تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
جام جهانی زنان ۲۰۲۳

زن مراکشی باحجاب تاریخ‌ساز شد

نهیله بنزینه، بازیکن تیم ملی زنان مراکش در جام جهانی زنان ۲۰۲۳ تاریخ‌ساز شد؛ او اولین بازیکنی شد که در جام جهانی مقابل کره جنوبی با حجاب در زمین ظاهر شد.

کد خبر: ۱۵۳۴۹۳
۱۳:۲۳ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲

زن مراکشی باحجاب تاریخ‌ساز شد

دیدارنیوز: مدافع مراکشی اولین بازیکن با حجاب تاریخ جام جهانی فوتبال زنان شد.

به نقل از اسپورت‌بازر، نهیله بنزینه، بازیکن تیم ملی زنان مراکش در جام جهانی زنان تاریخ‌ساز شد. این فوتبالیست اولین بازیکنی شد که در جام جهانی مقابل کره جنوبی با حجاب در زمین ظاهر شد و برای تیمش به میدان رفت.

ممنوعیت فیفا برای استفاده از پوشش مذهبی در رقابت‌های فوتبال در سال ۲۰۱۴ پس از اعتراض فعالان، ورزشکاران و مقامات فوتبال لغو شد. بنزینه که در دیدار با آلمان که با برتری شش بر صفر ژرمن‌ها به پایان رسید بازی نکرد، ولی در دیدار دوم مقابل کره در زمین حاضر بود و به همین خاطر تاریخ‌سازی کرد.

اسما هلال، فعال رسانه‌ای، در واکنش به این اتفاق گفت: تردیدی ندارم که زنان و دختران مسلمان بیشتری به بنزینه نگاه می‌کنند و از او الهام می‌گیرند؛ نه فقط بازیکنان که فکر می‌کنم تصمیم‌گیرندگان، مربیان و ورزشکاران سایر ورزش‌ها.

زن مراکشی باحجاب تاریخ‌ساز شد

غیزلان چباک، کاپیتان تیم ملی فوتبال مراکش نیز گفت: احساس می‌کنیم مسئولیت بزرگی داریم تا تصویر خوبی ارائه دهیم و دستاورد‌هایی را که تیم فوتبال مراکش با راهیابی به جام جهانی به دست آورده به دنیا نشان دهیم.

مراکش اولین کشور عربی است که به جام جهانی زنان راه یافت.

تیم ملی فوتبال زنان مراکش در حالی در جام جهانی زنان به میزبانی استرالیا و نیوزیلند برای نخستین بار حاضر است که تیم ملی مردان این کشور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توانست دست به کار بزرگی بزند و به جمع چهار تیم پایانی راه یافت و در نهایت در رده چهارم قرار گرفت که بهترین رتبه یک تیم آفریقایی در تاریخ جام جهانی است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی