تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
شانس قهرمانی چهار تیم بیشتر است

جلالی: امیدوارم جواد نکونام راه یحیی را دنبال کند

مجید جلالی کارشناس و مربی فوتبال بعد از هفته نخست لیگ معتقد است چهار تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور شانس قهرمانی دارند.

کد خبر: ۱۵۴۱۷۴
۱۷:۳۵ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

جلالی: امیدوارم جواد نکونام راه یحیی را دنبال کند

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: پس از صدرنشینی استقلال در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر، مجید جلالی اظهار امیدواری کرد که جواد نکونام می تواند مثل یحیی گل محمدی آینده خوبی در مربیگری داشته باشد. این مربی و کارشناس خبره فوتبال، درباره هفته نخست لیگ برتر با دیدار گفت‌و‌گوی کوتاهی داشت و به سوالات ما پاسخ گفت.

از مجید جلالی در مورد هزینه‌های زیاد باشگاه‌های سپاهان و تراکتور در جذب بازیکن سوال کردیم و این که آیا این دو باشگاه را می توان با تیم‌های متمول جهان مثل منچستر سیتی و یا رئال مادرید مقایسه کرد؟ او گفت: به نظر من باشگاه‌های ما به هیچ عنوان با باشگاههای اروپایی در چگونگی شکل‌گیری منابع مالی، قابل قیاس نیستند.

او ادامه داد: لیگ برتر ایران را از لحاظ سازمانی شاید بتوان با باشگاه‌های عربی قیاس کرد، چون منابع باشگاه‌های ما همچنان به دولت وصل است و دست باشگاه‌ها در خرج کردن باز نیست.

جلالی در پاسخ به این سوال که بعضی از تیم‌ها با مبلغ ۴۱۰ میلیارد بسته شده‌اند در حالی که تیم‌های دیگری در لیگ برتر هستند که با دو سوم همین مبلغ و یا کمتر بسته شده‌اند، گفت: در همه جای دنیا تیم‌های بزرگ خرج بیشتری هم انجام می‌دهند. مثلا در لالیگا، رئال مادرید یا بارسلونا نقل و انتقالات گران‌تر و بهتری نسبت به تیم اتلتیکو مادرید دارند و این کاملا طبیعی است. فقط، چون اینجا تیم‌ها به منابع دولتی متصل هستند برای همه این سوال پیش می‌آید که چرا بعضی از تیم‌ها خرید‌های بهتری دارند؟

وی افزود: در تیم‌های بزرگ دنیا شرایطی وجود دارد که مثلا وقتی تیمی، بازیکن بزرگی به خدمت می‌گیرد بخشی از هزینه‌ها از روش‌هایی مثل فروش پیراهن و تبلیغات و ... برمی گردد، ولی در ایران مثلا اگر باشگاهی ۷۰۰ میلیارد هزینه کند، خوشبینانه است اگر بگوییم ۱۰۰ میلیون آن برمی گردد. چنین چیزی از نظر فیفا مردود است و در واقع چنین تیمی باید منحل شود.

جلالی که تجربه سال‌ها مربیگری در لیگ برتر را دارد، گفت: در ایران تیم‌هایی مثل سپاهان، پرسپولیس، گل گهر و مس رفسنجان، منابع مالی بیشتری در اختیار دارند و تیم‌هایی مثل ملوان و استقلال خوزستان همواره با نوسانات زیادی روبرو هستند. گاهی مسئولانی به این باشگاه‌ها می‌آیند که می‌توانند منابع مالی بهتری بیاورند، اما بیشار اوقات این تیم‌ها با مشکل مالی مواجه هستند.

جلالی: امیدوارم جواد نکونام راه یحیی را دنبال کند

با توجه به اینکه هفته اول رقابت‌های لیگ برتر برگزار شده از مجید جلالی خواستیم تا قهرمان لیگ بیست و سوم را پیش‌بینی کند! او گفت: در حال حاضر که اصلا نمی‌توان تیم خاصی را قهرمان دانست، ولی به طور طبیعی از بین چهار تیم استقلال و پرسپولیس و سپاهان و تراکتور، یک تیم قهرمان می‌شود.

جلالی با اشاره به اینکه استقلال با توجه به عملکرد ضعیفی که در نقل و انتقالات داشت، موفق شد در هفته اول صدرنشین باشد، گفت: از نظر من لزوما اینکه یک تیمی بازیکنان گران‌قیمت بیشتری بگیرد، قهرمان نمی‌شود. گاهی تیمی با بازیکنان متوسط به دلیل هماهنگی و هارمونی بهتری که بین بازیکن‌ها به وجود می‌آید می‌تواند کار‌های بزرگتری کند.

در پایان از جلالی در مورد بازی استقلال و نکونام سوال کردیم، او پاسخ داد: استقلال در بازی اول خود مقابل صنعت نفت با ارائه یک بازی منطقی و رو به جلو موفق شد سه امتیاز از آبادان به دست بیاورد.

او ادامه داد: بازی خوبی از شاگردان جواد نکونام در هفته نخست دیدیم. امیدوارم در ادامه جواد بتواند راه یحیی را ادامه دهد و یک مربی مطمئن در لیگ نشان دهد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی