تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
ضرغامی مطرح کرد

برنامه بلندمدت برای بازگردانی آثار باستانی

عزت‌الله ضرغامی، وزیر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که برای بازگردان آثار باستانی به کشور برنامه بلند مدتی دارد و نگاه او پروژه‌ای نیست.

کد خبر: ۱۵۳۰۲۸
۱۱:۴۴ - ۳۱ تير ۱۴۰۲

برنامه بلندمدت برای بازگردان آثار باستانی

دیدارنیوز: وزیر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای بازگردان آثار باستانی به کشور برنامه بلند مدت داریم و نگاه‌مان پروژه‌ای نیست.

عزت‌الله ضرغامی، درباره این‌که آیا وزارت میراث برنامه‌ای برای بازگرداندن سایر اشیاء باستانی مانند پیکره سرباز ساسانی به کشور را دارد، گفت: ما یک برنامه بلندمدت در این موضوع داریم، نگاه‌مان پروژه‌ای نیست؛ پروسه‌ای است.

وزیر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: بسیاری از اشیاء ارزشمند ایران به دلایل مختلف در کشور‌های دیگر هستند. متاسفانه با توجه به عملکردی که نظام‌های قبل از جمهوری اسلامی ایران داشتند، بخصوص در دوران پهلوی، این کشور‌ها مدعی هستند این آثار را قانونی از ایران خارج کرده‌اند.

وی درخصوص این‌که آیا می‌شود آثار باستانی را به طور قانونی از کشور خارج کرد، عنوان کرد: بله، هنگامی که سوال می‌کنیم می‌گویند طی یک قراردادی بوده، خریداری شده و اسناد هم دارند. ما آن چیزی را که بتوانیم ثابت کنیم قاچاق بوده، مانند پیکره سرباز ساسانی که قاچاق بود و در دهه ۶۰ اتفاق افتاد، می‌توانیم پیگیری کنیم و آن را به کشور بازگردانیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: اما در مورد قبل از انقلاب درباره بسیاری از این آثار می‌گویند رفتار انجام شده، قانونی بوده در حالی که ما اصلا حکومت قبل و قرارداد‌هایی که داشته و رفتار‌های سوداگرانه و دلال‌بازی‌های این افراد را از این جهت قانونی نمی‌دانیم و اتفاقا پیگیری می‌کنیم و اقدامات قانونی لازم را برای بازگرداندن این آثار انجام می‌دهیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی