تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
تجمع هواداران آبی، این بار جلوی وزارت‌خانه + ویدیو

استقلال، منتظر منجی آسمانی!

در حالی که اکثر تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران مشغول آماده‌سازی خود برای فصل جدید هستند و بازار نقل و انتقالات داغ است، باشگاه استقلال در وضعیت بی‌صاحب و بحرانی گیر افتاده است.

کد خبر: ۱۵۲۳۳۲
۱۳:۵۱ - ۱۷ تير ۱۴۰۲

استقلال، منتظر منجی آسمانی!

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: صبح امروز وقتی حجت کریمی به باشگاه استقلال آمد که وسایل شخصی‌اش را جمع و از کارمندان باشگاه خداحافظی کند، تعدادی از هواداران متعصب باشگاه در راه خیابان سئول بودند تا ضمن تجمع مقابل وزارت ورزش، نسبت به شرایط باشگاه محبوب‌شان فریاد اعتراض سر دهند.

استعفای حجت کریمی از سرپرستی باشگاه استقلال با سردی و سکوت هواداران مواجه شد تا این حد که به نظر می‌آمد «نه خانی آمده و نه خانی رفته»، اما ناراحتی عموم هواداران به این خاطر بود که چرا از سوی وزارت ورزش یا وزارت دارایی و امور اقتصادی هیچ تحرک قابل مشاهده‌ای برای برون رفت باشگاه‌ استقلال از بحران فعلی دیده نمی‌شود.

در نهایت محمد پولادگر معاون ورزشی بی‌هیجان وزارت ورزش، عصر پنج‌شنبه اعلام کرد که قرار است روز شنبه یعنی امروز نفر جدید به عنوان مدیر عامل معرفی شود، خبری که هرگز منجر به آرامش هواداران عصبانی استقلال نشد که هیچ، بلکه آنها را به سمت ایجاد یک تحصن پر سر و صدای دیگر تحریک کرد.

امروز و از ساعتی قبل باز هم تعدادی از هوادران معترض و خشمگین استقلال جلوی وزارت ورزش جمع شدند و این بار مستقیم وزیر ورزش را به باد انتقاد گرفتند در حالی که همچنان هیچ تحرکی برای تعجیل در اعلام نام جدیدی برای مدیریت باشگاه بحران‌زده استقلال نیز دیده نشد.

 

خبر رسید که وزارت ورزش تا پایان امروز قرار است مدیر بعدی استقلال را معرفی کند آن هم در شرایطی که بر خلاف ادوار گذشته هیچ خبری از گمانه‌زنی‌ها و معرفی چند گزینه از سوی رسانه‌ها هم نیست. اوضاع آنقدر درهم و برهم است که دیگر حتی از نام‌های پرتکراری مثل دکتر محمد حسین قریب، علی فتح‌الله ‌زاده و... نیز چیزی شنیده نمی‌شود!   

دل شیر و جیب پرپول!

گرچه هوادارن استقلال از نابسامانی فعلی خون به جگر هستند و زمان هم به سرعت به ضرر آبی‌ها سپری می‌شود، اما از دیگر سو باید این واقعیت را هم پذیرفت که هیچ عقل سلیمی حاضر نیست استقلال را در شرایط سرطانی فعلی بپذیرد و بتواند آن را به وضعیت عادی بازگرداند.

وقتی وزارت ورزش و وزارت اقتصاد به عنوان دو نهاد غول‌آسای کشور در ایجاد یک شرایط پایدار و آرام در باشگاه استقلال ناتوان و درمانده به نظر می‌آیند چطور می‌توان منتظر یک منجی آسمانی بود که بتواند این تیم را از اعماق منجلابی که در آن سقوط کرده بیرون بکشد.

عملیات نصفه و نیمه خصوصی‌سازی این باشگاه هم یکی دیگر از موانع بزرگ و مهم برای ورود علاقمندان به نجات استقلال است. حتی ثروتمندترین و باجرأت‌ترین افراد هم حاضر نیستند خود را زیر چنین بار سنگینی از مسئولیت و دیون مالی قرار دهند و به ورطه نابودی بیفتند. در دست گرفتن استقلال امروز دل شیر و جیب مالامال از پول می‌خواهد و البته کسی که دنبال شهرت‌طلبی و منافع شخصی نباشد.

استقلال، منتظر منجی آسمانی!

شاید عده کسانی که بتوانند این باشگاه را از این وضعیت تا حدی خارج کنند و اوضاع را برگردانند به دو نفر هم نرسد، اما جالب است که وزارت ورزش  حتی همین یکی دو نفری که می‌توانند چند قدم مثبت بردارند را نیز به کار نخواهد گرفت.

شنیده شده که یکی از نام‌هایی که در این یکی دو روز مورد توجه افکار عمومی و کارشناسان قرار گرفته علی خطیر است که سوابق قابل قبولی در باشگاه و حتی فدراسیون فوتبال داشته، اما ظاهرا وزارت ورزش مهم‌ترین مانع برای رسیدن او به مدیریت باشگاه بوده و گفته شده شخص وزیر اجازه این کار را نداده در حالی که هیچ بدیل مشخصی هم از سوی وزیر معرفی نشده است.

منتهای هنر وزارت ورزش در این قضیه، معرفی حجت کریمی بود که در میان گزینه‌هایی که سازمان خصوصی‌سازی توانایی آن‌ها را بررسی کرد و نمره داد، کریمی در رتبه ۲۲ قرار گرفت! جالب‌تر اینکه حجت کریمی بعد از استعفا، نکاتی را مصداق موفقیت خود در مدیریت استقلال ذکر کرد که شاید حتی یک هوادار عادی نیز در انجام آن‌ها ناتوان نمی‌بود و اگر کریمی خود را موفق می‌دانست چرا از مدیریت باشگاه استعفا کرد؟!  

***

در شرایطی که هواداران استقلال دوباره به خیابان آمده‌اند، حضور در آسیا به آرزویی دوردست مبدل شده، بدهی‌ها هر روز بیشتر می‌شود، هنگامه نقل و انتقالات در حال از دست رفتن است و برخی بازیکنان هم برای باشگاه نوتیس فرستاده‌اند و احتمال فسخ یکطرفه آن‌ها می‌رود، می‌توان به این نتیجه رسید که انتظار برای موفقیت آبی‌ها در فصل آینده نیز سرابی بیش نیست و این ساعت‌هایی که امروز و فردا به بطالت می‌گذرند باشگاه بزرگ و مردمی استقلال را در بحران‌های بزرگ‌تری فرو خواهد برد.

هر که باد بکارد، توفان درو خواهد کرد...

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی