تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
در شب شکست رئال مادرید در مستایا رقم خورد

وینیسیوس، لالیگا و جنجال نژادپرستی

وینیسیوس جونیور، ستاره جنجالی رئال مادرید که این فصل با توهین‌های زیادی در ورزشگاه‌های مختلف اسپانیا مواجه شده، در ورزشگاه مستایا زیر رگبار نژادپرستان قرار گرفت و از کوره در رفت؛ اتفاقی که با اخراج او هم همراه بود و این بازیکن در ادامه در فضای مجازی به لالیگا و اسپانیا حمله کرد.

کد خبر: ۱۴۹۹۳۳
۰۸:۵۴ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲

وینیسیوس، لالیگا و جنجال نژادپرستی

دیدارنیوز: جو مستایا را با تشویق مرگبار طرفداران والنسیا به خاطر داریم، اما آن‌ها قابی زشت را در فصل جاری به ثبت رساندند.

به نقل از فوتبال ۳۶۰، اتفاقی که یکشنبه در مستایا رخ داد، هرگز نباید تکرار شود، هرگز!

لالیگا و فوتبال اسپانیا اگر چه می‌خواهند همچنان بی‌توجه نشان دهند، اما واضح است که وینیسیوس جونیور ستاره برزیلی رئال مادرید مورد توهین نژادپرستانه قرار گرفته است. در دقیقه ۷۱ تقابل رئال مادرید و والنسیا، ناگهان وینیسیوس شروع به درگیری لفظی با سکو‌های مستایا کرد و به بازیکنان گفت: او مرا میمون نامید! این اولین بار نیست، دومین بار و سومین بار هم نیست که چنین اتفاقی می‌افتد. در حال حاضر ۹ شکایت توسط وینیسیوس به دلیل توهین نژادپرستانه ثبت شده و یک لحظه صبر کنید. لالیگا ۲۰ تیم دارد و ۱۹ ورزشگاه. وینیسیوس در ۹ ورزشگاه مورد توهین قرار گرفته. تقریبا نصف و شکایت او از مستایا هنوز ثبت نشده و رئال تا پیش از پایان فصل باید از سانچز پیسخوان هگ بازدید کند.

وینیسیوس، لالیگا و جنجال نژادپرستی

کارلو آنچلوتی در پایان بازی پیامش را به طور واضح اعلام کرد: برای من راه حل این است که بازی را متوقف کنم، ولی تا چه زمانی؟ البته تصویری که رئال مادرید به دلیل نژادپرستی زمین بازی را ترک کرده، بسیار چشمگیر خواهد بود و برای لالیگا و فوتبال اسپانیا پیامد‌های بسیار زیادی دارد.

بازیکنان رئال کاملا متحد هستند و تیبو کورتوا اینچنین واکنش نشان داد: اگر وینی تصمیم به ترک زمین بگیرد، من با او به بیرون می‌روم. صدا‌های توهین آمیزی که از سکو‌ها شنیده می‌شود، شرم آور است. فوتبال تبدیل به ورزشی شده که مردم را به استادیوم می‌کشاند تا به جای تشویق، توهین کنند!

وینیسیوس، لالیگا و جنجال نژادپرستی

وینیسیوس در پایان بازی از طریق حساب اینستاگرامی خود به نقد از لالیگا و خاویر تباس پرداخت و نوشت: اخراج من، جایزه اقدام نژادپرستان بود. این فوتبال نیست، لالیگاست!

حمله تند وینیسیوس به لالیگا: اینجا نژادپرستی عادی است

ورزش سه نوشت: ستاره برزیلی رئال مادرید که دل پری از اتفاقات بازی با والنسیا داشت یک پست هم منتشر کرد و نوشت: "این نه اولین بار بود، نه دومین بار و نه سومین بار... نژداپرستی اتفاقی عادی در لالیگاست. فدراسیون هم کاری با این موضوع ندارد و حریفان هم از آن استقبال می‌کنند. از این بابت خیلی متاسفم! "

وینیسیوس در ادامه متنی که در اینستاگرام منتشر کرده اسپانیا را کشوری نژادپرست دانست: "مسابقاتی که زمانی به رونالدینیو، رونالدو، کریستیانو و مسی تعلق داشت امروزه به نژادپرستان تعلق دارد. اسپانیا کشوری زیبا و ملتی دوست داشتنی دارد که از من استقبال گرمی داشتند، اما متاسفانه با این رفتار‌ها خود را به عنوان یک کشور نژادپرست در دنیا نشان داده اند. با این اتفاقات در برزیل اسپانیا را یک کشور نژادپرست می‌شناسند. متاسفانه من در برابر اتفاقاتی که هر هفته رخ می‌دهد هیچ دفاعی از خودم ندارم. با این وجود با قدرت مقابل نژاد پرستان می‌ایستم و به کار خودم ادامه خواهم داد حتی اگر کار سختی باشد."

رئیس لالیگا خطاب به وینیسیوس: اول خودت اصلاح شو!

رئال مادرید در شرایطی با یک گل مغلوب والنسیا شد که تماشاگران تیم میزبان با شعار‌های نژادپرستانه خود جوی وحشتناک علیه وینیسیوس جونیور ایجاد کرده بودند.

وینیسیوس، لالیگا و جنجال نژادپرستی

ستاره برزیلی رئال که در دقایق پایانی اخراج شد با انتشار یک پست و یک استوری حسابی از بی توجهی مسئولان لالیگا نسبت به موضوع نژادپرستی انتقاد کرد؛ این انتقاد با واکنش سریع خاویر تباس همراه بود.

رئیس لالیگا که انتقادات صریح وینیسیوس و دیگر اعضای تیم رئال مادرید به مذاقش خوش نیامده بود در صفحه اجتماعی خود نوشت: "ما تلاش کردیم بهت توضیح دهیم که لالیگا چه کار‌هایی برای مبارزه با نژادپرستی می‌تواند انجام دهد. اما تو در هیچ کدام از جلساتی که خودت تاریخش را مشخص کرده بودی حضور پیدا نکردی. قبل از اینکه لالیگا را مورد انتقاد و تهمت قرار دهید باید خود را به درستی آگاه و اصلاح کنید."

وینی جونیور هم که از واکنش تباس خشمگین شده بود خطاب به او نوشت: من دوست‌تان نیستم که درباره نژادپرستی با شما صحبت کنم. من قانون و مجازات می‌خواهم. هشتگ‌ها تاثیری روی من ندارد. رئیس لالیگا بار دیگر به جای انتقاد از نژادپرستان در شبکه‌های اجتماعی به من حمله کرد. آن‌ها نمی‌خواهند تصویر لیگ‍شان مخدوش شود. "

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی