تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

«مسافرخانه کتابی»؛ هرگونه دخل و تصرف جرم است

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر، هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت «مسافرخانه کتابی» شود، جرم محسوب می‎‌شود.

کد خبر: ۱۵۲۷۹۴
۰۹:۱۹ - ۲۶ تير ۱۴۰۲

«مسافرخانه کتابی»؛ هرگونه دخل و تصرف جرم است

دیدارنیوز: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر گفت: براساس نامه ابلاغی وزیر به استاندار همدان «مسافرخانه کتابی» واقع در میدان امام خمینی (ره) شهر ملایر تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث فرهنگی است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود، جرم محسوب می‎‌شود.

ابراهیم جلیلی، ضمن اشاره به ثبت «مسافرخانه کتابی» در فهرست آثار ملی ایران، اظهار کرد: مراتب ثبت مسافرخانه کتابی در فهرست میراث فرهنگی تاریخی ملی از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار همدان ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در اجرای بند (ج) ماده واحد، قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی- تاریخی در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذیربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی- تاریخی «مسافرخانه کتابی» گزارش شد و پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۳۸۴۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر تصریح کرد: «مسافرخانه کتابی» در جداره میدان امام خمینی (ره) شهر ملایر و روبروی بازار تاریخی ملایر و از معدود بنا‌های تاریخی باقی مانده در شهر ملایر است.

وی با تأکید بر اینکه براساس نامه ابلاغی وزیر به استاندار همدان آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارت است، گفت: هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود، برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر، صرفاً با تأیید و نظارت این اداره ممکن خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر با اشاره به شناسایی بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی و طبیعی در شهرستان ملایر بیان کرد: از این تعداد بیش از ۲۰۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور و تاکنون ۱۵ اثر شامل هنر‌های سنتی و خُرده فرهنگ‌های این شهرستان نیز در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی