲

بخشی از صحبت‌های محمدصادق، سخنگوی وزارت امور بکن و نکن جریان اصیل طالبان در افغانستان به دستم رسید. ظاهرا خواص کشور مذکور، همه با هم وحدت کلمه پیدا کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که نسوان باید هنگام خروج از منزل، صورتشان را بپوشانند چون اگر رجال در اماکن عمومی صورت نسوان را ببینند ارزش نسوان از بین می‌رود. اینطور که محمدصادق گفته عوام افغانستان از اقدامات خواصشان حمایت می‌کنند. به نظر می‌رسد می‌خواهند ادای ما را دربیاورند وگرنه در هیچ جای دنیا به اندازه عوام ما از اقدامات خواص حمایت نمی‌‌کنند. آن موضوع ندیدن صورت نسوان در اماکن عمومی هم درست است. اصلا اماکن خصوصی درست می‌شوند که عوام نخواهند در اماکن عمومی نگاه کنند. وقتی می‌شود در اماکن خصوصی به خلوت رفت و آن کارهای دیگر را کرد چرا در اماکن عمومی فقط نگاه؟ خود خواص هم نشان داده‌اند به اماکن خصوصی علاقه خاصی دارند. فیلم‌هایش هم موجود است.

احمد، بزرگوار تهرانی هم گفت اگر هر هفته از بی‌حجابی سخن نگوید تئوریسین‌های بی‌حجابی، بی‌حجابی را انکار می‌کنند. کمی پیچیده صحبت کرده چون قاعدتا تئوریسین بی‌حجابی، بی‌حجابی را انکار نمی‌کند. با این حال باید از زحمات احمد و بزرگواران مشابه تشکر کرد. باعث می‌شوند ارزش نسوان در اماکن عمومی حفظ شود‌.‌ همه عوام هم از اقدامات احمد و بقیه بزرگواران و خواص حمایت می‌کنند‌. همیشه هم همینطور بوده است. دکتر ابراهیم اعلام کرد به عنوان رییس خواص‌الدوله هرگز مدیر پشت میزنشین نبوده و نخواهد بود. نباید اینقدر به خودش فشار بیاورد. دچار کمردرد و پادرد می‌شود. گاهی هم بنشیند خوب است. مخصوصا که گفته می‌خواهد مشکلات و مسائل کشور را تا حصول نتیجه پیگیری کند. چون عمر همه خواص دراز است اینکه دکتر ابراهیم بخواهد همه بقیه عمر را پشت میز ننشیند و وسط میدان بایستد واقعا سخت است.

 

شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

بخش‌هایی از سخنرانی دکتر ابراهیم در اجلاسیه ملی عوامی‌سازی خواص‌الدوله را به صورت زنده تماشا کردم. مثل همیشه حرف‌های تکان‌دهنده‌ای زد و به همه دستگاه‌ها توصیه کرد در راستای عوامی‌کردن یک حرکت تحولی انجام بدهند و گفت: "نیروهایی را به کار بگمارید که آن‌ها دیدگاه تحولی دارند. عوام را به حساب می‌آورند. اگر نیرویی تحول‌خواه نیست حتما این نیرو را از جلوی پای نیروهای تحول‌خواه کنار بزنید تا تحول در دستگاه‌ها پا بگیرد." متحول شدم. این تحول‌خواهی را باید از داخل خود دیدارنیوز شروع کنیم. باید نگاه کنم و ببینم کدام‌ یک از اعضای تحریریه تحول‌خواه نیستند تا با کمک آرش راهبر [سردبیر دیدارنیوز] و حتی آقای محمدیان [مدیر مسئول دیدارنیوز] آن‌ها را از جلوی پای خودم که تحول‌خواه نیستم کنار بزنم تا تحول پا بگیرد. البته باید راهی پیدا بکنم که اگر خود راهبر و محمدیان تحول‌خواه نبودند آن‌ها را چطور از جلوی پا بردارم‌.

در خبرها خواندم که مهدی، رییس فدراسیون "امور بیست و دو نفر و یک توپ" برای تماشای مسابقه فینال جام جهانی نسوان رنج سفر را تحمل کرده و به استرالیا رفته است‌. واقعا هم کار سختی‌ست که در یک ورزشگاه بنشینی و مسابقه نسوان را تماشا کنی. اگر سخت نبود ما هم در ورزشگاه‌هایمان اجازه می‌دادیم رجال مسابقات نسوان را تماشا کنند و برعکس. باید از مهدی بابت زحمت‌هایش خیلی تشکر کرد. همیشه کارهای سخت را انجام می‌دهد. احتمالا تیم‌های نسوان ما آنقدر مسابقه و فینال جام جهانی دیده‌اند که نیازی نبوده مربیانشان رنج سفر به استرالیا را تحمل کنند. آخر شب یادم آمد که هفتاد سال پیش در این روز در کشور اتفاق‌هایی افتاد که الان هر چقدر آمریکا و انگلیس اصرار دارند بگویند از نظر خودشان کاری که کرده‌اند کودتا بوده، عده‌ای در داخل می‌گویند اگر کودتا هم بوده شما نکرده‌اید و کننده‌اش از خودمان بوده و علیه اعلیحضرت انجام شده است. اگر اینطور بوده که باعث افتخار است. چون بالاخره نشان می‌دهیم از یک جایی به بعد توانسته‌ایم حتی کودتا را هم بومی‌سازی کنیم.

 

یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

محمدباقر اعلام کرد که اگر قرار بود لایحه حجاب را با ۱۵۰۰ پیشنهاد ثبت‌شده خواص‌المله‌ها در صحن بررسی کنند خیلی وقت می‌گرفت و خواص‌المله‌ها برای همین تصمیم گرفتند تصویب آن را به چند نفر از خودشان پشت درهای بسته بسپارند. کار درستی کرده‌اند. احتمالا خواص‌المله‌ها در طول تاریخ در مورد هیچ لایحه‌ای اینقدر پیشنهاد نداشته‌اند. نشان می‌دهد هم لایحه حجاب برایشان از هر چیز دیگری مهم‌تر است و هم اینکه خواص‌المله‌ها، همگی متخصص امور حجاب هستند.‌ حیف است که این ۱۵۰۰ پیشنهاد در لایحه لحاظ نشده‌اند. اگر لحاظ می‌شد حجم این لایحه از کتاب تاریخ طبری هم بیشتر شده بود و برای آیندگان هم خیلی بهتر از الان تعیین تکلیف کرده بود که چطور به میل و اراده خودشان آنطور که محمدباقر و خواص‌المله‌های فعلی صلاح می‌دانند لباس بپوشند.

صولت، خواص‌الدوله امور سر کار گذاشتن عوام اعلام کرد که خواص‌الدوله‌های عصر ابراهیم به وعده‌شان عمل کرده و یک میلیون شغل ایجاد کرده‌اند. قطعا راست می‌گوید.‌ کافی‌ست هر عوامی نگاهی به شغل‌هایی که عیسی، خواص‌الدوله امور ارتباطات و علیرضا، رییس بلدیه تهران ایجاد کرده‌اند بیندازد. حتی خواص‌المله‌ها هم در عصر ابراهیم خیلی‌ها را سر کار گذاشته‌اند. درستش این است که خواص‌ عصر ابراهیم حداقل یک میلیون شغل ایجاد کرده‌اند.

 

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲

رییس نظمیه‌های ساری خبر داد که دو سارق را که شیر باغ‌وحش ساری را دزدیده و در یکی از کشورهای همسایه فروخته بودند در حین سرقت یک میمون دستگیر کرده‌اند. جهان به سمت تخصص‌گرایی می‌رود حتی در همین حوزه سرقت حیوانات! قدیم نهایتا یک شاخه مرغ‌دزدی بود که خیلی هم پیچیدگی نداشت. اما اینکه الان بعضی سارقان به طور تخصصی در حوزه حیوانات وحشی باغ‌وحش‌ها کار می‌کنند قابل توجه است. لازم است نظمیه‌های تخصصی ایجاد شود. مثلا نظمیه ویژه امنیت باغ‌وحشی یا نظمیه مقابله با آسیب‌های حیات‌وحش! خوشبختانه ظاهرا شیر مسروقه در یکی از کشورهای همسایه است و هنوز به کانادا نرسیده و می‌شود امیدوار بود که بدون اعلان قرمز اینترپل به ایران بازگردانده شود. دکتر ابراهیم به قم رفت و اعلام کرد که حجاب در اولویت خواص‌الدوله‌اش است. درست هم می‌گوید. مشکلی در کشور نمانده است‌. همین بساط بی‌حجابی را جمع کنند دیگر همه وعده‌های خواص به عوام عملی شده است.‌

 

سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

تصاویر یک مراسم باشکوه از شیراز به دستم رسید. عده زیادی از خواص شیرازی جمع شدند و نام بلوار آزادی شیراز را به بلوار قدس تغییر دادند. خیلی نمادین بود. قرار نیست اسم چیزی که داریم را روی بلوار بگذاریم و مدام صدایش کنیم. باید اسم چیزهایی که نداریم را روی خیابان‌ها بگذاریم. اتفاق مهمی بود. خواص شیرازی هم خیلی مودب و مرتب در مراسم حضور به هم رسانده بودند. دکتر ابراهیم در مراسم بزرگداشت روز اعلام کرد که زمینه مهاجرت معکوس اطبا فراهم است و کسانی که رفته‌اند بدانند زمینه شغل مناسب برایشان وجود دارد. خبر خوبی‌ست. این‌هایی هم که رفته‌اند همه مربوط به قبل از آغاز عصر ابراهیم است و وقتی بدانند از شروع عصر ابراهیم همه مشکلات حل شده قطعا برمی‌گردند. فقط ممکن است بعضی از اطبایی که رفته‌اند نگران این بساط بی‌حجابی باشند که در کشور راه افتاده آن‌ها هم باید حرف‌های دیروز دکتر ابراهیم را که گفته بود اولویت خواص‌الدوله‌اش حجاب است بشنوند و با خیال راحت برگردند. بعد از اطبا نوبت مهندسان و ورزشکاران و هنرمندان و تکنیسین‌ها و مشاطه‌گران و طباخ‌ها و خبازها و بیکاران و بقیه هم می‌شود که بدانند زمینه مهاجرت معکوس فراهم شده و می‌توانند برگردند. فقط سارقان مخصوصا محمدرضا و آن‌هایی که در کانادا و انگلستان و اینجور جاها هستند باید بدانند که زمینه شغلی برایشان فراهم نیست و خیال برگشتن را از سرشان بیرون کنند. اصلا سیاست ما همین است که سارقان و خلافکاران‌مان بعد از پایان فعالیت‌شان بروند و به جایش عوام برگردند.

فیلم‌های جدیدی از فعالیت‌های عوامل بلدیه تهران برای تخریب ساختمان‌های غیرمجاز دیدم. خوشبختانه همچنان هم لودر دارند و هم سیم‌بکسل. خیلی حرفه‌ای‌تر و محکم‌تر هم سیم را می‌کشند. ممکن است درخت‌ها و سیم‌های برق هم زیر آوار ساختمان از بین بروند که خیلی عیبی ندارد. بالاخره مقابله با ساختمان‌های غیرمجاز هزینه دارد. شب خبرهای مربوط به جنجال ایجاد‌شده توسط رییس فدراسیون "امور بیست و دو نفر و یک توپ" اسپانیا بعد از قهرمانی تیم نسوان این کشور در جام‌جهانی را دنبال کردم. ظاهرا همه اعضای تیم را نوبتی بغل کرده و به آن هم بسنده نکرده و فکر کرده آن‌ها خواهر و مادر خودش هستند و یک‌یکشان را بوسیده و در مورد یک نفرشان فکر کرده چیزی متفاوت از خواهر و مادر خودش است و یک جور دیگری بوسیده است. حتی رییس خواص‌الدوله اسپانیا هم از این مساله عصبانی شده است. بالاخره فیلم و عکس این کارها موجود است و همه دیده‌اند. به این سادگی نمی‌شود تکذیب کرد. یک راه این است که بگویند این فیلم و عکس‌ها مال چند سال پیش است اما الان منتشر شده. این مسائل ثابت می‌کند اینکه ما می‌گوییم نسوان نباید به ورزشگاه بیایند چون زیرساخت‌ها آماده نشده بی‌دلیل نیست. مهدی هم قرار بوده در مسابقه فینال در ورزشگاه باشد ولی امیدوارم قبل از به صدا درآمدن سوت پایان از ورزشگاه رفته باشد و این صحنه‌ها را ندیده باشد. اگر دیده باشد درستش این است که کل فوتبال نسوان را کلا تعطیل کند.

 

چهارشنبه ۱ شهریور

علیرضا اعلام کرد فیلم‌هایی که از تخریب ساختمان‌های غیرمجاز منتشر می‌شود تقطیع شده است. منظور دقیقش را نفهمیدم. چون فیلم‌ها که به طور پیوسته از لحظه اول بستن سیم بکسل و حرکت کردن لودر تا زمان فرو ریختن ساختمان و شکستن درخت‌ها و پاره شدن سیم‌های برق و حتی خراب شدن بقیه ساختمان‌ها را نشان می‌دهد. شاید منظور علیرضا این است که فیلم‌ها تقطیع شدن همه اشیای اطراف ساختمان‌های غیرمجاز را نشان می‌دهند.

فاطمه، خواص‌المله قزوین اعلام کرد ایران گنجایش ۴۰۰ میلیون واحد یک طبقه را دارد. ضرب و تقسیم کردم. راست می‌گوید. اگر از شروع مرزهای آبی جنوب تا انتهای مرزهای آبی شمال با احتساب قله‌های دماوند و تفتان و سبلان و دنا و زردکوه را خانه یک طبقه بسازیم می‌شود ۴۰۰ میلیون واحد ۴۰ متری ساخت و همه عوام خودمان را داخلش جا بدهیم و بعد هم تشویق کنیم همه به سرعت تولیدمثل کنند که این خانه‌هایی که با این زحمات ساخته می‌شوند خالی نمانند. اگر این پروژه را انجام بدهیم می‌توانیم از نظر جمعیتی هم خودمان را به هند و چین نزدیک کنیم. هندی‌ها با همین شیوه‌ها موفق شدند امروز سفینه‌شان را روی ماه بنشانند. باید چیزهای خوب بقیه کشورها را یاد بگیریم.

آخر شب خبر سقوط جت شخصی برادر و رفیق ولادیمیر عزیز، پریگوژین بزرگ را شنیدم. متاسف شدم. با اینکه در این اواخر عمرش دچار ابتلائاتی شد و با رفیق‌مان ولادیمیر تندی کرده بود اما نمی‌شود منکر خدماتش شد. اینکه هواپیمایش مدت کوتاهی بعد از آن ابتلائات سقوط کرد نشان می‌دهد همه باید به عواقب رفتارهایشان با خواص ممالکشان فکر کنند و بعد دست به عمل بزنند.

 

پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲

تصویری از نمایشگاه فرش دستباف تهران به دستم رسید. چهره ولیعهد عزیز کشور دوست و برادرمان عربستان را به زیبایی بافته بودند. خیلی کار خوبی‌ست. باعث افزایش دوستی و تحکیم روابط می‌شود. مخصوصا که عربستان به کارهای زشتش فکر کرده و اشتباهاتش را پذیرفته. در سال‌های قبل که عربستانی‌ها حاضر به تغییر رفتارشان نبودند کلا در نمایشگاه‌های کاریکاتور به جایشان نقاشی گاو می‌گذاشتیم و برای تبلیغ شیر و بستنی از اسمشان استفاده می‌کردیم. خبرگزاری بودجه‌بگیر خبر سهمیه‌بندی شدن شکر را منتشر کرد و نوشت در بعضی نقاط هر فرد فقط می‌تواند ۴ کیلو شکر بخرد. خبر مهمی‌ست. حد شکرخوری عوام معلوم شده است. باید حدود همه چیز را معلوم کرد و خوشبختانه این کار با شکر شروع شده است.

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی