تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
یک تصویر جدید از پلنگ رودبار

عکس پلنگ رودبار در حین تناول شکارش!

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و ثبت تصویر پلنگ ایرانی از طریق دوربین تله‌ای با همکاری تیم پویش حیات وحش گیلان در منطقه حفاظت شده سیاهرود رودبار خبر داد.

کد خبر: ۱۵۲۹۷۷
۱۱:۵۳ - ۲۹ تير ۱۴۰۲

عکس پلنگ رودبار در حین تناول شکارش!

 

دیدارنیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و ثبت تصویر پلنگ ایرانی از طریق دوربین تله‌ای با همکاری تیم پویش حیات وحش گیلان در منطقه حفاظت شده سیاهرود رودبار خبر داد و رئیس اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان توضیح داد: تصویر پلنگ رودبار پای شکارش ثبت شد.

علی فرهی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: پلنگ رودبار دامی را شکار و رها کرده بود که محیط بانان با پیش بینی بازگشتش اقدام به نصب دوربین در محل کردند که مطابق پیش‌بینی‌های انجام شده پلنگ برای بهره از شکارش بازگشت و تصویرش توسط دوربین‌های نصب شده ثبت شد.

وی گفت: گویا پلنگ متوجه تداخل انسانی در محیط شکار شده بود بنابراین خیلی زود محل شکار را ترک کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نیز گفت:پلنگ رودبار این روز‌ها در حالی رو در روی دوربین قرار گرفته است که اردیبهشت و تیر ماه امسال هم محیط بانان محیط زیست شهرستان سیاهکل و رودبار با نصب دوربین تله‌ای توانستند از دو قلاده پلنگ در این مناطق تصویربرداری کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان حمزه عشوری افزود: در سال گذشته نیز تصاویری از پلنگ در شهرستان‌های رودسر و املش به دفعات به ثبت رسیده بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از روش‌های ثبت حضور حیات وحش در طبیعت، استفاده از دوربین تله‌ای است اضافه کرد: رویکرد سال‌های اخیر سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از تکنولوژی‌های نو، برای ثبت حضور درحیات وحش است.

پلنگ ایرانی بزرگترین گونه گربه‌سانان است که در نقاط مختلف کوهستانی و جنگلی ایران زندگی می‌کند و بر اساس فهرست قرمز (IUCN Red list) از گونه‌های در خطر انقراض (Endangered) است که با توجه به در خطر انقراض بودن این گونه منحصربفرد لزوم توجه بیشتر، اطلاع رسانی و آموزش مردم محلی در مواجهه با چنین مواردی بیش از پیش به نظر می‌رسد.

 

 

منبع: ایرنا
برچسب ها: پلنگ ایرانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی