تیتر امروز

ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین

این سی‌ و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
توسعه اقتصادی بدون توجه به منابع و توسعه اجتماعی محکوم به شکست است/ چطور می‌توان اقتصادی پایدار داشت و همزمان رشد اقتصادی را حفظ کرد؟
امیر عسگری اقتصاددان در گفت و گو با دیدار اقتصادی

توسعه اقتصادی بدون توجه به منابع و توسعه اجتماعی محکوم به شکست است/ چطور می‌توان اقتصادی پایدار داشت و همزمان رشد اقتصادی را حفظ کرد؟

برنامه گفت و گوی اقتصادی میزبان دکتر امیر عسگری عضو هیات علمی دانشگاه تهران و پژوهشگر نوآوری اجتماعی و توسعه پایدار و از چهره‌های علمی کشور بود.
ابوالحسن طالقانی: «کتاب‌های کتابخانه طالقانی را چرا به بیرون می‌فروشید؟ به خود ما بفروشید!»
گفت و گوی دیدار با پسر مرحوم آیت الله طالقانی

ابوالحسن طالقانی: «کتاب‌های کتابخانه طالقانی را چرا به بیرون می‌فروشید؟ به خود ما بفروشید!»

چند روز پیش دیدارنیوز گزارش میدانی از وضعیت خانه مرحوم آیت الله طالقانی که در اختیار شهرداری بوده ، منتشر کرد حالا گفت و گویی با پسر آن مرحوم داشتیم که می خوانید.

بازار خودرو؛ ۲ شرط برای تداوم ریزش قیمت‌ها

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: علت کاهش قیمت خودرو، به دنبال افزایش تولید داخل در سال ۱۴۰۱ و از سوی دیگر ایجاد امید در بازار برای واردات خودرو است که اگر این دو مولفه همچنان پابرجا مانده و محقق شود، روند کاهش قیمت ادامه دار خواهد بود.

کد خبر: ۱۵۱۱۲۱
۱۲:۱۳ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲

بازار خودرو؛ ۲ شرط برای تداوم ریزش قیمت‌ها

دیدارنیوز: علی جدی با اشاره به وضعیت بازار خودرو درباره راهکار‌های ایجاد ثبات در این بازار، بیان کرد: یکی از راهکار‌ها برای ایجاد ثبات در بازار خودرو این است که باید میزان تولیدات داخلی افزایش پیدا کند، از طرف دیگر باید واردات خودرو‌های خارجی نیز انجام شود. زمانی که این دو کار انجام شد باید به سمت آزادسازی قیمت خودرو گام برداشت. به عبارت دیگر از بیرون به خودروسازان فشار وارد نشود که به چه قیمتی خودرو بفروشند.

وی در ادامه اظهار کرد: ما در مقطع زمانی سال ۹۲ تا ۹۶ هیچ مشکلی در بازار خودرو نداشتیم و مردم می‌توانستند خودرو مورد نظر خود را خریداری کنند. وضعیت خودروسازان داخلی نیز خیلی خوب بود، اما از سال ۹۶ و ۹۷ که واردات خودرو ممنوع شد، پدر خودروسازان نیز درآمد. اکنون همه خودروسازان زیان انباشته دارند، به جایی رسیدیم که هم مردم ناراضی هستند و هم خودروسازان.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کل واردات خودرو ما در بهترین حالت به ۱۰۰ هزار تا هم نمی‌رسید، یعنی کمتر از ۱۰ درصد نیاز داخلی کشور. این میزان واردات چه تاثیری روی خودروسازان داخلی ما داشت که اینقدر نگران بوده و جلوی آن را گرفتیم. آیا برای بازگرداندن آرامش به جامعه نمی‌ارزد که خودرو وارد شود؟

وی در ادامه تاکید کرد: برای واردات کالایی مانند چای بالغ بر ۲ میلیارد دلار تخصیص می‌دهیم درحالی که ۳۰۰ میلیون دلار کافی بوده است، اما از طرف دیگر واردات کالایی مانند خودرو را پیچیده کرده و زمین و زمان را به هم می‌بافیم که این واردات به نفع کشور نیست.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: علت اینکه اکنون قیمت خودرو رو به کاهش است این است که سال گذشته تولید خودرو افزایش یافته و به یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو افزایش پیدا کرد. تولید در سال ۱۴۰۰ بالغ بر۹۰۰ هزار خودرو بود که در سال ۱۴۰۱ به یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو افزایش پیدا کرد. از طرف دیگر امیدواری نسبت به واردات خودرو در جامعه ایجاد شده است. اگر ۱۰۰ هزار خودرو وارد شود و تولید داخل نیز به یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو افزایش پیدا کند دیگر تقاضا کاهش می‌یابد و خودروسازان باید به مردم التماس کنند که خودرو بخرند.

جدی افزود: کاهش قیمت در بازار خودرو در شرایطی ادامه خواهد داشت که روند تولید خودرو در داخل افزایشی بوده و در کنار آن نیز واردات خودرو صورت گیرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی